sorkenkk Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Jag är iofs sjukt på att kolla fotboll, jag må inte vara någon stor intressant av sporten, men jag älskar stämningen som erbjuds på stora sportevenemang i allmänhet, och rycktet säger att det är ganska bra drag på fotbollsmatcher i england. count me in! Glöm inte ölen heller för all del. precis, det är ju typ 70% av nöjet. Haha, nästan i alla fall. Citera
-PK- Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 PLUS Dryga 330$ lyckades jag spela in under denna drygt två timmar långa session. Förlorade några potter mot slutet som gjorde att jag inte plussade lika mycket som jag borde gjort men man får väl vara nöjd trots allt Ska lägga in en hand från dagens session, kanske inte är så mycket att diskutera, Rivern är ju trots allt lite oroväckande när både färgdraget och ett ev. stegdrag fylls. Punkrock_kid has the dealer button nubemet_ posts small blind ($1.00) baaadcaaal posts big blind ($2.00) Punkrock_kid was dealt camers2002 folds thomastoby calls for $2.00 Punkrock_kid raises for $9.00 nubemet_ folds baaadcaaal calls for $7.00 thomastoby calls for $7.00 Dealing Flop baaadcaaal checks thomastoby checks Punkrock_kid bets $25.00 baaadcaaal calls for $25.00 thomastoby folds Dealing Turn baaadcaaal checks Punkrock_kid bets $64.00 baaadcaaal calls for $64.00 Dealing River baaadcaaal checks Punkrock_kid ??? Citera
lost Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 PLUS Dryga 330$ lyckades jag spela in under denna drygt två timmar långa session. Förlorade några potter mot slutet som gjorde att jag inte plussade lika mycket som jag borde gjort men man får väl vara nöjd trots allt Ska lägga in en hand från dagens session, kanske inte är så mycket att diskutera, Rivern är ju trots allt lite oroväckande när både färgdraget och ett ev. stegdrag fylls. Punkrock_kid has the dealer button nubemet_ posts small blind ($1.00) baaadcaaal posts big blind ($2.00) Punkrock_kid was dealt camers2002 folds thomastoby calls for $2.00 Punkrock_kid raises for $9.00 nubemet_ folds baaadcaaal calls for $7.00 thomastoby calls for $7.00 Dealing Flop baaadcaaal checks thomastoby checks Punkrock_kid bets $25.00 baaadcaaal calls for $25.00 thomastoby folds Dealing Turn baaadcaaal checks Punkrock_kid bets $64.00 baaadcaaal calls for $64.00 Dealing River baaadcaaal checks Punkrock_kid ??? allin skulle jag gå om jag inte hade read på killen som säger att han checkar nuts på river Citera
-PK- Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 stackdjup. Runt 100$ kvar på river. Citera
P_kungen Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Hur är läget i thailand nu? Märker av statskuppen? Citera
najenbois Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 ey mannen sorry bout sista inlägget... hård kväll... faan dags å pallara sig hem snart innan ni blir übertiltade av en halvtaskig stridsvagn... vem ska jag annars totalt ignorera imorgon liksom!!?? Citera
-PK- Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Postad 20 September , 2006 Hur är läget i thailand nu? Märker av statskuppen? Det e bara bra, Här i Patong är allting som vanligt och att det pågår någon statskupp märks inte. Får se hur det blir när vi åker till Bangkok. ey mannen sorry bout sista inlägget... hård kväll... faan dags å pallara sig hem snart innan ni blir übertiltade av en halvtaskig stridsvagn... vem ska jag annars totalt ignorera imorgon liksom!!?? Ständigt full? Citera
-PK- Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Postad 20 September , 2006 Blev en pokersession precis nyss och jag lyckades plussa litegrann även fast jag låg back en del, skönt med +. Ska lägga upp ett par händer och ni får antingen geniförklara, fiskförklara eller tiltförklara mig, Jag vet inte riktigt själv än I första handen hade jag ingen read, Är jag vek som foldar? Måste vara slagen väldigt ofta här känns det som. Min c/r på turn är ett Dawwemove som jag testar då o då. Givet att förstahanden utspelas som den gör, Tycker ni jag gör fel som synar i Hand 2, I synnerhet med tanke på hur konstigt han spelar handen, Vad har han när han spelar såhär? Kan jag sätta honom på en 4? RunnerRunner Färg? Kan tilläggas att jag skrev i chatten att jag folda stege första handen. covenant69 has the dealer button