Bjorn_ Postad 20 Juli , 2006 Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0,25, Bring-In $0,50 (converter) 3rd Street - (2.00 SB) Seat 4: xx xx 5:heart: ___brings-in___calls___calls___calls Seat 5: xx xx 8:club: ___calls___calls___calls___calls Seat 6: xx xx 6:spade: ___folds Seat 7: xx xx T:diamond: ___folds Seat 8: xx xx J:diamond: ___calls___raises___raises Seat 1: xx xx 5:spade: ___folds Seat 2: xx xx 7:club: ___folds Hero: A:heart: A:diamond: Q:club: ___raises___raises___calls Vet inte om min andra raise är överaggresiv. Efteråt fick jag en känsla av att det är rätt så stor risk att seat 8 sitter på (AA)J eller (JJ)J och då ju min hand ingen jättehöjdare. Fast han är lite halvlurig så han mycket väl ha tre till en färgstege eller något annat. 4th Street - (18.00 SB) Hero: A:heart: A:diamond: Q:club: 7:spade: ___bets Seat 4: xx xx 5:heart: Q:spade: ___calls Seat 5: xx xx 8:club: T:club: ___calls Seat 8: xx xx J:diamond: 6:diamond: ___calls Kanske borde jag checkhöja här istället för att betta ut? Har sett i PT att jag checkhöjer väldigt lite (typ 0.6% eller nåt sånt) så jag missar antagligen en del sådana lägen. 5th Street - (11.00 BB) Seat 4: xx xx 5:heart: Q:spade: 9:club: ___checks Seat 5: xx xx 8:club: T:club: 9:spade: ___checks Seat 8: xx xx J:diamond: 6:diamond: 3:club: ___checks Hero: A:heart: A:diamond: Q:club: 7:spade: 6:club: ___checks Foldar knappast något drag överhuvudtaget med en bet här, tror inte i snitt ett naket par i ess har tillräckligt hög equity för att värdebettas samtidigt som en checkhöjning inte skulle kännas skönt... 6th Street - (11.00 BB) Seat 4: xx xx 5:heart: Q:spade: 9:club: 2:spade: ___checks___folds Seat 5: xx xx 8:club: T:club: 9:spade: 7:heart: ___bets Seat 8: xx xx J:diamond: 6:diamond: 3:club: 9:diamond: ___folds Hero: A:heart: A:diamond: Q:club: 7:spade: 6:club: 5:diamond: ___calls Seat 5 har ju ett extremt läskigt bräde här, samtidigt är det ju 12 stora bets i potten och han kan mycket väl semibluffa med öppet stegdrag plus eventuellt ett par. Risken att mina ess är döda ökar ju en aning då seat 8 lägger sig, vi kan ju helt klart utesluta att han hade JJJ i alla fall. Fold, syn eller raise. Det är den stora frågan. River - (13.00 BB) Hero: A:heart: A:diamond: Q:club: 7:spade: 6:club: 5:diamond: A:spade: ___checks Seat 5: xx xx 8:club: T:club: 9:spade: 7:heart: xx Träffar trissen och väljer att checksyna. Ser inte hur man kan värdebetta trissen, antingen har han stegen och då är man slagen eller så har han den inte och då betalar han knappast av. Bättre då att hoppas på att han väljer att bluffa eller felaktigt värdebetta två små par. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loftahammar Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Hur slutade handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 12 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 Hero: shows [As Ad Ah Qc 7s 6c 5d] (Three of a kind, Aces, Queen high) Seat 5: mucks hand [8h 2d 8c Tc 9s 7h 5c] /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts