Gå till innehåll

Dagsmål i pengar


The__muse

Recommended Posts

Hej alla bleka pokerspelare =) ! Några känner säkert till att jag tidigare beskrivit problem jag haft med min strategi i poker,

Har nu tätat många luckor vilket gjort att jag känner mig väldigt bekväm vid borden igen.

1. dagsmål i dollar inte alls dumt faktiskt, känns som ett bra sätt att få diciplin på sitt spel.

2. Skippa bonusar, spela för att vinna istället, lätt att bonusen blir det primära och man samlar points istället för cash!

3. Dela upp rullen på ett par olika sidor så man inte auto har exakt koll på vinster och förluster.

4. Specialicera på en pokerform, sh och fr är helt olika spel spela på sidor som har bord med störst värde för just din nivå/form.

 

Lite utråkad skapade jag denna tråd i hopp om lite reflektioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. dagsmål i dollar inte alls dumt faktiskt, känns som ett bra sätt att få diciplin på sitt spel.

I regel ingen bra ide då poker är ett spel fullt av varians och hemskheter. Bättre att sätta upp ett antal händer/timmar du ska spela per dag och session.

2. Skippa bonusar, spela för att vinna istället, lätt att bonusen blir det primära och man samlar points istället för cash!

Finns mycket grattispengar att hämta i bonusen och det är dumt att inte spela mot antingen en bonus eller rakeback om man har möjligheten. Har du inte så pass bra diciplin att du kan koppla bort bonusen och spela det vanliga spel är nog inte poker något för dig.

3. Dela upp rullen på ett par olika sidor så man inte auto har exakt koll på vinster och förluster.

Det kan vara vettigt. Att inte ha exakt koll hur det har gått senaste sessionen/dagen/veckan är ett bra sett att koppla bort mycket av det monerära med poker vilket, iaf för mig, underlättare att bara tänka på spelet.

4. Specialicera på en pokerform, sh och fr är helt olika spel spela på sidor som har bord med störst värde för just din nivå/form.

Specialicera på en pokerforum vet jag inte om det är nödvändigt. Att leta fram de borde med stort/störst värde är dock väldigt viktigt oavsett spel och nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: är det lättaste sättet att komma i tilt. variansen är enorm i holdem

 

2: bonusar är bra, för det mesta då du återfår en del av rake:n och om du är en förutseende spelare så vet du att du tjänar pengar i längden på det. förutstatt att itne sajten är fullt av bottar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1-3 ser jag ingen som helst poäng med (jag tror att det är råd med negativt inflytande på ditt resultat i vissa fall).

4 är väl en fråga om personlig preferens.

Tilläggas bör kanske att jag e relativt ny som spelare. Punkterna ovan kan nog hjälpa spelare som mig att dels inte låta pokern ta för stor del av ens liv, Dagsmålen är inte ristade i sten utan mer typ 70-100dollar så kan man ägna sig åt andra roligare saker än grind.

Men visst har man spelat ett par år som vinnade så är dagsmål säkert ett idiotiskt sätt att begränsa sina inkomster på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sluta spela när man nåt sitt dagsmål är så klart dumt ifall man fortfarande är sugen, eftersom man antagligen spelar bra. Iaf är det mer sannolikt att man spelar bra då än när man backar.

Appropå backa....vem skulle inte spela sämre av att ha $100 som dagsmål, men ligga på back för dagen.

Det finns ingen anledning att stressa ikapp en förlust när hela livet är ett långt pokerparti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr gjorde jag så att jag satt upp mål i dollar för varje session, inte bra... Jag tycker det är bättre att göra som jag gör nu.

När jag känner att jag inte lirar mitt A-game eller att bordet inte är bra lägger jag ner. Går o gör nånting annat istället. Tro mig, tog lång tid innan jag fick disciplin till att göra så, men det är nog det bästa sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sluta spela när man nåt sitt dagsmål är så klart dumt ifall man fortfarande är sugen, eftersom man antagligen spelar bra. Iaf är det mer sannolikt att man spelar bra då än när man backar.

Appropå backa....vem skulle inte spela sämre av att ha $100 som dagsmål, men ligga på back för dagen.

Det finns ingen anledning att stressa ikapp en förlust när hela livet är ett långt pokerparti.

Det du säger känns väldigt logiskt fattar bara inte varför min hjärna inte tycker det, varje dag när jag närmar mig 100 dollar så släpper hungern efter mer. Om inte fler spelare tänker som jag så måste det vara någon psykologisk spärr som jag fått!

Frågan är bara hur eller om den går att få bort, kanske är det så att jag vill upprätthålla den vinnade självbild jag har av mig själv.

Du har inget tips på hur jag kan träna bort dagsmålen till månadsmål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningslöst med dagsmål eftersom korten har så stort inflytande. Kanske till och med kontraproduktivt om du slutar spela ett bord med flera superfiskar när du har uppnått ditt dagsmål. Dagsmål bör nog vara dels ett visst antal händer och dels att klara sådant som du kanske har svårt med, typ "inte spela för många händer", "inte syna ner Mr TAG", "inte kolla på tv samtidigt som jag multibordar", "inte dricka öl när jag spelar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. jättekasst tips.

 

2. skippa bonushoreri är väl ett bra tips, men inte att skippa bonusar på de sidor man spelar på. bonusar är just bonusar.

 

3. jag är av åsikten att flera siter är EV-. bättre att koncentrera sig på att få continuitet i sitt spel så man spelar mycket, utvecklas mycket och därmed på sikt tjänar mycket.

 

4. anser också att SH är bra träning för fullringspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. jättekasst tips.

 

2. skippa bonushoreri är väl ett bra tips, men inte att skippa bonusar på de sidor man spelar på. bonusar är just bonusar.

 

3. jag är av åsikten att flera siter är EV-. bättre att koncentrera sig på att få continuitet i sitt spel så man spelar mycket, utvecklas mycket och därmed på sikt tjänar mycket.

 

4. anser också att SH är bra träning för fullringspelare.

Du har alltid kloka inlägg Heltok, visst måste jag inse att mina dagsmål är idiotiska. Försökte nog mest övertyga mig själv om motsatsen när jag skapade denna tråd. Läste artiklen i Pokermagazin om narcisstiska drag hos spelare och jag måste nog erkänna att jag kände igen mig lite i den beskrivningen :roll:

Med andra ord man är rädd för att ens uppblåsta självbild som en unbeateble player ska förstöras.

 

Nä tidsmål/antal händer per dag från och med nu (eller iaf snart) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...