Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Än så länge går cashgamet riktigt bra och totalt är jag strax under 500$ + på NL100. Spelar riktigt stabilt så om jag fortsätter såhär kan det bli en bra natt :) Har inte spelat några turneringar än så länge men jag tänkte eventuellt spela 3000$Garantin vid 3.00. Ska nu äta min andra kebabrulle för kvällen innan jag fortsätter med spelandet 8-)

 

jävligt sjukt. ööh..?`Emil har nog inte varit med om så mycket.

Vadå, Är det inte helt sjukt eller? :roll: Checkraise utan en bra hand liksom, Det är inte så vanligt att folk gör på NL100 på Prima :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand mot Minucci, En spelare som jag tycker har spelat bra de gånger jag mött honom. Just denna session fick han ett psykologiskt övertag redan från början och jag kände mig lite utspelad även om han förmodligen haft en hel del bra händer mot mig. Jag gör en marginell syn preflop men det är dels för att han möjligen kan slå om med luft för att jag släppt ett par händer tidigare mot honom, och dels för att jag inte vill få en extremt vek image. Sedan måste jag ju semifloata floppen med A-högt och ett lågt färgdrag. När sedan andra damen kommer väljer jag att ställa för att representera triss. Skulle jag bli synad har jag ju förhoppningsvis outs. Gillar ni spelet?

 

- SLAM-TILT sitting in seat 1 with $75.70

- gilou379 sitting in seat 2 with $46.38

- jacksinabox sitting in seat 3 with $116.20

- ppits_dawg sitting in seat 4 with $48.55

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $119.90 [Dealer]

- Minucci sitting in seat 6 with $183.84

 

Minucci posted the small blind - $0.50

SLAM-TILT posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Ah::6d:

gilou379 folded

jacksinabox folded

ppits_dawg folded

Punkrock_kid raised - $4.00

Minucci raised - $14.50

SLAM-TILT folded

Punkrock_kid called - $14.50

 

** Dealing the flop: :5d::Qd::Jd:

Minucci bet - $20.00

Punkrock_kid called - $20.00

 

** Dealing the turn: :Qc:

Minucci checked

Punkrock_kid went all-in - $85.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig ta till ett sådant preflop-spel - hellre med 65s eller 89off - även om jag skulle få weak tatuterat i pannan resten av livet.

Du spelar dock handen rimligt efter detta; där hade jag absolut kunnat följa dig, men samma spel hade fungerat, om det fungerar, med 89off.

 

Han kastade så klart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand mot Minucci, En spelare som jag tycker har spelat bra de gånger jag mött honom. Just denna session fick han ett psykologiskt övertag redan från början och jag kände mig lite utspelad även om han förmodligen haft en hel del bra händer mot mig. Jag gör en marginell syn preflop men det är dels för att han möjligen kan slå om med luft för att jag släppt ett par händer tidigare mot honom, och dels för att jag inte vill få en extremt vek image. Sedan måste jag ju semifloata floppen med A-högt och ett lågt färgdrag. När sedan andra damen kommer väljer jag att ställa för att representera triss. Skulle jag bli synad har jag ju förhoppningsvis outs. Gillar ni spelet?

 

- SLAM-TILT sitting in seat 1 with $75.70

- gilou379 sitting in seat 2 with $46.38

- jacksinabox sitting in seat 3 with $116.20

- ppits_dawg sitting in seat 4 with $48.55

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $119.90 [Dealer]

- Minucci sitting in seat 6 with $183.84

 

Minucci posted the small blind - $0.50

SLAM-TILT posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Ah::6d:

gilou379 folded

jacksinabox folded

ppits_dawg folded

Punkrock_kid raised - $4.00

Minucci raised - $14.50

SLAM-TILT folded

Punkrock_kid called - $14.50

 

** Dealing the flop: :5d::Qd::Jd:

Minucci bet - $20.00

Punkrock_kid called - $20.00

 

** Dealing the turn: :Qc:

Minucci checked

Punkrock_kid went all-in - $85.40

 

:D

 

Jag var sjukt nära på att syna där. Klart du ställer när jag checkar turn. baaah så dåligt. Jag hade 88 bye the way.

