retorik Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Man sittter med ett färgdrag eller öppet stegdrag i tidig position och man har två eller tre spelare bakom sig efter floppen. Vad är bästa spel? Med position föredrar jag att ta kommandot med en raise, men ur position? Check-raise, check-syn, bet-syn vid omslag??? Jag spelar 0,5-1, 1-2 NL SH Citera
Zyr Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 jag brukar oftast bara betta på som om jag hade TP, ibland check-raisa och ibland bara syna ner.. Citera
rob72 Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 jag brukar oftast bara betta på som om jag hade TP, ibland check-raisa och ibland bara syna ner..Jag brukar oxo variera mig . Att fejka TP kan vara värdefullt när man träffar. Citera
retorik Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2006 Visst är det ett gyllene tillfälle att göra en fälla, genom att betta som TP. Speciellt om man drar mot A hög färg och fi också drar till färgen. Men när man inte träffar, fortsätta betta och representera Tp ända till showdown och hoppas på fold?? Eller check-fold på rivern? Citera
sulla Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Visst är det ett gyllene tillfälle att göra en fälla, genom att betta som TP. Speciellt om man drar mot A hög färg och fi också drar till färgen. Men när man inte träffar, fortsätta betta och representera Tp ända till showdown och hoppas på fold?? Eller check-fold på rivern? Om motståndare bara synar kan du ev sätta även honom på ett drag, betta då ut även rivern, vid omslag får du överväga att slänga om du inte har något. Men allt beror på känsla och typen av läge samt motståndare, hur ser han dig, har han sett dig göra denna move tidigare på bordet? Man kan säga att ju lägre man spelar dessto mindre av dessa finnesser ska man försöka sig på, i många lägen fattar ändå inte Fi vad du håller på med och blir inte lurad. När jag spelade på NL50-NL200 så spelade jag bara färdiga händer, nära på aldreig semibluffade och sånt, fick betalt trots det. Citera
cOP Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 När jag spelade på NL50-NL200 så spelade jag bara färdiga händer, nära på aldreig semibluffade och sånt, fick betalt trots det. Det fungerar säkert hyggligt nuförtiden med men det betyder väl inte att man bör sträva efter att spela så? Citera
Ignatius Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Man sittter med ett färgdrag eller öppet stegdrag i tidig position och man har två eller tre spelare bakom sig efter floppen. Vad är bästa spel? Med position föredrar jag att ta kommandot med en raise, men ur position? Ofta är det nog bättre att satsa i första än i sista position. Om du betar eller raisar ett drag i sista pos finns risken att du blir återhöjd och måste kasta, eller att du bara betalar för mycket för ett drag som oftast inte sitter. Att checka i första pos är mer passivt och leder sällan till ett gratiskort. Citera
Recommended Posts