Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Om man utgår ifrån att det är en averagespelare på NL100 så tvivlar jag på att han ens orkar släppa damen. Han sätter mig förmodligen på samma hans, dvs :Qy: och synar endå. Folk synar ju faktiskt med fler händer än vad man tror så att inte höja för värde här tycker jag personligen är fel.

 

I just denna handen hade det varit bättre att ta Cash alternativ att bara syna. Han hade :Kh::Qh: och synade mitt omslag till 55$. Min höjning var kanske i största laget men med tanke på hur fiskiga motspelarna är så är jag övertygad om att mitt spel har +EV.

 

Tack för svaren Cash och SorkenKK!

 

En fråga bara, lever du på pokern eller Punkrock? :roll:

Yes, pokern är min enda inkomst :)

 

Okej nice, jag förstog det 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommer också grinda prima ett tag framöver så förhoppningsvis så ses vi på ett par finalbord i garantiturneringarna :)

 

Btw, satt mittemot dig på Motala freerollen för ett tag sedan.

 

83o :heart::D

Trevligt att du letat dig till Prima :) Ja, vi får hoppas att vi kan hamna på några finalbord samtidigt.

 

Hmm, Var de du som hade KK första handen, höjde och alla la sig? :)

 

Klart jag pushar, Att hon skulle hitta AK var ju lite jobbigt men då fick man ta o dra ut istället :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer också grinda prima ett tag framöver så förhoppningsvis så ses vi på ett par finalbord i garantiturneringarna :)

 

Btw, satt mittemot dig på Motala freerollen för ett tag sedan.

 

83o :heart::D

Trevligt att du letat dig till Prima :) Ja, vi får hoppas att vi kan hamna på några finalbord samtidigt.

 

Hmm, Var de du som hade KK första handen, höjde och alla la sig? :)

 

Klart jag pushar, Att hon skulle hitta AK var ju lite jobbigt men då fick man ta o dra ut istället :lol:

 

Japp det var jag! Fast alla hade ju inte foldat.. det satt en snubbe i hörnet som tydligen hade synat så han blev rätt förvånad när jag slängde upp mina kungar :)

 

Klart du pushar som sagt, hur ska du inte träffa åttan? Sjukt kul att hon verkade bli rätt arg på dig efter också :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det var jag! Fast alla hade ju inte foldat.. det satt en snubbe i hörnet som tydligen hade synat så han blev rätt förvånad när jag slängde upp mina kungar :)

 

Klart du pushar som sagt, hur ska du inte träffa åttan? Sjukt kul att hon verkade bli rätt arg på dig efter också :lol:

Där ser man, Alla finns på PF :D Ja just ja, så var det ju, snyggt att openmucka KK första handen :P .

 

Jag bad om ursäkt på msn och jag hoppas att den godtogs av henne :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, vilken dag och vad mycket roligt som hänt. Jag har hunnit med allt möjligt under dessa grindtimmar. T.ex. har jag hunnit med att äta 2 färdigrätter, få en Royal Flush(Igen!), fiskat ut cOP med en hålstege på river, Floppat två fyrtal, tiltat bort hela min HU-tokensrulle och mycket annat skoj :) Och tillslut så lyckades jag t.om. plussa lite grann, Det är alltid trevligt. Känner dock att jag inte orkar spela mer nu utan det är nog bättre att sova litegrann. Mer spel imorgon då jag bland annat ska ge mig på lite Feeders till EPT-Dublin. Det blir väldigt intressant :) Godnatt!

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1764$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 6034$ 168$

SvenskaSpel: 18050:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstig hand där jag bestämmer mig för att göra en enorm riverraise ifall Fi mot all förmodan skulle ha en 7a. Då vet jag att han får väldigt svårt att släppa. Fi hade dock snäppet sämre t.om. :)

 

- papillon25 sitting in seat 2 with $25.32 [Dealer]

- AllenP sitting in seat 3 with $68.72

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $233.64

- Bear1982 sitting in seat 5 with $132.50 [sitting out]

- devious_j sitting in seat 6 with $83.55

 

AllenP posted the small blind - $0.50

Punkrock_kid posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :7h::8d:

devious_j folded

papillon25 folded

AllenP called - $1.00

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the flop: :Qh::5s::6d:

AllenP checked

Punkrock_kid bet - $1.00

AllenP called - $1.00

 

** Dealing the turn: :3c:

AllenP checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the river: :4s:

AllenP bet - $1.00

Punkrock_kid raised - $29.00

AllenP called - $29.00

Punkrock_kid shows: :7h::8d:

AllenP mucks: :2c::2d:

Punkrock_kid wins $60.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockren start på dagen, Spelade 1 bord NL100 turbo i brist på annat, började bra och fiskarna var mer än villiga att donera pengar till mig. Så kommer potten som förstör allt. Jag har 55 på ett bräde bestående av 5677. Degen åker in mot QQ, och så kommer det en 7 på river :? 225$ potten till motspelaren och efter det lyckades jag göra en dålig syn som gjorde att morgonsessionen slutade runt 30$ back. Kan knappt vänta tills nattsessionen börjar 8-) Kommer väl fortsätta på något liknande sätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fint fiske var det med hålstegen. Jävlar va länge du satt uppe btw :lol:

Haha, Jag fick för mig att du checkbluffsynade floppen för att sedan kunna göra ett move på river om det blev check-check på turn. :P Så jag kände att jag var tvungen att skjuta på turn också. Riverbettet var väl kanske i minsta laget men hade jag bettat 25-30 nånstans skulle du säkert släppt toppar så jag hoppades kunna få något betalt iaf :)

 

Joo, det blev ganska länge. Sen så sover man inte mycket heller så kommande natt kommer spelet bli lidande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vilket jobbigt riverbeslut. Vad göra?

 

- Punkrock_kid sitting in seat 1 with $156.05

- robbull sitting in seat 2 with $167.25

- pulsar-gtir sitting in seat 3 with $26.85

- eeken123 sitting in seat 5 with $66.50 [Dealer]

 

Punkrock_kid posted the small blind - $0.50

robbull posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Td::6d:

pulsar-gtir called - $1.00

eeken123 folded

Punkrock_kid called - $1.00

robbull checked

 

** Dealing the flop: :Ts::6h::Kc:

Punkrock_kid bet - $4.00

robbull called - $4.00

pulsar-gtir folded

 

** Dealing the turn: :Qd:

Punkrock_kid checked

robbull bet - $8.00

Punkrock_kid called - $8.00

 

** Dealing the river: :Tc:

Punkrock_kid bet - $24.00

robbull went all-in - $155.25

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robbul checkar i BB så QQ och KK kan vi utesluta, borde inte ha 10,10 heller.

Sen om han har 10,Q eller 10,K tkr jag det bara är att betala av, du spelade ju rätt tricky så han kan mycket väl tro du är svag, jag skulle synat alla dagar i veckan allafall, men sen så har jag svårt o lägga händer med ;):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vilket jobbigt riverbeslut. Vad göra?

 

- Punkrock_kid sitting in seat 1 with $156.05

- robbull sitting in seat 2 with $167.25

- pulsar-gtir sitting in seat 3 with $26.85

- eeken123 sitting in seat 5 with $66.50 [Dealer]

 

Punkrock_kid posted the small blind - $0.50

robbull posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Td::6d:

pulsar-gtir called - $1.00

eeken123 folded

Punkrock_kid called - $1.00

robbull checked

 

** Dealing the flop: :Ts::6h::Kc:

Punkrock_kid bet - $4.00

robbull called - $4.00

pulsar-gtir folded

 

** Dealing the turn: :Qd:

Punkrock_kid checked

robbull bet - $8.00

Punkrock_kid called - $8.00

 

** Dealing the river: :Tc:

Punkrock_kid bet - $24.00

robbull went all-in - $155.25

Punkrock_kid ???

 

Svårt beslut som sagt. QT, KT känns väl inte helt avlägset ur BB...Har du någon aning om hur han spelat tidigare? Kan ju vara nån tomte som är ute o fiskar med J9 eller nått. Han kan ju ställa med Kx,KQ och som du så vackert brukar säga "göra om handen till en bluff". Tror ändå jag skulle syna om jag var du, får känslan att han semibluffar med JQ när du checkar turn och vägrar vika ner sig i en så stor pott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robbul checkar i BB så QQ och KK kan vi utesluta, borde inte ha 10,10 heller.

Sen om han har 10,Q eller 10,K tkr jag det bara är att betala av, du spelade ju rätt tricky så han kan mycket väl tro du är svag, jag skulle synat alla dagar i veckan allafall, men sen så har jag svårt o lägga händer med ;):P

Ja, Du e ju synstation så dina råd borde jag ju inte ta till mig ;) Neevars, e väl inne lite på samma linje. Det som är det svåra är att lista ut vilka händer han kan tänkas pusha med som jag leder mot. De händer jag kan tänka mig att han möjligen skulle kunna pusha är stege, eller 66 för en lägre kåk. Han gör ju det inte särskilt billigt för mig och frågan är hur ofta jag leder här?

 

Tack också Dustinz o Casper för svaren. Jag hade ingen som helst koll på honom. Jag har säkert mött honom någon gång tidigare men jag har aldrig hunnit skaffa mig någon read så det komplicerar ju situationen ytterligare.