 

Hoppades att du skulle posta den så att jag fick se vad du hade :D

 

wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

 

Jag var sjukt nära på att syna där. Klart du ställer när jag checkar turn. baaah så dåligt. Jag hade 88 bye the way.

 

Hoppades att du skulle posta den så att jag fick se vad du hade :D

 

wp

Okej, Du hade en hand iaf :P Jag tänkte som så att så länge du har en sämre hand än en dam så kommer du få väldigt svårt att syna då du bara slår en bluff i vilket fall. KK-AA har ju i princip samma värde som 88 i detta läge så jag trodde att jag kunde få fold ganska ofta.

 

Tack för att du tyckte jag spelade bra också :) Var tvungen att hitta på något efter handen där jag trebetbluffade dig på floppen och du pusha :) Inte nog med att inte bluffen gick hem, Jag råkade ju raisa till 49 istället för typ mellan 30-35 som jag "försökte" :D Sånt tiltar mig.

 

gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det vara slut på spel för den här dagen :) Jag är nöjd med mitt spel idag, riktigt skönt att plussa även denna dag. Något som dock bekymrar mig är att bananarbetet går lite trögt. Jag behöver rejka 500$ till denna månad för att få maximalt med bananer så jag måste jobba på sista dagarna. Det löser sig säkert. Nu är det bäst att få lite sömn så jag orkar med morgondagen. Godnatt!

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1764$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 4729$ 435$

SvenskaSpel: 18050:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga kolon:

 

Varför inte spela på annan primasite där man får samma rate oavsett hur mycket man rakar?

Och kom inte med nåt tjafs om att det är så bra på nordicbet nu.. ;)

 

Kanske kan bli en tradition o komma med lite störande frågor så här innan läggdags :P

Välkomna till nattens fråga med Eyedol :)

 

Jag vill gärna spela på någon av de lite större Primasajterna då det känns mycket seriösare med support, utbetalningar och dylikt. På dessa delar har NordicBet kännts bra redan från början och därför har jag valt att fortsätta. Det finns mig veterligen ingen sajt som erbjuder bättre banandeal och samtidigt har samma insättning o uttagsmöjligheter som NordicBet. Jag använder ju Mastercard för både insättning och uttag och då är NB optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör med riktig nice erbjudande på redbet.com (B2B) Har vip cashback 100€ per 1000vip poäng, i vanliga fall ligger det på 10€ per 1 000vip poäng. Så det är grymt bra erbjudande :D Som bananförsälning nästan

 

Finns en b2b site som ger 100€ för varje 900 vip

 

vilken då? Gäller det hur länge du vill då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=28190

 

Det är som bekant inte tillåtet att diskutera rakeback i mer än generella ordalag i forumet. Det gäller även dagböckerna. Ni som har dagböcker kommer få dem borttagna om ni inte slutar med att diskutera era rb-avtal och ni som skriver i andras dagböcker kommer stängas av från forumet (utan förvarning) om ni inte slutar fråga om dagboksinnehavarnas eventuella rb-dealer.

 

Nu skulle jag kunna stänga av ett par stycken av er som har skrivit i denna dagbok men då, som ni alla säkert vet, så är mitt hjärta för stort för det men en liten Varning ska jag nog kunna säga/skriva.

 

:!:Varning!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syftar du på mig? Jag trodde att det inte hade nått med rakeback att gör, sorry. Men får man fråga vilken sida som erbjöd det p*u*s*s? Är det OK moderatorer? Har inte lust att bli avstängd ;)

 

Ta det via PM, för säkerhetsskull!

 

Har inte lust att bli avstängd

 

Har iofs en ganska stor lust att stänga av någon iofs! :twisted:

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga kolon:

 

Varför inte spela på annan primasite där man får samma rate oavsett hur mycket man rakar?

Och kom inte med nåt tjafs om att det är så bra på nordicbet nu.. ;)

 

Kanske kan bli en tradition o komma med lite störande frågor så här innan läggdags :P

 

Många större primasajter är väl inte skattefria?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, varför inte skaffa neteller?

