Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300

-PK-

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 2

Denna hand kanske mest är skryt men det känns som att en sådan här flopp är perfekt för en float och jag vet inte om det var att han synade fort på floppen eller vad det var som gjorde att det inte kändes som en K. Hursomhelst så trodde jag att A-högt mycket väl kunde stå och bestämde mig för att syna, Skönt när man har rätt.

MeDopp has the dealer button

Gazzzz posts small blind ($1.00)

Punkrock_kid posts big blind ($2.00)

Punkrock_kid was dealt :Ah::Tc:

NewDog folds

Haile folds

MeDopp calls for $2.00

Gazzzz folds

Punkrock_kid bets $7.00

MeDopp calls for $7.00

Dealing Flop :Kc::Ks::2h:

Punkrock_kid bets $10.00

MeDopp calls for $10.00

Dealing Turn :9s:

Punkrock_kid checks

MeDopp bets $16.00

Punkrock_kid calls for $16.00

Dealing River :2d:

Punkrock_kid checks

MeDopp bets $38.00

Punkrock_kid calls for $38.00

MeDopp shows cards :6h::5d:

Punkrock_kid shows cards :Ah::Tc:

Punkrock_kid shows Two Pair, winning $145.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 3

Denna hand var MrDawwe och jag väldigt oense om hur turn skulle spelas. Det är jobbigt ifall jag blir checkraisad bort från mitt monsterdrag och jag vet inte hur stor FE jag egentligen har mot 2 spelare i detta läge. Betta eller ta frikortet. Vi sitter med mellan 120-150$ kvar när det är min tur att agera på turn.

dmpzor has the dealer button

QJhearts posts small blind ($1.00)

Melkis posts big blind ($2.00)

Punkrock_kid was dealt :Jd::Qd:

Punkrock_kid raises for $8.00

seisouso folds

ArmaniJeans folds

dmpzor folds

QJhearts calls for $7.00

Melkis calls for $6.00

Dealing Flop :6h::Td::9h:

QJhearts checks

Melkis checks

Punkrock_kid bets $10.00

QJhearts calls for $10.00

Melkis calls for $10.00

Dealing Turn :9d:

QJhearts checks

Melkis checks

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar

Ehm, du har väl nästnöt inte sant, eller ser jag fel? Finns det något att tveka på då? :P

Tredjenöt som Eyedol sa. Jo med tanke på att han pushar med ett överbet så blir beslutet lite knepigt faktiskt :) Ett potbet är lättare att syna.

Tredjenöten har han.

Bluff känns inte troligt men QQ/KK är väl inte omöjligt beroende på motståndare. Antar du inte har stats på han eftersom du inte nämner det..

Sen andra handen är väl ingen float direkt.. du har nog missförstått begreppet lite ;)

Åtminstone KK kan man ju förvänta sig ett omslag preflop av och ofta även av QQ så de händerna kändes ändå inte jättetroliga även om de såklart kan förekomma :)

Float=Bluffsyn

Länk till kommentar

Nja, float är förvisso bluffsyn men mer i den meningen att man synar ett CB i position på flop och sen snor potten på turn eller möjligen river UTAN showdown.

Det är ju precis det han gör. :) Han floatar ju floppen för att ta den på turn eller river. Jag hoppas inte du tror att jag menar att det är jag som floatat. Saken är ju bara det att hans stöldförsök misslyckas ganska rejält :)

Länk till kommentar

Ehm, du har väl nästnöt inte sant, eller ser jag fel? Finns det något att tveka på då? :P

Tredjenöt som Eyedol sa. Jo med tanke på att han pushar med ett överbet så blir beslutet lite knepigt faktiskt :) Ett potbet är lättare att syna.

Tredjenöten har han.

Bluff känns inte troligt men QQ/KK är väl inte omöjligt beroende på motståndare. Antar du inte har stats på han eftersom du inte nämner det..

Sen andra handen är väl ingen float direkt.. du har nog missförstått begreppet lite ;)

Åtminstone KK kan man ju förvänta sig ett omslag preflop av och ofta även av QQ så de händerna kändes ändå inte jättetroliga även om de såklart kan förekomma :)

Float=Bluffsyn

Men fortfarande finns det väl ingen tvekan på att syna all in? Han kan ju lätt ha en lägre kåk. :)

Länk till kommentar

Men fortfarande finns det väl ingen tvekan på att syna all in? Han kan ju lätt ha en lägre kåk. :)

Lätt o lätt, Som jag sa så slår de flesta om både med KK/QQ preflop så de mest troliga kåkarna är ju faktiskt de som slår mig.. Därav är det ingen given riversyn IMO. :)

Länk till kommentar

Tänkte att jag bara skulle skriva hur jag låg till denna månad så här långt. Har rejkat lite mer än 900$ och ligger + 1405$. Vet inte om det är så jättebra men jag har ju semester så det är skönt att man öht ligger plus denna månad. Får väl in några $ i RB vid slutet av månaden också men det blir inte särskilt mycket. På Prima har jag 8075$ just nu och bara det är ju nästan 30 inköp på NL300 :) Blir grind senare idag, måste iväg och äta först.

Länk till kommentar

Första sessionen som jag möter denna motståndare, Under tiden vi spelat mot varandra så har jag uppfattat honom som hyfsat lös, Han slår upp ganska många händer så att slå om känns som standardspel då han höjer först in på knappen. Hur tycker ni jag ska agera på floppen? Jag har inte koll på hur aggressiv han är postflop. Han har drygt 130$ kvar på flopp och jag täcker.

PurPlePills has the dealer button

leinad77 posts small blind ($1.00)

Punkrock_kid posts big blind ($2.00)

Punkrock_kid was dealt :Ad::5d:

Guld_Bullen folds

P-son folds

--Dfr folds

PurPlePills raises for $8.00

leinad77 folds

Punkrock_kid raises for $22.00

PurPlePills calls for $16.00

Dealing Flop :Jd::7h::6d:

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar

Jobbig situation med KK där jag blir reraisad preflop och ni med erfarenhet från Prima NL200 vet att det börjar kännas oroligt redan här. Väljer att syna flopp för att se hur han agerar på turn. När han pushar så väljer jag att??

Jag täcker förövrigt Fi.

focen has the dealer button

Guld_Bullen posts small blind ($1.00)

QuestForCash posts big blind ($2.00)

Punkrock_kid was dealt :Kd::Kc:

jakkaval folds

Punkrock_kid raises for $8.00

leinad77 folds

focen folds

Guld_Bullen folds

QuestForCash raises for $26.00

Punkrock_kid calls for $20.00