 

Men frågan är ju vad han sätter mig på för hand och vad han förväntar sig att jag ska kunna vika? När jag leder ut på river representerar jag ju minst en T. Förväntar han sig att jag ska kunna slänga en T och därför bluffar med en Q eller en K. Det skulle ju kunna vara möjligt ifall han vet att jag är någorlunda kompetent men de flesta skulle inte orka folda en ensam T i detta läge så han försöker sig nog inte på någon megabluff särskilt ofta här tror jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar och avslutar för dagen. Satt uppe under natten för att spela EPT-feedern som skulle börja 3,30. Självklart är man ensam anmäld :lol: Blev ingen turnering av den anledningen. Cashgamet har gått bra idag och jag har plussat en del. Att spelet har stämt bra kanske inte syns helt i dagsresultatet men jag spelade fokuserat och var inte tiltad någonting :) Jag har lyckats förlora ett par hyfsat större potter som gjort att jag inte gick så mycket + som jag hade hoppats men det får man räkna med. Blir mer grind imorgon. Måste grinda på för fullt så jag får max antal bananer.

 

Godnatt!

 

Jag har idag plockat ut 2000$ som ska användas till Thailandsresan så bankrullen minskade lite grann trots dagens plussresultat.

 

- Bankrulle

PartyPoker: 1764$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 4294$ 260$ Uttag:2000$

SvenskaSpel: 18050:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitsak egentligen men $-tecknet sätts ut innan beloppet..

Så nu vet du hur tråkigt jag har som orkar anmärka på petitesser ;)

 

Gonatt!

Damn Henke, Det är så underbart att du kommer på att skriva ett sånt där inlägg kl 04.26 :D Jag lyckades somna med datorn i knät precis efter att ha skrivit in dagsredovisningen och såg det här inlägget kl. 9 imorse då jag vaknade upp. Dock så orkade jag inte svara då så jag tar det nu istället :)

 

Jag är väl medveten om att man ska skriva $-tecknet innan beloppet. Dock tycker jag inte det ser bra ut på det viset samt att det blir att skriva tvärtemot hur man säger och det tycker jag är väldigt jobbigt :) Så jag fortsätter gärna skriva $-tecknet sist ifall det är okej. Någon gång i framtiden kanske jag lär mig ;)

 

Godmorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite klurig hand där det blir ett jobbigt riverbeslut. Är lite fundersam över vad han kan tänkas potbetta mot två motspelare med på rivern som jag slår? Känns som att jag har split som bäst. Tar jag synen?

 

- tronboel sitting in seat 1 with $145.68

- Schtekaren sitting in seat 2 with $97.00

- bobby51 sitting in seat 3 with $99.88

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $104.70 [Dealer]

- Romanticide sitting in seat 5 with $93.90

- nimme sitting in seat 6 with $198.59

 

Romanticide posted the small blind - $0.50

nimme posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Qc::Ad:

tronboel folded

Schtekaren folded

bobby51 called - $1.00

Punkrock_kid raised - $4.00

Romanticide folded

nimme called - $4.00

bobby51 called - $4.00

 

** Dealing the flop: :Jd::9c::Td:

nimme checked

bobby51 checked

Punkrock_kid bet - $8.00

nimme called - $8.00

bobby51 called - $8.00

 

** Dealing the turn: :2c:

nimme checked

bobby51 checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the river: :8d:

nimme checked

bobby51 bet - $34.00

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte någon särskilt märkvärdig hand egentligen. Emil-W hade spelat relativt tight så att han har en hyfsat bra hand är jag övertygad om. Jag blir dock lite fundersam på om han verkligen är nöjd med floppen då han inte ens bettar pot då det ligger både färg o stegdrag ute. Jag får en känsla av att han har TT-KK, så jag c/r för att representera esset. Läste hans hand lite fel (ifall han talade sanning) men det gick ju bra ändå :)

 

- _napoleon_ sitting in seat 1 with $151.25

- soppaluu sitting in seat 2 with $109.15

- Emil-W sitting in seat 3 with $76.05 [Dealer]

- Guti14 sitting in seat 4 with $100.00 [sitting out]

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $121.34

- COLLIN145 sitting in seat 6 with $23.39

 

Punkrock_kid posted the small blind - $0.50

COLLIN145 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :3h::3c:

_napoleon_ folded

soppaluu folded

Emil-W raised - $4.00

Punkrock_kid called - $4.00

COLLIN145 folded

 

** Dealing the flop: :8s::6s::Ah:

Punkrock_kid checked

Emil-W bet - $6.00

Punkrock_kid raised - $18.00

Emil-W: Sick, AJ

Emil-W folded

Punkrock_kid shows: :3h::3c:

Punkrock_kid wins $31.95 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...