Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300

Recommended Posts

Postad
Ser det ut som att jag själv sitter på drag när jag bettar så lite? Isåfall är ju det ett bra argument att betta mer iofs.

Brädan är hyffsat dragig, och jag antar att du inte betat så vekt handen genom om du haft en färdig hand som behöver skyddas?

Jag menar, det ska en hyffsad åsna till att värde-checkraisa KJ turn där.

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Brädan är hyffsat dragig, och jag antar att du inte betat så vekt handen genom om du haft en färdig hand som behöver skyddas?

Precis, Det hade jag såklart inte gjort :)

Postad

Spelade en helt okej session på 1/2 precis. Spelade 1h 20min och plussade runt 400$. Ska ta en paus nu och ta upp spelet lite senare ikväll efter att man ätit och lite sånt.

Postad

Åkte ut nu på 6e plats. Blindsen är 1500/3000 och jag sitter i SB med KK. Chipleadern miniraisar. Jag slår om till 15000. Han synar. Floppen kommer JJ9. Jag ställer in med ett halvpotbet och han synar med J10. Klart man åker på en så trevlig utdragning just på ett finalbord :( Jag fick 270$ för placeringen men är såklart lite besviken just nu...

Postad

Jag måste bara få bjuda på denna. Ibland tycker man att man själv spelar dåligt men detta spel från Fi är nog snäppet värre :)

- Pirajjan sitting in seat 1 with $213.00

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $279.85

- sluskmaister sitting in seat 3 with $40.24 [Dealer]

- K_C sitting in seat 4 with $177.73

- Nigsley sitting in seat 5 with $169.21

- NewDog sitting in seat 6 with $247.45

K_C posted the small blind - $1.00

Nigsley posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :5d::5h:

NewDog folded

Pirajjan raised - $7.00

Punkrock_kid called - $7.00

sluskmaister folded

K_C folded

Nigsley raised - $12.00

Pirajjan called - $12.00

Punkrock_kid called - $12.00

** Dealing the flop: :Ks::5c::4d:

Nigsley bet - $20.00

Pirajjan called - $20.00

Punkrock_kid raised - $55.00

Nigsley raised - $90.00

Pirajjan folded

Punkrock_kid went all-in - $212.85

Nigsley went all-in - $69.21

** Dealing the turn: :Qs:

** Dealing the river: :4h:

Nigsley shows: :Ah::6c:

Punkrock_kid shows: :5d::5h:

Punkrock_kid wins $372.42 from the main pot

Postad
Eyeyey, sitter bredvid dig i 3k gtdn på prima nu. U know the fish? ;)

Ser bra ut nu i alla fall. Lycka till!

Sedär, alla finns på pokerforum :) Det ser ju bra ut för båda oss, Hoppas det går fortsatt bra för dig.

Lycka till!

Postad

Var på god väg att nå ytterligare ett finalbord nu i 3000$garantin men åkte på 18e plats med TPTK mot set. Dagen slutar ändå med hyfsat stabilt + och jag är väl relativt nöjd med spelet. Blir att spela mer imorgon, bl.a. 100K på Prima tänkte jag.

- Bankrulle

PartyPoker: 1830$

CDPoker: 3244£

NordicBet: 5482$ 575$

SvenskaSpel: 18050:-

Postad
Synd där när du åkte. Går inte att komma ifrån handen direkt...

Nee, du har rätt. När blindsen är så höga i förhållande till stackdjup är det ju i princip omöjligt efter raise preflop och CB på flopp. Jag vet ju att han backar upp med QX där så det kändes rätt att backa upp. Hann se att du dubblade med AKs innan jag stängde ner bordet. Se till att vinna nu! :)

Postad
Synd där när du åkte. Går inte att komma ifrån handen direkt...

Nee, du har rätt. När blindsen är så höga i förhållande till stackdjup är det ju i princip omöjligt efter raise preflop och CB på flopp. Jag vet ju att han backar upp med QX där så det kändes rätt att backa upp. Hann se att du dubblade med AKs innan jag stängde ner bordet. Se till att vinna nu! :)

Hehe mjo. Finalbord nu men är riktigt shortstack. Får väl hoppas man får ordentliga kort snart. ;)

EDIT: Slutade 3:a till sist. Ställde med JJ och fick syn av 77 som träffade 7:an på turn, SURT. :(

Postad

Standardspel eller rentav lite snyggt :) ?

- petter73 sitting in seat 1 with $178.85

- Carl_X sitting in seat 2 with $721.05

- iArBaboN sitting in seat 3 with $191.00

- luckywillo sitting in seat 4 with $196.53

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $202.60 [Dealer]

- lundotterup sitting in seat 6 with $0.00 [sitting out]

petter73 posted the small blind - $1.00

Carl_X posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Kc::9d:

iArBaboN folded

luckywillo folded

Punkrock_kid raised - $7.00

petter73 called - $7.00

Carl_X folded

** Dealing the flop: :3c::4d::3d:

petter73 checked

Punkrock_kid bet - $9.00

petter73 raised - $18.00

Punkrock_kid called - $18.00

** Dealing the turn: :4c:

petter73 bet - $24.00

Punkrock_kid raised - $48.00

petter73 folded

Punkrock_kid shows: :Kc::9d:

Punkrock_kid wins $122.00 from the main pot

Postad
Muppigt spelat, sådan händer som gör en bra spelare dålig. Visst skit kul när de går hem, men får du mothugg där så står man med byxorna nere.

Det är väl just sånna spel som gör en bra spelare lite extra duktig? Att sudda ut ABC-spelets ramar och arbeta utanför dem måste ändå vara någonting att satsa på om man vill bli duktig på poker. Jag tror bestämt det var någon känd kille som en gång sa: spela spelaren, inte korten? :)

Postad

Hade några grymt tråkiga minuter nu och backade 400$. Hoppas kunna ta igen det senare idag då jag ska till Dustinz och grinda. Hoppas såklart på turneringsklonk ikväll också.

Postad
Lycka till ;)

Jag hann inte ens säga tack innan jag åkte ut :) Limpar in 22 andra handen i turneringen och floppar K52. All in mot K5 som träffar ytterligare en 5a på turn. Orkade inte köpa in mig igen :)

Tack för lyckönskingen iaf. Jag tar den med mig till 6K vid 23:30 ;)

Postad

Spelar min sämsta poker på länge samtidigt som jag har väldig oflyt. Ligger 1200$ back :( Vet inte om jag orkar med att spela mer cashgame inatt. Får se sen. Det blir nog bara turneringar resten av natten.

Postad
Faan, det suger hårt när första minus-sessionen kommer på en ny nivå, bara att jobba på så vänder det.. GL!

Absolut, Jag kollade i PokerTracker och såg att jag fortfarande är 2000$ + sen jag gick upp på NL200 för sex dagar sedan. Detta var säkerligen bara en tillfällighet att det gick dåligt. Jag ska jobba på bra nu :)

Tack för stödet! 8-)