Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

10 players

Converter

Pre-flop: (10 players) Hero is BB with 8:heart: 6:heart:

7 folds, Button raises, SB calls, Hero calls.

För mig är detta en enkel syn, vissa kanske tycker den är lös?

Flop: A:diamond: J:heart: 4:heart: (6SB, 3 players)

SB checks, Hero bets, Button raises, SB folds, Hero calls.

Här gör jag ju ett idiotmisstag som bettar ut. Så här i efterhand känns det naturliga spelet som att checka med avsikt att checkhöja om SB synar, annars checksyna. Eller är det fel?

Turn: 8:club: (5BB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

När jag nu spelade så skumt på floppen väljer jag att fortsätta att semibluffa med par plus färgdrag, rätt eller fel?

River: 5:spade: (7BB, 2 players)

Hero ???

Är det värt att bluffa på rivern här givet hur jag spelat hitills? Har fi ett ess så synar han ju självklart men med en knekt borde han få det svettigare? Eller är det bättre att checksyna och hoppas att han bluffar med t.ex. KQ eller liknande?

/Bjorn

Postad

Synen preflop känns given.

Bra att beta ut på flop för där kan du få honom att folda alla PPs under T ivf och du kommer ändå inte få ut någon bättre hand genom checkraise.

Fast när du nu blir raisad flop så vet du ju att han har JX AX QQ KK eller bättre färgdrag. Med andra ord kommer han inte folda sin hand. Därför tycker jag det är ganska kasst att beta ut turn. Så check-syn turn och check fold river om du inte förbättrar.

När du spelat som du gör skulle jag ändå check folda river, han foldar inget som du inte slår där.

Postad

Preflopp är standard så länge knappen inte är övertight.

Floppspelet tycker jag är riktigt dåligt. Din hand är av den typen vars equity inte minskar nämnvärt om det blir HU eller 3-way, alltså vill du verkligen ha med SB i potten och genom att betta ut motverkar du detta på bästa sätt.

Att c/r floppen för värde om SB synar knappens förmodade bett är en möjlig linje, fast jag gillar den inte. Floppen AJx träffar knappens ALLA broadwayhänder så pass mycket att jag är tveksam till om du får någon foldequity till turn med en c/r. Det enda du vinner är lite lite värde på ditt drag men dock förlorar du implicita odds samt bäddar för ett svårt turnspel om du tokmissar turn. Med andra ord föredrar jag c/c på floppen här. Du låter SB vara med i potten vilket ger dig värde samt bevarar dina implicita odds till turn om du träffar och kan fånga både två i en c/r.

Givet ditt spel på floppen gillar jag inte turn heller. Du foldar möjligen TT och 99, det är allt positiva du kan få ut utav din donk. Du riskerar dock att bli höjd av AA/JJ AK AJ osv vilket inte är kul.

River är svårt, du har spelat handen rätt konstigt så det är svårt att få grepp om vad knappen kan ha. Något värdebett finns ju inte att hämta. Bluff då? Har han tagit sig hit med en hand som slår din tror jag inte han foldar ofta nog. Check-Syn känns som enda vettiga alternativet om knappen kan ha KQ/KT här och vilja bluffa om du checkar. Väldigt read-beroende gata skulle jag säga.