Hygglo Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 När jag spelar en turnering och blindsen inte är allt för höga kontra min och motståndarens stack brukar jag re-raisa ungefär 3ggr vad motståndaren höjt med. Ett exempel: Jag och fi har 2500 var i marker, blindsen är 25/50. Fi höjer till 150 och jag vill re-raisa, då brukar jag höja till 450-500. Förr brukade jag bara höja 2ggr fi's höjning, alltså 300 i det här fallet, men det har jag märkt bara gör att motspelaren synar oavsett vad han här. Är jag shortstackad ställer jag naturligtvis in, om jag till exempel har 800 i stacken och motståndaren höjer till 150 är set ju ingen idé att höja till 500 och spara 300 i stacken. Är 3ggr motståndarens raise en bra tumregel för en re-raise? Hur mycket brukar ni höja och varför? Citera
Rush_Of_Joy Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Jag brukar re-raisa pottens värde. Fast det beror ju på vilka jag spelar mot, och hur många som sitter runt bordet. Är det Heads-Up Table så brukar re-raisen hamna kring 3-4 gånger fi's raise Citera
vetgirig Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Målet är att höja så mycket att det är spelteoretisk fel att syna. Motståndarens pottodds skall bli så dåliga genom ens höjningn att de inte kan syna med vilka 2 korts som helst - utan att det då krävs en bra hand. 3x är därför ofta den normala höjningen. 3x BB är standardhöjning först in pre-flopp. 3x höjningen är en åter-höjning osv. Citera
hallerboij Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 På dom lägre nivåerna så vet dom ju inte va pottodds är och synar hur kassa dom än är. Citera
Hume Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 På dom lägre nivåerna så vet dom ju inte va pottodds är och synar hur kassa dom än är. Ja, och just därför ska du höja så mycket att de gör ett misstag när de synar. Citera
Recommended Posts