Gå till innehåll

Disconnection vad göra?


sulla

Recommended Posts

Multitablar 50$SNG på ladbrokes och lyckats få igång 6 st samtidigt då min anslutning crashar i 15 min, naturligtvis utblindad trots stort chiplead på 2 av borden, har adsl 2MBIT hos spray. Problemet är att det den senaste tiden har det hänt flera ggr, jag vet att de själva inte är ansvariga för sitt nät. Men finns det något jag kan göra?

 

Kan jag byta till nåt som är säkrare?

Finns det möjlighet att få nån garanti som gör att jag inte tappar connection och loosar pengar, bara idag blev det ju 330$ åt skogen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det handlar om sådana summor så är det värt att fundera på att skaffa en backupanslutning.

 

Själv har jag grannarnas öppna WLAN att snylta på om det skiter sig, men det är kanske dags snart att fundera på att skaffa ett 3g kort eller liknande till laptopen.

 

Ansvarar inte Spray för den tjänst du köper? Nog för att dom kan köpa delar av tjänsten (nätet) av någon annan. Men det är deras sak att domdera om. Du har en motpart i avtalet och det är Spray. Skyller dom ifrån sig så säg åt dom att det är deras sak att klaga på Telia, du har ett avtal med spray och det är dom såväl som du som ska uppfylla åtagandena i ert avtal.

 

Ang. garanti. Ring ditt försäkringsbolag och fråga :lol: Vore roligt att få höra vad dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...