pokerface86 posts small blind ($1.00) a_lover posts big blind ($2.00) Punkrock_kid was dealt Punkrock_kid raises for $9.00 Danstah1 folds Erik_Ace calls for $9.00 covenant69 folds pokerface86 folds a_lover folds Dealing Flop Punkrock_kid bets $9.00 Erik_Ace calls for $9.00 Dealing Turn Punkrock_kid checks Erik_Ace bets $12.00 Punkrock_kid raises for $24.00 Erik_Ace calls for $12.00 Dealing River Punkrock_kid checks Erik_Ace went all-in for $128.62 Punkrock_kid folds Erik_Ace shows cards Erik_Ace Winner $212.62 --------------------------------------------- Danstah1 has the dealer button Erik_Ace posts small blind ($1.00) covenant69 posts big blind ($2.00) Punkrock_kid was dealt pokerface86 folds a_lover folds Punkrock_kid raises for $8.00 Danstah1 folds Erik_Ace calls for $7.00 covenant69 folds Dealing Flop Erik_Ace bets $24.00 Punkrock_kid calls for $24.00 Dealing Turn Erik_Ace bets $20.00 Punkrock_kid calls for $20.00 Dealing River Erik_Ace went all-in for $119.17 Punkrock_kid calls for $119.17 Citera
baloobas Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Givet att förstahanden utspelas som den gör, Tycker ni jag gör fel som synar i Hand 2, I synnerhet med tanke på hur konstigt han spelar handen, Vad har han när han spelar såhär? Kan jag sätta honom på en 4? RunnerRunner Färg? Kan tilläggas att jag skrev i chatten att jag folda stege första handen. Hand 1. Tycker folden är ok. Checkraisen på turn är ju ett snyggt move, dock för liten raise IMO. Hade den varit större hade han nog lagt AK. Det borde han såklart gjort ändå men... Hand 2. Det känns ju som ett missat hjärterdrag från Erik. Men du borde kunna hitta bättre lägen att ta hans pengar om han spelar såhär. Även om han har ett drag på floppen så kan han ju ha träffat ett par på vägen. Och att du sa att du foldade stegen i förra handen borde ju bara innebära att han inte försöker sig på en likadan bluff igen mot dig. Han vet ju att du letar efter bluffar nu. Å andra sidan tänker dessa spelare sällan i sånna banor. I dunno, jag säger fold på rivern i bägge händerna. Citera
Emilio Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Hur är internetuppkopplingen där i patong? Hyr hus med ADSL eller? Citera
Dustinz Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Hand 1. Här tycker jag verkligen du borde slänga in ett bett på river, det är inte så överdrivet mycket i potten, så bluffen behöver inte bli så fasligt stor heller. Att illustrera ett värdebet av den större klassen hade nog varít bra, säg runt 55-60 dollar borde varit på sin plats. Då kan han nog slänga t.ex KJ,QJ dessutom, har svårt att se hur han kan syna det med sämre än AJ i alla fall. Hans syn på din minrsaise tycker jag i allra högsta grad utstrålar svaghet. Edit: såg precis att du fick stegen, då tycker jag folden är helt sne. Jag kan förvisso ha blivit färgad av att se utfallet av handen, men i min mening representerar hans spel svaghet i alla fall Hand 2. Här skulle jag vikt river, hans turnbett är någonting jag skulle uppfatta som ett stopbet. Han vet dessutom att du inte kan vika för 20 när du betalt 24 på flopp, möjligtvis försöker han framkalla en raise. Tror du betalade av hans AQruter/AJ. AJ mindre troligt ändå med tanke på riverpushen. Citera
Sansrom Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Hand 1. Lilla stegen, ser du den? Hade nog värdebettat "lagom" på river i hand 1 och lagt för omslag. Antar att du ville check-syna en lagom bet, men fick kalla fötter när han degade in. Utan read är det nog rätt att lägga. EDIT: Eller kanske inte... Citera
Dustinz Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Hand 1. Lilla stegen, ser du den? Hade nog värdebettat "lagom" på river i hand 1 och lagt för omslag. Antar att du ville check-syna en lagom bet, men fick kalla fötter när han degade in. Utan read är det nog rätt att lägga. Såg precis det, slängde in en liten edit, men jag står fast vid vad jag sa på sätt och vis, ett bett på 55-60..då blir det förvisso svårt att vika för en push, men bett i vilket fall som helst tror jag det är det rätta. Citera
Sansrom Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 För övrigt hatar jag din check-miniraise på turn. Varför gör du den? Citera
