Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

TJena

Säkert att du hade grymma händer =) :P Du gillar rerasie va? hur ofta gör du det? bara lite nyfiken.

 

GG GL

Hallo!

Jag hade faktiskt riktigt bra händer de gånger jag slog om mot dig. Iofs så hade jag kunnat slå om med betydligt fler marginella händer för den delen då du skrev i chatten att du var tiltad. När du sedan höjer först in på knappen är det svårt att ge dej cred för en bra hand :)

 

Rent generellt så kan jag väl slå om med en del händer i position mot lösa preflopraisare men även i blindsen kan jag reraisa en del om uppslaget kommer från någon i sen position först in. Beror lite på vilket humör jag är på och hur bordsstämningen är.

 

GG, GL

_____________________________________________________________

 

Förövrigt så gick jag back dagens första session. Utdragningarna haglade och det ledde till dåligt spel och tilt men backet blev inte farligt ändå, 270$ ungefär. Nu har jag ätit så spelet kommer bli bättre under kvällen skulle jag tro :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter mig i en jobbig sits. Slår om preflop och följer självklart upp på floppen. Bettet blev lite för litet. Hade tänkt betta halvpot, Förstod inte riktigt hur stor potten var ;) Anyway, Plockar upp stegdraget på turn och skjuter igen men missar. Vem bettar river här?

 

- Haonx sitting in seat 1 with $565.00

- 24689 sitting in seat 2 with $604.56

- Bowni sitting in seat 3 with $150.98

- O_X_E_N sitting in seat 4 with $313.38 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $434.70

- HonestDan sitting in seat 6 with $106.27

 

Punkrock_kid posted the small blind - $1.50

HonestDan posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Td::8h:

Haonx folded

24689 raised - $12.00

Bowni folded

O_X_E_N folded

Punkrock_kid raised - $34.50

HonestDan folded

24689 called - $34.50

 

** Dealing the flop: :7h::7s::5s:

Punkrock_kid bet - $25.00

24689 called - $25.00

 

** Dealing the turn: :9h:

Punkrock_kid bet - $77.00

24689 called - $77.00

 

** Dealing the river: :Ac:

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du själv säger i handen ovan så borde du ha bettat mer på floppen. Jag tycker att det luktar 88-QQ på floppen. Det verkar som om han inte vågar reraisa dig på varken flopp eller turn utan vill gå till showdown billigt. A skrämmer nog honom också så överbet på river lär inte hjälpa. Han kan ju mycket väl tro att du har A därav din reraise pf. Annars kan han ju också sitta på en missat färgdrag vilket i såfall inte heller kommer ge dig några pengar på river. Skulle nog ändå betta runt halva potten på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du själv säger i handen ovan så borde du ha bettat mer på floppen. Jag tycker att det luktar 88-QQ på floppen. Det verkar som om han inte vågar reraisa dig på varken flopp eller turn utan vill gå till showdown billigt. A skrämmer nog honom också så överbet på river lär inte hjälpa. Han kan ju mycket väl tro att du har A därav din reraise pf. Annars kan han ju också sitta på en missat färgdrag vilket i såfall inte heller kommer ge dig några pengar på river. Skulle nog ändå betta runt halva potten på rivern.

Jag håller med om mycket i ditt inlägg men det jag markerade med fetstil förstår jag inte något utav. Förklara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du själv säger i handen ovan så borde du ha bettat mer på floppen. Jag tycker att det luktar 88-QQ på floppen. Det verkar som om han inte vågar reraisa dig på varken flopp eller turn utan vill gå till showdown billigt. A skrämmer nog honom också så överbet på river lär inte hjälpa. Han kan ju mycket väl tro att du har A därav din reraise pf. Annars kan han ju också sitta på en missat färgdrag vilket i såfall inte heller kommer ge dig några pengar på river. Skulle nog ändå betta runt halva potten på rivern.

Jag håller med om mycket i ditt inlägg men det jag markerade med fetstil förstår jag inte något utav. Förklara :)

 

Vad jag menar är att du inte kommer få action tillbaka mot dig om du inte är slagen. Alltså, sitter han med det vi antar att han sitter med, dvs 88-QQ så kommer du inte få någon reraise emot dig på rivern och om du lägger en allt för stor bet på rivern så kommer han a) folda , b) slå om allin med kåk. Därför ser jag ingen mening med att betta pot eller högre på river.

 

Betta helt enkelt lagom mycket så att han synar med 88-QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog bara övergett den för det aset kan syna med mellan paret hela vägen. Så säger check-fold

 

Han bluffar iallfall inte jag fler gånger=)

Jag hade ingen read på FI men med den read du verkar ha så låter checkfold som en alldeles strålande idé i de flesta fall.

 

Vad jag menar är att du inte kommer få action tillbaka mot dig om du inte är slagen. Alltså, sitter han med det vi antar att han sitter med, dvs 88-QQ så kommer du inte få någon reraise emot dig på rivern och om du lägger en allt för stor bet på rivern så kommer han a) folda , b) slå om allin med kåk. Därför ser jag ingen mening med att betta pot eller högre på river.

