Kongas Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Halloj har klart för mig det här med Absolut position alltså att ju närmare knappen man sitter ju fler händer kan man spela ex och man har position på killen före i senare gator jada,jada,jada.. Men nu är det de här med relativ position ?? någon som kan reda ut det?? Tor att det är att man helst sitter så nära till höger om den som höjer på grund av risken att bli inklämd mellan två höjare om man sitter till vänster om höjaren.. eller ja det blev luddigt det där , någon vänlig själ som vill förklara?? Citera
bzkt Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Det är positionen du har i relation till den aggressiva i handen. T.ex. Du sitter i BB. Alla foldar fram till knappen som limpar, var på SB höjer. Du synar och knappen synar. Nu har du dålig relativ position, för om SB fortsätter beta måste du ta dina beslut med knappen att agera bakom dig. Citera
Ignatius Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Mer generellt skulle jag säga att relativ position är din position i förhållande till de andra spelarna vid bordet. Det finns en del teorier om vilka typer av spelare man vill ha till höger och vänster om sig. Om du har två supertighta spelare till vänster om dig kan du t ex sno deras blindar så ofta du får chansen. Många vill ha bra och luriga spelare till höger så att de vet hur de har agerat. Den viktigaste relativa positionen är den i förhållande till den spelare som raisar före floppen. Om du floppar ett monster vill du ge alla spelarna chansen att stoppa in pengar i potten innan du gör ditt move. Detta går lättast när du har andra spelare mellan dig och prefloppraisaren. T ex du floppar ett set och betar ut på floppen och alla synar fram till prefloppraisaren som raisar och du går all-in med mycket pengar redan i potten. Om du sitter efter prefloppraisaren blir det svårare att få in dead money eftersom alla vanligen checkar fram till honom, han betar och resten kommer att lägga sig om du raisar. Citera
Kongas Postad 19 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2006 Mer generellt skulle jag säga att relativ position är din position i förhållande till de andra spelarna vid bordet. Det finns en del teorier om vilka typer av spelare man vill ha till höger och vänster om sig. Om du har två supertighta spelare till vänster om dig kan du t ex sno deras blindar så ofta du får chansen. Många vill ha bra och luriga spelare till höger så att de vet hur de har agerat. Den viktigaste relativa positionen är den i förhållande till den spelare som raisar före floppen. Om du floppar ett monster vill du ge alla spelarna chansen att stoppa in pengar i potten innan du gör ditt move. Detta går lättast när du har andra spelare mellan dig och prefloppraisaren. T ex du floppar ett set och betar ut på floppen och alla synar fram till prefloppraisaren som raisar och du går all-in med mycket pengar redan i potten. Om du sitter efter prefloppraisaren blir det svårare att få in dead money eftersom alla vanligen checkar fram till honom, han betar och resten kommer att lägga sig om du raisar. Ah tackar då har det klarnat lite, brukar kolla innan jag sätter mig vid ett bord redan nu och gärna sätta mig till höger om en Aggro typ. anyways tack Citera
Recommended Posts