Dustinz Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 För övrigt hatar jag din check-miniraise på turn. Varför gör du den? Den om något gör ju handen till en måste-bluffa hand på river om han inte träffar, annars är den verkligen helt meningslös. Citera
Sansrom Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 För övrigt hatar jag din check-miniraise på turn. Varför gör du den? Den om något gör ju handen till en måste-bluffa hand på river om han inte träffar, annars är den verkligen helt meningslös. Håller med. Kan tänka mig att tankegången var något i stil med "Äh, han är tom, jag minihöjer bort honom. Jaha, han synar. Bajs. Oj, träff! Bäst att lura honom att bluffa en gång till. Oj, all-in, jag är slagen..." Citera
pisak84 Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 med stegen hade jag värdebetat rivern rätt stort som spelat lägga 9 av 10... men varför inte valuebeta förstår jag inte han borde ha en hand där oftast oftast oftast sämre än din................. hand två hade jag slagit om på floppen inte för värde även om du förmodligen hade bäst men utan för att den är för svår att syna ner med och motståndaren är 99% svag på floppen och där raisar jag med alla händer utom dom jag vill syna ner med... vilket din hand är för svårspelad för att göra m8 lägg dig... typ som när man e ute o festar men inte pallar trycket, då lägger man sig direkt foldar o kastar in handduken llllllllyyyyyyyyyyyyyllllll... gn Citera
-PK- Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Hand 1. Tycker folden är ok. Checkraisen på turn är ju ett snyggt move, dock för liten raise IMO. Hade den varit större hade han nog lagt AK. Det borde han såklart gjort ändå men... Hand 2. Det känns ju som ett missat hjärterdrag från Erik. Men du borde kunna hitta bättre lägen att ta hans pengar om han spelar såhär. Även om han har ett drag på floppen så kan han ju ha träffat ett par på vägen. Och att du sa att du foldade stegen i förra handen borde ju bara innebära att han inte försöker sig på en likadan bluff igen mot dig. Han vet ju att du letar efter bluffar nu. Å andra sidan tänker dessa spelare sällan i sånna banor. I dunno, jag säger fold på rivern i bägge händerna. Borde kanske ha checkraisat större ja men när man umgås ständigt med MrDawwe och ser dessa minihöjningar så faller man in i liknande spel, ska försöka undvika det, men som sagt normalt sett viker folk ju AK där då han ofta i princip drar dött. Iofs kanske han sätter mig på bluff och planerar att syna ett stort riverbet med A-högt, Vad vet jag Jag betvivlar det dock starkt. I hand 2 håller jag med dig om att hjärterdrag känns som en av de få händerna han kan ha och hade det draget suttit hade jag inte övervägt att syna men när det bara var ett RR-drag som fylldes så kändes synen rätt. Det du skriver om att jag borde leta bluffar nu kan ju stämma på vissa spelare men de facto att jag la stegen i första handen och han vet om det så borde han vara kapabel att pusha mig ifrån många marginella händer, i synnerhet när min syn på hans veka turnbet inte direkt skriker styrka. Hand 2. Här skulle jag vikt river, hans turnbett är någonting jag skulle uppfatta som ett stopbet. Han vet dessutom att du inte kan vika för 20 när du betalt 24 på flopp, möjligtvis försöker han framkalla en raise. Tror du betalade av hans AQruter/AJ. AJ mindre troligt ändå med tanke på riverpushen. Känns inte så jättetroligt att han skulle vilja framkalla en raise på turn när han bara har ett drag ifall han som du sa potentiellt hade AQd, eller? Hade nog värdebettat "lagom" på river i hand 1 och lagt för omslag. Antar att du ville check-syna en lagom bet, men fick kalla fötter när han degade in. Utan read är det nog rätt att lägga. Ärligt talat vet jag inte varför jag inte värdebettade river, Jag har suttit länge och funderat på det i efterhand och förstod väl inte just för tillfället hur stark min hand egentligen var och därför planerade att checksyna men med tanke på hans betsize på river blir ju min hand egentligen bara en bluffcatcher och som jag nämnt tidigare så är sällan stora bets bluffar på NL200, Denna killen var ett av få undantag. För övrigt hatar jag din check-miniraise på turn. Varför gör du den? Dels för att han ska släppa svaga händer, dels för att ge mer trovärdighet åt min bluff ifall jag inte träffar hålstegen på river. Att det bara