Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Bra spelat..

Det bästa med att trycka på turn är att du skaffar dig ett psykologiskt övertag mot Karstenshea så att du kan fortsätta Re-raisa hans knapphöjningar och vinna många potter Preflop.

Det sämsta med pushen är att Karsten har lite synstationstendenser. Dock så har du väl drygt 30% vinstchans från turn(mot en färdig hand) så du är väl nästan comitted med monsterdraget iaf.

För övrigt så är väl inte Karsten kapabel till Floats va? Kan inte minnas att jag har sett han göra det nångång.

Men men, WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra spelat..

Det bästa med att trycka på turn är att du skaffar dig ett psykologiskt övertag mot Karstenshea så att du kan fortsätta Re-raisa hans knapphöjningar och vinna många potter Preflop.

Det sämsta med pushen är att Karsten har lite synstationstendenser. Dock så har du väl drygt 30% vinstchans från turn(mot en färdig hand) så du är väl nästan comitted med monsterdraget iaf.

För övrigt så är väl inte Karsten kapabel till Floats va? Kan inte minnas att jag har sett han göra det nångång.

Men men, WP.

Absolut, Skulle jag checkfolda den turnen så kommer jag få det betydligt jobbigare at plocka hem potterna pre, Jag checkfoldar ju inte ett överpar där så han kommer ju direkt förstå att jag slagit om med en marginell hand preflop,(jaja, AK kanske skulle kunna checkfolda turn också) men man vill ju verkligen inte vara vek, Då känns det som att man kommer bli överkörd totalt av kompetent motstånd.

 

Jag vet att du har nämnt tidigare att han har en tendens att syna mycket så det talar förstås mot ett turnställ MEN med tanke på vilken stark hand jag ändå representerar(överpar) så borde han ju kunna släppa ett toppar där, Han är ju trots allt en tänkande spelare, ingen tomte. Jag måste ju även mixa in starka draghänder i min Ställ-HD på turn för att överhuvudtaget ha någon chans att få betalt av sämre händer de gånger jag pushar med överpar.

 

Förövrigt har jag för mig att du har nämnt något om det med floats men jag kanske missuppfattat :roll:

 

Tack för input, Välkommen åter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att inte tilta sönder på tomtenivån NL300. Stängde precis ner efter att ha förlorat med KK mot A2 All in på låg flopp, A på turn. Det roliga var att preflop så trebettade jag och killen satt bakom och hade "Raise any" intryckt. Jag kände mig dock tvungen att backa upp i det läget. Han hade nicket "PureLucky" och det speglade hans pottvinst emot mig ganska bra :)

 

Den kanske roligaste potten under sessionen var när jag höjde med 88 och fick fyra syn. Floppen kommer 732 och en kille leder med 30$. Jag synar och resten viker. Turn Ess, Check-check. River är en obetydlig 10 och han bettar ut 78$. Jag börjar fundera på vad han egentligen kan ha med tanke på att han bettade in i mig på floppen. Det låg inget färgdrag ute så den mest troliga handen han bettar in i mig med där borde vara 45. Syn! Yes, Han hade 45. Pengarna åker dessvärre åt hans håll och jag har till min fasa missat att esset på turn fyllde stegen för ett eventuellt 45 drag. Att ha så rätt men samtidigt så fel är faktiskt lite kul.

 

Jaja, Utdragningen på slutet gjorde att jag hamnade på 13$ +, En siffra som borde varit betydligt högre men förhoppningsvis vinner jag mer senare under dagen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar för tillfället 15000$Garantin på Prima. 20+2 Rebuy. Ligger hyfsat med vid första pausen. Får riktigt kalla kort och det var synd för bordet var helt vilt :) Sen när man väl plockade upp QQ fick man knappt någon action. Kommer med uppdatering ifall jag lyckas komma långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man ute ur turneringen. Hade pecis dubblat upp till en stabil stack igen då en som precis täcker mina 21K höjer till 1800. En kille pushar runt 8000. Här var jag nära att folda men hoppades att inte den som täckte mig skulle ha något han kunde syna med. Så jag pushade med QQ och fick syn av AA. Trist men inte mkt att göra åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

Harvade du mkt 1-2 på prima? Isåfall hur ska man spela den levlen? Får man en minirasie på floppen så när jag gått till showdown så sitter dem fan med set. Som sagt hur spelade du den nivån, om du spelade där vill säga?

Jag spelade en del på 1/2 men jag kan säga att jag var glad när jag flyttade upp, Det är så otroligt tight så det blir inte poker av det hela men jag ska försöka ge ett par tips.

 

* Försök sno mycket blinds, I princip Any two först in i sen position.

 

* Lär dig vilka spelare som är veka och kapabla att släppa bra händer, Slå om mot dem med marginella händer, På samma sätt ska du lära dig vilka som själva försöker sno mycket blinds, Slå om mot dem med marginella händer från blindsen.

 

*Spela weaktight själv. Ett märkligt råd men mot de flesta spelare på nivån så är det inte ens värt att spela AK mot en trebet preflop eftersom deras omslags-HD preflop enbart inklderar de högsta paren.

 

*Värdebetta stenhårt, Det finns folk som är villiga att betala av men när de gör motstånd i form av höjningar så är det ofta stål man är uppe emot.

 

Hoppas det hjälpte något iaf, Annars får du fråga igen :D

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima låter precis likadant som B2B. Har upplevt precis samma mönster där på NL1-2.

 

Jag spelade en del på 1/2 men jag kan säga att jag var glad när jag flyttade upp, Det är så otroligt tight så det blir inte poker av det hela men jag ska försöka ge ett par tips.

 

* Försök sno mycket blinds, I princip Any two först in i sen position.

 

* Lär dig vilka spelare som är veka och kapabla att släppa bra händer, Slå om mot dem med marginella händer, På samma sätt ska du lära dig vilka som själva försöker sno mycket blinds, Slå om mot dem med marginella händer från blindsen.

 

*Spela weaktight själv. Ett märkligt råd men mot de flesta spelare på nivån så är det inte ens värt att spela AK mot en trebet preflop eftersom deras omslags-HD preflop enbart inklderar de högsta paren.

 

*Värdebetta stenhårt, Det finns folk som är villiga att betala av men när de gör motstånd i form av höjningar så är det ofta stål man är uppe emot.

 

Hoppas det hjälpte något iaf, Annars får du fråga igen :D

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en del på 1/2 men jag kan säga att jag var glad när jag flyttade upp, Det är så otroligt tight så det blir inte poker av det hela men jag ska försöka ge ett par tips.

 

* Försök sno mycket blinds, I princip Any two först in i sen position.

 

* Lär dig vilka spelare som är veka och kapabla att släppa bra händer, Slå om mot dem med marginella händer, På samma sätt ska du lära dig vilka som själva försöker sno mycket blinds, Slå om mot dem med marginella händer från blindsen.

 

*Spela weaktight själv. Ett märkligt råd men mot de flesta spelare på nivån så är det inte ens värt att spela AK mot en trebet preflop eftersom deras omslags-HD preflop enbart inklderar de högsta paren.

 

*Värdebetta stenhårt, Det finns folk som är villiga att betala av men när de gör motstånd i form av höjningar så är det ofta stål man är uppe emot.

 

Hoppas det hjälpte något iaf, Annars får du fråga igen :D

 

Lycka till med spelet!

 

Bra skrivet. Det är precis de råd jag själv skulle ge (lirade 1/2 nyss).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dapine87

Det är ju iofs en väsentlig skillnad på att syna en all in med en hand som KQ och att spela en stor pott med den. Spelarna är som jag skrev Weaktighta. De blir rädda när potterna blir stora och det kan man dra fördel av.

 

Jag har förövrigt inte försökt kvala in till Poker-SM än. Vet inte om jag ska kvala eller om jag köper in mig direkt. Har du gjort något försök?

 

Andpet

Har du spelat 1/2 på Prima. Isf under vilket nick om man får fråga :) Har vi mötts något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det faktum att han limpsynar preflop gör väl att jag måste släppa här va?

 

- Revelevans sitting in seat 1 with $288.00

- Braec sitting in seat 2 with $313.40

- frink203 sitting in seat 3 with $292.50

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $314.85

- tailsie sitting in seat 5 with $168.72

- JoNo1010 sitting in seat 6 with $213.76 [Dealer]

 

Revelevans posted the small blind - $1.50

Braec posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Ad::Ac:

frink203 called - $3.00

Punkrock_kid raised - $14.00

tailsie folded

JoNo1010 folded

Revelevans folded

Braec folded

frink203 called - $14.00

 

** Dealing the flop: :4h::7d::8h:

frink203 checked

Punkrock_kid bet - $25.00

frink203 raised - $60.00

Punkrock_kid called - $60.00

 

** Dealing the turn: :2s:

frink203 bet - $120.00

Punkrock_kid folded

frink203 mucks:

frink203 wins $269.50 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är standard här? Ingen superkoll på Fi, Han har dock raisat en del potter under tiden på bordet. Jag är lite fundersam över hur jag ska spela iom att jag har nötesset. Är det ett argument för att syna snarare än pusha eller är det tvärtom?

 

- nubemet_ sitting in seat 1 with $310.80

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $277.85

- panzergus sitting in seat 3 with $812.75

- bjarsa sitting in seat 4 with $313.15

- rakso sitting in seat 6 with $271.10 [Dealer]

 

nubemet_ posted the small blind - $1.50

Punkrock_kid posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jd::Ac:

panzergus folded

bjarsa raised - $12.00

rakso folded

nubemet_ folded

Punkrock_kid raised - $34.00

bjarsa called - $34.00

 

** Dealing the flop: :Jc::Ts::2c:

Punkrock_kid bet - $35.00

bjarsa called - $35.00

 

** Dealing the turn: :8c:

Punkrock_kid checked

bjarsa bet - $88.00

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang AA handen:

Beror lite på vad du har för stats/reads på han. Rent generellt skulle jag släppa den som en het potatis. Dock en massa utrymme för diskussion.

 

Nej, testade Prima men tyckte det var lite väl mycket nötgrinders för att det skulle vara kul ;) Kör NL600 på en heeelt annan site där man kan vinna med LAP-stil tillochmed.

 

Tjipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang AJ handen, beror ju på hur mycket FE du tror du kan plocka med en push, förmodligen ganska liten med tanke på hans stack, dock om din read betyder "han spelar luftpoker" ;) så kanske du skrapar ihop lite mer FE.

 

Grejen är att en syn är ju EV+ om du tror han luftar vilket en push bara blir om du kan få han att lägga en gjord hand som slår din, om du "vet" att han har färgen så låt han va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...