Jah har försökt skaffa Neteller men det krånglade vid registreringen så mitt konto låstes och supporten vägrar i princip svara på mina mail. Jag skaffade också ett Moneybookersaccount men deras "transactionlimits" är ju under all kritik. Därför fungerar NordicBet bra för mig.

 

öh, nordicbet har väl en av dom sämsta banandealarna? Dom flesta andra sidor är kravlösa.

Spelar man bara någorlunda mycket är den mycket bra. Orkar dock inte ta för mycket snack här i min dagbok. Jag trivs på NordicBet, thats it! :)

 

jag kör med riktig nice erbjudande på redbet.com (B2B) Har vip cashback 100€ per 1000vip poäng, i vanliga fall ligger det på 10€ per 1 000vip poäng. Så det är grymt bra erbjudande Som bananförsälning nästan

Det låter som B2B, Vill inte sätta min fot där igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dåligt spelat av mig här känns det som och ändå vet jag inte vad jag skulle gjort annorlunda. Vill gärna ha synpunkter hur en sådan här hand ska spelas. Inga reads på Fi.

 

- chaoslord sitting in seat 1 with $144.43

- Bulten08 sitting in seat 2 with $107.25 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $100.65

- musuu77 sitting in seat 4 with $75.13

- micduff sitting in seat 5 with $38.61

- nicolius67 sitting in seat 6 with $44.69

 

Punkrock_kid posted the small blind - $0.50

musuu77 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :5d::4s:

micduff called - $1.00

nicolius67 called - $1.00

chaoslord called - $1.00

Bulten08 folded

Punkrock_kid called - $1.00

musuu77 checked

 

** Dealing the flop::4c::5c::3s:

Punkrock_kid bet - $4.00

musuu77 folded

micduff called - $4.00

nicolius67 folded

chaoslord raised - $16.00

Punkrock_kid called - $16.00

micduff folded

 

** Dealing the turn: :Kc:

Punkrock_kid checked

chaoslord bet - $16.00

Punkrock_kid called - $16.00

 

** Dealing the river: :9d:

Punkrock_kid checked

chaoslord bet - $33.00

Punkrock_kid folded

chaoslord mucks:

chaoslord wins $103.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, varför inte skaffa neteller?

Jah har försökt skaffa Neteller men det krånglade vid registreringen så mitt konto låstes och supporten vägrar i princip svara på mina mail. Jag skaffade också ett Moneybookersaccount men deras "transactionlimits" är ju under all kritik. Därför fungerar NordicBet bra för mig.

 

öh, nordicbet har väl en av dom sämsta banandealarna? Dom flesta andra sidor är kravlösa.

Spelar man bara någorlunda mycket är den mycket bra. Orkar dock inte ta för mycket snack här i min dagbok. Jag trivs på NordicBet, thats it! :)

 

jag kör med riktig nice erbjudande på redbet.com (B2B) Har vip cashback 100€ per 1000vip poäng, i vanliga fall ligger det på 10€ per 1 000vip poäng. Så det är grymt bra erbjudande Som bananförsälning nästan

Det låter som B2B, Vill inte sätta min fot där igen :)

 

Jag säger inget Jimmy ;):D Mastercard är ju nöten eller hur. Hihi

Vi ses imorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inget mer spel idag. Detta p.g.a att jag bara sov 4 timmar föregående natt så nu är jag genomtrött :) Trodde faktiskt att det skulle bli back idag men trots att jag backade på dagen samt att nattsessionen började dåligt så lyckades jag ändå vända och hamna på + även om det inte blev så jättemycket. Imorgon måste jag försöka grinda vidare men jag vet inte hur mycket nätspel jag hinner med då jag först ska spela en 500:- Liveturnering på klubben i Norrköping. Orkar säkert iofs med en nattgrind efter Livespelet skulle jag tro. Imorgon bitti ska det bli kul att se ifall man fått några svar på handen jag la in här ovanför eller om man fått någon ny dum nattfråga av Eyedol runt 4.30 :D Godnatt!

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1764$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 4801$ 72$

SvenskaSpel: 18050:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...