blev en miniraise är som jag skrev att jag tittat på Dawwe för mycket. Jag raisar mer i vanliga fall. Den om något gör ju handen till en måste-bluffa hand på river om han inte träffar, annars är den verkligen helt meningslös. Exakt, Jag skjuter river om jag missar med största sannolikhet. hand två hade jag slagit om på floppen inte för värde även om du förmodligen hade bäst men utan för att den är för svår att syna ner med och motståndaren är 99% svag på floppen och där raisar jag med alla händer utom dom jag vill syna ner med... vilket din hand är för svårspelad för att göra Hmm, intressant, Mot en unknown slår jag också alltid om här men just denna kille ville jag ge chansen att bluffa bort sig med tanke på vår bakgrund, Tack för all input, mycket bra reflektioner. Jag vann hand 2 då han visade upp Q6 utan färgdrag Citera
-PK- Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Även denna dag ser ut att hamna på plus, Har spelat ett tag nu och ligger drygt 340$ + tror jag. Har stängt ner alla bord utom ett som jag sitter och spelar på samtidigt som jag kollar runt på Pokerforum. Riktigt nöjd med spelet idag och jag har lyckats med ett par snygga riversyner Har ju glömt att redovisa resultatet på 99-handen där jag floppade set men färg och stegdrag satt på river. När han checkade på river så pushade jag med ett halvt potbet, Han synade och muckade. Hade en liknande hand under dagens session där jag pushade med tvåpar med färg och stegdrag på brädet. Den handen förlorades dock då Fi hade lyckats hitta stegen på river Vet inte hur mycket mer spel det blir mer idag om det ens blir något, Time will tell. Citera
-PK- Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Förövrigt så kommer jag med största sannolikhet gå upp och prova på NL300 när jag kommer hem från Thailand. Tar gärna emot tips från er som har spelat NL300 på Prima. Fick höra igår att Regularsen på nivån är betydligt lösare än på NL200(Vilket iofs inte säger så mycket ) och att det därmed blir lättare att få betalt för sina händer. Någon som kan styrka? Börjar folk bli bättre eller är fisknivån ungefär densamma? Tack på förhand! Citera
Kornone Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Tjena! Ska själv troligtvis åka ner till thailand i vinter. hur länge är det tänkt att du ska stanna? Citera
Dustinz Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Tjena! Ska själv troligtvis åka ner till thailand i vinter. hur länge är det tänkt att du ska stanna? Han kommer hem om ungefär 6-7 dagar. Citera
-PK- Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Tjena! Ska själv troligtvis åka ner till thailand i vinter. hur länge är det tänkt att du ska stanna? Som Dustinz skrev så åker jag hem snart men eventuellt så ska jag åka ner till Thailand i vinter också. Fortsätter pokern gå som den ska så är Thailandsresa lite utav min vinterprio Citera
-PK- Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Pokern går fortsatt bra och dagens än så länge enda session slutade på 365$ +. Det var lite småsvängigt och kunde kanske ha slutat lite hur som helst Ett par nyckelpotter där jag gjorde lyckade riversyner gjorde att man kunde plussa några $. Tänkte posta 3 händer från dagens session. Hand 1 Får en guldflopp efter att ha höjt med AT och spelar väl hyfsat standard fram till river, Möjligen kunde jag bettat mer men att jag bara halvpotbettar har mer att göra med att jag försöker balansera så jag kan bluffa med halvpotbet. Inte för att spelarna kanske lägger märke till det men det kan vara bra att få in så man har det med sig till högre nivåer. Anyway, På rivern så donkpushar han med ett hyfsat överbet och det känns som att det inte är många händer jag slår förutom en bluff? Vad göra? Känns väldigt jobbigt att vika också. NewDog has the dealer button Masse1337 posts small blind ($1.00) KatieHolms posts big blind ($2.00) Punkrock_kid was dealt Jennifer_L folds Punkrock_kid raises for $8.00 Duud calls for $8.00 NewDog folds Masse1337 calls for $7.00 KatieHolms folds Dealing Flop Masse1337 checks Punkrock_kid bets $11.00 Duud folds Masse1337 calls for $11.00 Dealing Turn Masse1337 checks Punkrock_kid bets $24.00 Masse1337 calls for $24.00 Dealing River Masse1337 went all-in for $179.95 Punkrock_kid ??? Jag har 157$ kvar Citera
Recommended Posts