Gå till innehåll

Bygga potter för stora! EV+ lr EV-


styris

Recommended Posts

Sitter och funderar på en liten grej!

 

Jag har en sån spelstil som gör att jag bygger potter till ofantliga storlekar på potterna i NLTH Cashgame! typ standard är väl en sisådär 100-300 bb potter

 

 

 

Nu är fråga är de lönande att bygga upp potterna så stora? tänkte på implicita odds osv för motspelaren.

 

Utan tänkte ta upp de här istället få se vad ni på detta forum har att säga om de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men pokerstove gav som inte svar på min fundering/fråga ändå.

 

kan och vet redan grunderna om pokerodds, ifall jag möter en spelare med färgdrag tex!

 

men då är fråga om jag möter ett färgdrag är de då värdare att bygga stor pot lr ska man hålla nere den med tex TPTK? i längden är de ju värdare att ha bygga stor pott.

men se de så här får inte motståndaren då bättre implicita om FI vet att jag bygger en helvetes stor pott och kan därför syna med sitt drag och ändå gå jämnt ut på de? iom att han vinner en så pass stor pott?

 

är jag dum i mitt argument så hojta till :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och funderar på en liten grej!

 

Jag har en sån spelstil som gör att jag bygger potter till ofantliga storlekar på potterna i NLTH Cashgame! typ standard är väl en sisådär 100-300 bb potter

 

 

Om du är en vinnande spelare så är det alltid bra och spela stora potter för då ökar dina vinster.

 

Däremot så innebär det stora varianser i ditt spel. Din chans att gå gul ökar mycket. Du behöver då större bankrulle för att klara de svängningar som ditt spel innebär. Bankrullekraven på 3000BB kan i ditt fall kanske bli 10 000 BB för att minska chansen att gula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt ska du förstås bygga potter när du har stora händer (handens storlek är givetvis relativ fi:s) och söka hålla dem nere när du har en inte fullt så bra hand alternativt är osäker på handens styrka relativ fi:s.

 

Eftersom alla spelare både vinner och torskar potter så är det som gör vinnande spelare just vinnande det att de lyckas hålla nere pottens storlek i förlorande sådana och de lyckas bygga upp den när de vinner. Att generellt säga att du ska panga på eller inte med TPTK går inte att säga. Det beror bla på fi:s hand (HD), din bankrulle och korrelerat med det hur du klarar av att ta varians.

 

Att du pratar om att bygga potter upp mot 300 BB med typ TPTK låter inte som någon vidare idé då det verkar rätt exploaterbart, typ att mot dig spela en "gömd" hand som låg eller mellan SC eller dyl borde funka rätt bra när du är villig att panga på varenda gata med sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo vet att bankrulle kraven och och varians blir högre med min spelstil!

 

men brukar oftast ha kanska bra koll på vad FI har för hand, ibland kan dom ju förvåna ;)

 

nej men med tex TPTK brukar jag försöka hålla nere potterna på turn resp. river, men oftast beror de just på vad jag sätter FI på för sorts hand, brädets struktur osv.

vet ju tyvär inte om jag är vinnande spelare med mitt spel! har för lite lagrade händer, spelade osv.. för att man ska se om de är grönt lr rött i slutresultat.

 

och precis som du skriver att folk får mer tendenser när dom suttit och lirat med mig en stund att börja spela SC och ongapped och dra efter dragen, till varje pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...