sorkenkk Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Ehm, du har väl nästnöt inte sant, eller ser jag fel? Finns det något att tveka på då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2006 Hand 2 Denna hand kanske mest är skryt men det känns som att en sådan här flopp är perfekt för en float och jag vet inte om det var att han synade fort på floppen eller vad det var som gjorde att det inte kändes som en K. Hursomhelst så trodde jag att A-högt mycket väl kunde stå och bestämde mig för att syna, Skönt när man har rätt. MeDopp has the dealer button Gazzzz posts small blind ($1.00) Punkrock_kid posts big blind ($2.00) Punkrock_kid was dealt NewDog folds Haile folds MeDopp calls for $2.00 Gazzzz folds Punkrock_kid bets $7.00 MeDopp calls for $7.00 Dealing Flop Punkrock_kid bets $10.00 MeDopp calls for $10.00 Dealing Turn Punkrock_kid checks MeDopp bets $16.00 Punkrock_kid calls for $16.00 Dealing River Punkrock_kid checks MeDopp bets $38.00 Punkrock_kid calls for $38.00 MeDopp shows cards Punkrock_kid shows cards Punkrock_kid shows Two Pair, winning $145.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Tredjenöten har han. Bluff känns inte troligt men QQ/KK är väl inte omöjligt beroende på motståndare. Antar du inte har stats på han eftersom du inte nämner det.. Sen andra handen är väl ingen float direkt.. du har nog missförstått begreppet lite Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2006 Hand 3 Denna hand var MrDawwe och jag väldigt oense om hur turn skulle spelas. Det är jobbigt ifall jag blir checkraisad bort från mitt monsterdrag och jag vet inte hur stor FE jag egentligen har mot 2 spelare i detta läge. Betta eller ta frikortet. Vi sitter med mellan 120-150$ kvar när det är min tur att agera på turn. dmpzor has the dealer button QJhearts posts small blind ($1.00) Melkis posts big blind ($2.00) Punkrock_kid was dealt Punkrock_kid raises for $8.00 seisouso folds ArmaniJeans folds dmpzor folds QJhearts calls for $7.00 Melkis calls for $6.00 Dealing Flop QJhearts checks Melkis checks Punkrock_kid bets $10.00 QJhearts calls for $10.00 Melkis calls for $10.00 Dealing Turn QJhearts checks Melkis checks Punkrock_kid ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2006 Ehm, du har väl nästnöt inte sant, eller ser jag fel? Finns det något att tveka på då? Tredjenöt som Eyedol sa. Jo med tanke på att han pushar med ett överbet så blir beslutet lite knepigt faktiskt Ett potbet är lättare att syna. Tredjenöten har han. Bluff känns inte troligt men QQ/KK är väl inte omöjligt beroende på motståndare. Antar du inte har stats på han eftersom du inte nämner det.. Sen andra handen är väl ingen float direkt.. du har nog missförstått begreppet lite Åtminstone KK kan man ju förvänta sig ett omslag preflop av och ofta även av QQ så de händerna kändes ändå inte jättetroliga även om de såklart kan förekomma Float=Bluffsyn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Tycker det är rätt vanligt att semitomtar bara synar med QQ/KK och sen "slöspelar". Nja, float är förvisso bluffsyn men mer i den meningen att man synar ett CB i position på flop och sen snor potten på turn eller möjligen river UTAN showdown. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2006 Nja, float är förvisso bluffsyn men mer i den meningen att man synar ett CB i position på flop och sen snor potten på turn eller möjligen river UTAN showdown. Det är ju precis det han gör. Han floatar ju floppen för att ta den på turn eller river. Jag hoppas inte du tror att jag menar att det är jag som floatat. Saken är ju bara det att hans stöldförsök misslyckas ganska rejält Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 eyedol tror du menade att du floatade, men du menar att fi floatade Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Ehm, du har väl nästnöt inte sant, eller ser jag fel? Finns det något att tveka på då? Tredjenöt som Eyedol sa. Jo med tanke på att han pushar med ett överbet så blir beslutet lite knepigt faktiskt Ett potbet är lättare att syna. Tredjenöten har han. Bluff känns inte troligt men QQ/KK är väl inte omöjligt beroende på motståndare. Antar du inte har stats på han eftersom du inte nämner det.. Sen andra handen är väl ingen float direkt.. du har nog missförstått begreppet lite Åtminstone KK kan man ju förvänta sig ett omslag preflop av och ofta även av QQ så de händerna kändes ändå inte jättetroliga även om de såklart kan förekomma Float=Bluffsyn Men fortfarande finns det väl ingen tvekan på att syna all in? Han kan ju lätt ha en lägre kåk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2006 Men fortfarande finns det väl ingen tvekan på att syna all in? Han kan ju lätt ha en lägre kåk. Lätt o lätt, Som jag sa så slår de flesta om både med KK/QQ preflop så de mest troliga kåkarna är ju faktiskt de som slår mig.. Därav är det ingen given riversyn IMO. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 eyedol tror du menade att du floatade, men du menar att fi floatade Hehe precis. Sorry, jag som läste lite slarvigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Hur gjorde du med AT-handen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2006 Hur gjorde du med AT-handen då? Synade Han visade Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Hur gjorde du med AT-handen då? Synade Han visade Haha du ser, förstår inte varför du tvekade ens. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Player87 Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Hej! Tankte bara saga att ni maste lasa tidningarna om vad som hander i Bangkok innan nu aker tillbaka for at bo dar under de sista natterna. Vet inte hur laget ar dar nu men jag laste for nagra dagar sen att det var utegangsforbud i staden. Send me a mail soon!! Puss Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2006 Tänkte att jag bara skulle skriva hur jag låg till denna månad så här långt. Har rejkat lite mer än 900$ och ligger + 1405$. Vet inte om det är så jättebra men jag har ju semester så det är skönt att man öht ligger plus denna månad. Får väl in några $ i RB vid slutet av månaden också men det blir inte särskilt mycket. På Prima har jag 8075$ just nu och bara det är ju nästan 30 inköp på NL300 Blir grind senare idag, måste iväg och äta först. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2006 Första sessionen som jag möter denna motståndare, Under tiden vi spelat mot varandra så har jag uppfattat honom som hyfsat lös, Han slår upp ganska många händer så att slå om känns som standardspel då han höjer först in på knappen. Hur tycker ni jag ska agera på floppen? Jag har inte koll på hur aggressiv han är postflop. Han har drygt 130$ kvar på flopp och jag täcker. PurPlePills has the dealer button leinad77 posts small blind ($1.00) Punkrock_kid posts big blind ($2.00) Punkrock_kid was dealt Guld_Bullen folds P-son folds --Dfr folds PurPlePills raises for $8.00 leinad77 folds Punkrock_kid raises for $22.00 PurPlePills calls for $16.00 Dealing Flop Punkrock_kid ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Om du ska slå om pre tycker jag du ska slå om mer.. du är ur pos trots allt. Hur du ska agera på floppen? Är väl rätt givet att betta ut. 3/4-pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2006 Jobbig situation med KK där jag blir reraisad preflop och ni med erfarenhet från Prima NL200 vet att det börjar kännas oroligt redan här. Väljer att syna flopp för att se hur han agerar på turn. När han pushar så väljer jag att?? Jag täcker förövrigt Fi. focen has the dealer button Guld_Bullen posts small blind ($1.00) QuestForCash posts big blind ($2.00) Punkrock_kid was dealt jakkaval folds Punkrock_kid raises for $8.00 leinad77 folds focen folds Guld_Bullen folds QuestForCash raises for $26.00 Punkrock_kid calls for $20.00 Dealing Flop QuestForCash bets $44.00 Punkrock_kid calls for $44.00 Dealing Turn QuestForCash went all-in for $128.05 Punkrock_kid ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 September , 2006 Om du ska slå om pre tycker jag du ska slå om mer.. du är ur pos trots allt. Hur du ska agera på floppen? Är väl rätt givet att betta ut. 3/4-pot Skulle kanske kunnat slå om lite mer pre, Det har du rätt i. Vad göra vid omslag, Enkelt kast? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinky Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Om du ska slå om pre tycker jag du ska slå om mer.. du är ur pos trots allt. Hur du ska agera på floppen? Är väl rätt givet att betta ut. 3/4-pot Skulle kanske kunnat slå om lite mer pre, Det har du rätt i. Vad göra vid omslag, Enkelt kast? insta muck =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Oj, ursäkta trippeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Sista handen hade jag absolut raisat flopp till runt 110. Har han AA så tough shit, men han skulle ju lätt syna dig med 1010, JJ och QQ, samt AKs, Axs i färgen. Nu har du ju tur och turn är ganska ofarlig. Syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Sista handen hade jag absolut raisat flopp till runt 110. Har han AA så tough shit, men han skulle ju lätt syna dig med 1010, JJ och QQ, samt AKs, Axs i färgen. Nu har du ju tur och turn är ganska ofarlig. Syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chrille87 Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 Sista handen hade jag absolut raisat flopp till runt 110. Har han AA så tough shit, men han skulle ju lätt syna dig med 1010, JJ och QQ, samt AKs, Axs i färgen.Nu har du ju tur och turn är ganska ofarlig. Syn. Tror alla förstod första gången du skrev Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts