Gå till innehåll

NLT - SnG, QQ blir överpar på färgad flåpp


Recommended Posts

Level IV (50/100)

Seat 1: Myssion (1605 in chips)

Seat 2: thorney12 (1525 in chips)

Seat 5: vogti (3480 in chips)

Seat 6: wuwut666 (1690 in chips)

Seat 8: DelivryBoy69 (3895 in chips)

Seat 9: BB John (1305 in chips)

wuwut666: posts small blind 50

DelivryBoy69: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [:Qs::Qh:]

BB John: folds

Myssion: raises 200 to 300

thorney12: calls 300

vogti: folds

wuwut666: folds

DelivryBoy69: calls 200

*** FLOP *** [:4s::Ts::8s:]

DelivryBoy69: bets 600

Myssion: ?

 

 

Båda fi är passiva synmuppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är ju att man kommer i princip alltid få syn här om man trycker.

Om vi bortser från killen bakom (vilket förstås inte är helt i enlighet med verkligheten) så kan killen som betar ut antingen ligga långt före (set, färg). Eller så leder vi marginellt (han har :As: eller :Ks:, alternativt ett tvåpar).

Jag tycker inte det är riktigt läge ännu att gå busto på en så marginell hand.

Dessutom, hur ofta betar passiva synmuppar ut pottish på en farlig bräda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är ju att man kommer i princip alltid få syn här om man trycker.

Om vi bortser från killen bakom (vilket förstås inte är helt i enlighet med verkligheten) så kan killen som betar ut antingen ligga långt före (set, färg). Eller så leder vi marginellt (han har :As: eller :Ks:, alternativt ett tvåpar).

Jag tycker inte det är riktigt läge ännu att gå busto på en så marginell hand.

Dessutom, hur ofta betar passiva synmuppar ut pottish på en farlig bräda?

En helt klockren analys, bra!

En liten gambler som jag är skulle jag trycka in allt. Sitter han på set/2par/:As:/:Ks: vill jag han ska folda mot "min färdiga flush". Har han redan flushen eller kör en bluff med t.ex. :Th::Xs: får man hoppas att :Qs: sätter en högre flush då. Lyckas vi sno potten redan nu har vi dubblat upp (nästan), leder/vinner vi tripplar vi (nästan)... annars börjar det en ny sng om 2 minuter. (Så snackar en lite tokig gambler?)

Han kan lika gärna sitta med :Th::As: och vi leder.

Tryck på knappen för all-in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min erfarenhet brukar standardfi mycket sällan betta ut starka händer utan snarare gå för en CR. Jag tror snarare på att Delivryboy har ett färgdrag, alternativt AT-JT. TT känns osannolikt, med hans stack pushar han väl den preflop skulle jag tro? Men passiv synmupp...vet inte riktigt hur man ska tolka den readen..

 

Givetvis kommer han syna om du pushar, men jag tror att du är före oftare än efter här. Mot set har du ju 11 outs trots allt. Även om fi har A eller K i spader och synar så är du ju rätt hyffsad favorit, om jag minns rätt 1:1.4 eller nåt sånt. Det är väl ändå ett läge du måste ta här, vid fold har du 13 BB kvar och blindsen (kanske?) går upp snart och då är du ju rätt short..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: -Hur gick det då? Vad gjorde du och vem vann?

 

Jag ställde, vilket jag i efterhand tycker var rättså dåligt. Inte för att vara resultatsorienterad, men vilka händer betar en passiv fisk ut med här? Färgdrag? Naaaah, tror inte det...

 

Fisk 1 har :Ks::Js:, fisk två synar bakom med :As::Ts:

 

EDIT: Sedan tror jag iofs inte att fisk1 betar ut här för att vara tricky eller deceptive eller för att variera sitt spel. Han betar ut för att han har en stark hand helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du ska vara så hård mot dig själv, fiskar som floppar färg och bettar ut den är enligt min erfarenhet mycket ovanligt! I princip utesluter jag helt möjligheten att de har färg om de spelar så, så ovanligt tycker jag det är.

 

Jag håller med om att det är ovanligt att de betar ut den, men vilka händer betar en passiv fisk ut med på den här brädan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...