Gå till innehåll

ARTIKEL: Ökat spelberoende (hos ungdomar) hotar SvS

Recommended Posts

Postad

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67696520_854__,00.html

"Svenska Spels pokersajt har drastiskt ökat problemen med spelberoende hos ungdomar, enligt en föreståndare för ett behandlingshem."

Har inte Svenska Spel en 18-årsgräns? I och för sig kan man misstänka på en del av det chattande som förekommer att det inte bara är vuxna som är där, men ändå.

"Stämmer uppgifterna omprövas Svenska Spels tillstånd, uppger spelminister Sven-Erik Österberg enligt TT. "

Var inte dessutom syftet med att Svenska Spel öppnade pokersajten att man just skulle få koll på spelandet hos svenskar och därmed (på något magiskt vis) minska problemen?

Nåja, man får hoppas att det bara är nyhetstorka..

Postad

Internetpoker har funnits i flera år. Svenska spels pokersite har funnits i några månader, och inte ens gjort någon reklam för sig. tror knappast att den har hunnit bidra med några stora förändringar i spelberoendet hos ungdomar. Det är ju dessutom bara vad en föreståndare för ett behandlingshem tror.

Och ja, för att kunna spela på svenska spels pokersite så måste man vara 18 och ha ett spelkort.

Postad

jag är fett spelberoende, får en sån jävla kick av att lira. har som mest förlorat 18k$ på en kväll men totalt satt in 1500kr och tagit ut typ 300k, är mitt spelande nyttigt, jag vet inte vad det kommer leda till. jag har inte det mista kontrolll över det men vinner än så länge mycket pengar. måste hela tiden gå upp på högre nivåer. nån som känner igen sig?