 

Betta helt enkelt lagom mycket så att han synar med 88-QQ.

Alltså lost, Nu måste du ta och läsa HH´n ordentligt och sen göra om din analys. Du måste vara full :) Jag är tom på river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn, Vilken nattsession jag spelade. Aldrig har spelet flytit så bra tror jag inte. :) Det började riktigt dåligt även nattsessionen och mina händer ville inte stå, rivern var emot mig helt enkelt. Helt plötsligt vände det. Spelade bra, floppade bra och då är det svårt att backa :) Vet inte om jag kan sluta nu då det går så sjukt bra. 2250$ + för dagen får väl ses som godkänt iaf. Ska dricka lite läsk och kyla ner mig lite innan jag drar igång med liret igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn, Vilken nattsession jag spelade. Aldrig har spelet flytit så bra tror jag inte. :) Det började riktigt dåligt även nattsessionen och mina händer ville inte stå, rivern var emot mig helt enkelt. Helt plötsligt vände det. Spelade bra, floppade bra och då är det svårt att backa :) Vet inte om jag kan sluta nu då det går så sjukt bra. 2250$ + för dagen får väl ses som godkänt iaf. Ska dricka lite läsk och kyla ner mig lite innan jag drar igång med liret igen.

 

 

Sjukt impad kompis!!!

 

Härlig läsning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt impad kompis!!!

 

Härlig läsning

Tack så mycket. Du kommer iofs bli ännu mer imponerad när jag berättar det totala resultatet :D Det blev till slut 3450$ + efter att jag grindat ett par timmar till. Fortsatte spela sjukt bra och hade också några stycken spelare som donerade lite :)

 

Nu måste jag sova känner jag. Mer grind imorgon. Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt impad kompis!!!

 

Härlig läsning

Tack så mycket. Du kommer iofs bli ännu mer imponerad när jag berättar det totala resultatet :D Det blev till slut 3450$ + efter att jag grindat ett par timmar till. Fortsatte spela sjukt bra och hade också några stycken spelare som donerade lite :)

 

Nu måste jag sova känner jag. Mer grind imorgon. Godnatt!

 

så du plussade 11 inköp på en kväll, du e sjuuuuuuuuuuk!!!! :D

 

du kan lika gärna ta rullen o sätta dig på nl 40k o köra mot badip!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gråtfärdig?

 

** Game ID 970475351 starting - 2006-10-04 09:31:58

** Josue [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- MeezerMan sitting in seat 1 with $199.00 [sitting out]

- sigma88 sitting in seat 2 with $221.10

- angeldonet sitting in seat 3 with $312.83

- czplaya sitting in seat 4 with $197.00 [Dealer]

- ThankQQ sitting in seat 5 with $235.06

- riverorbust sitting in seat 6 with $222.19

 

ThankQQ posted the small blind - $1.00

riverorbust posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to sigma88: 10 of Diamonds, 10 of Spades

sigma88 raised - $8.00

angeldonet called - $8.00

czplaya called - $8.00

ThankQQ folded

riverorbust folded

 

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 2 of Spades, 9 of Clubs

sigma88 checked

angeldonet bet - $12.00

czplaya called - $12.00

sigma88 raised - $36.00

angeldonet called - $36.00

czplaya went all-in - $177.00

sigma88 went all-in - $177.10

angeldonet called - $213.10

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

 

** Dealing the river: Queen of Spades

sigma88 shows: 10 of Diamonds, 10 of Spades

angeldonet mucks:

czplaya shows: 2 of Diamonds, 2 of Hearts

sigma88 wins $48.20 from side pot 1

czplaya wins $592.00 from the main pot

 

End of game 970475351

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du plussade 11 inköp på en kväll, du e sjuuuuuuuuuuk!!!! :D

 

du kan lika gärna ta rullen o sätta dig på nl 40k o köra mot badip!

Ja, Detta var något extremt, Tänkte tidigt på dagen när jag låg 500$ back, "Det blir säkert massa minus idag". Jag hade visst fel :D Skotta jättehögt kanske inte är någon dum idé, Jag ska fundera på det :P

 

Sjuk hand du posta, Sådana där saker orkar man inte med i enorma potter, bara att komma igen. Du plussa säkert igår endå? :)

 

Snyggt punkrock! Snart 2/4-regular?

Jag vet inte riktigt :D Jag bestämde ju att jag skulle upp och känna på 2/4 vid $20K men det har gått lite för fort på 1,50/3 känns det som. Nu har jag rulle på 23,5K typ även fast jag bara spelat 1,50/3 i några dagar. Jag väntar nog ett tag till. Det är väl tydligen på NL400 spelarna börjar bli bra på riktigt. Spelar du något på Primas 2/4? Eller har gjort senaste tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt punkrock! Snart 2/4-regular?

