Bjorn_ Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 10 players Converter Pre-flop: (10 players) Hero is SB with K:spade: J:spade: 5 folds, MP3 raises, 2 folds, Hero 3-bets, BB folds, MP3 calls. Känns som att både syn, fold eller raise kan vara rätt. Sann till min natur väljer jag dock som vanligt då jag är tveksam att höja. Flop: Q:club: J:heart: 8:heart: (6SB, 2 players) Hero bets, MP3 calls. MP plus en bakdörrstege, väljer att betta ut, rätt eller fel? Turn: 9:club: (4BB, 2 players) Hero bets, MP3 raises, Hero ??? Efterssom fi bara synade väljer jag att skjuta igen. Frågan är vad man ska göra när fi höjer? Finns ju väldigt många sätt att vara slagen här. Fold? /Bjorn Citera
omduvoresomjag Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Du slår bara en bluff, om han orkar bluffa när du skjuter där så WP och grattis till honom. fold. Citera
morberg Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 PF hade jag nog kunnat tänka mig en syn. Du är ur position, har en draghand och gråter inte om BB stoppar in pengar i potten. Då hade en CR på floppen varit en naturlig uppföljning. Som det blev nu är floppen bra och turn jobbig. Fold är inte fel utan read i relativt liten pott. Det känns som om stegen gick in och du behöver betala två BB till för att se showdown. Citera
Recommended Posts