Jag vet inte riktigt :D Jag bestämde ju att jag skulle upp och känna på 2/4 vid $20K men det har gått lite för fort på 1,50/3 känns det som. Nu har jag rulle på 23,5K typ även fast jag bara spelat 1,50/3 i några dagar. Jag väntar nog ett tag till. Det är väl tydligen på NL400 spelarna börjar bli bra på riktigt. Spelar du något på Primas 2/4? Eller har gjort senaste tiden?

Förstår dig, jobbigt att gå upp när man knappt är varm i kläderna på den nuvarande nivån. Har inte spelat många händer på primas 2/4, så jag kan egentligen inte uttala mig. Jag hade dock en teori när jag skulle gå upp (spelade på prima då): Det är mindre trafik på 1.5/3 än på 2/4 (eller var då iaf). Min gissning var att det var större andel folk med koll på bankrullekrav och sånt, d.v.s. mindre fisk, på NL300 än på NL400. Ska man skotta kanske man ändå inte väljer en "mellannivå"? Förstår du vad jag menar? Gör det knappt själv... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka posta någon eller några händer från gårdagens session. Denna hand vet jag inte riktigt om jag spelar bra och standard eller om movet är dåligt. Foxhunter60 har spelat löst och synat mina höjningar frekvent. Just på detta bord har vi gått upp många gånger mot varandra. Problemet är att jag inte träffade några floppar så flera gånger blev det så att jag misslyckades med att Continuationbetta hem potten för att sedan få checkfolda på turn. Jag borde mao ha en ganska vek image.

Denna gång valde jag att göra ett move på turn där jag absolut inte räknade med att bli synad. Jag har ju iofs ett hålstegdrag ifall jag skulle bli synad. När han synar och rivern blankar, Gör jag rätt som pushar eller ser mitt spel för mycket ut som ett missat färgdrag för att jag ska ha någorlunda hög FE?

 

- borngambler1977 sitting in seat 1 with $340.50

- seeeeegt sitting in seat 2 with $557.22

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $263.07

- foxhunter60 sitting in seat 4 with $510.49

- TheMeister sitting in seat 5 with $639.70 [Dealer]

- BlackJesus sitting in seat 6 with $269.52

 

BlackJesus posted the small blind - $1.50

borngambler1977 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :6c::9c:

seeeeegt folded

Punkrock_kid raised - $12.00

foxhunter60 called - $12.00

TheMeister folded

BlackJesus folded

borngambler1977 called - $12.00

 

** Dealing the flop: :5d::2h::Qh:

borngambler1977 checked

Punkrock_kid bet - $14.00

foxhunter60 called - $14.00

borngambler1977 folded

 

** Dealing the turn: :3s:

Punkrock_kid checked

foxhunter60 bet - $33.00

Punkrock_kid raised - $99.00

foxhunter60 called - $99.00

 

** Dealing the river: :7c:

Punkrock_kid went all-in - $138.07

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår dig, jobbigt att gå upp när man knappt är varm i kläderna på den nuvarande nivån. Har inte spelat många händer på primas 2/4, så jag kan egentligen inte uttala mig. Jag hade dock en teori när jag skulle gå upp (spelade på prima då): Det är mindre trafik på 1.5/3 än på 2/4 (eller var då iaf). Min gissning var att det var större andel folk med koll på bankrullekrav och sånt, d.v.s. mindre fisk, på NL300 än på NL400. Ska man skotta kanske man ändå inte väljer en "mellannivå"? Förstår du vad jag menar? Gör det knappt själv... ;)

Jag förstår helt klart din tankegång men något som jag kom på nu som jag observerat de senaste dagarna är att många av NL300 spelarna väldigt ofta även sitter på NL400 och spelar och i vissa fall vice versa. Sen finns det vissa grinders som bara spelar den ena nivån, som mig t.ex. :) Jag kanske överskattar NL400. Jag överskattade både NL200 och NL300 så varför skulle fallet inte vara likadant nu ;) Jag ska gå upp till NL400 men ge mig lite tid :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt jobbigt riverbeslut jag får. Det känns som att jag bara slår en bluff men eftersom jag checkar bakom på floppen och inbjuder till en riverbluff antar jag att jag måste syna. Det som gör beslutet ännu jobbigare är att jag inte vet om jag har sett Phraeg bli påkommen med att bluffa någongång i princip. Trehandat givet hur jag spelat handen så känns inte beslutet ändå inte jättesvårt. Tankar? Något att tillägga är att Phraeg kan trebetta hyfsat frekvent preflop och framförallt mot mig som raisar en hel del potter.

 

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $905.30 [Dealer]

- Phraeg sitting in seat 4 with $496.15

- foxhunter60 sitting in seat 5 with $222.30

 

Phraeg posted the small blind - $1.50

foxhunter60 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :As::Qd:

Punkrock_kid raised - $12.00

Phraeg raised - $40.50

foxhunter60 folded

Punkrock_kid called - $40.50

 

** Dealing the flop: :Ad::Jc::Ah:

Phraeg checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the turn: :5c:

Phraeg bet - $45.00

Punkrock_kid called - $45.00

 

** Dealing the river: :2h:

Phraeg bet - $155.00

Punkrock_kid called - $155.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...