Albert Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Ska hoppa på en 64 ft. Ketch i Medelhavet och segla över Atlanten. Vad bör jag tänka på? Vilken reseförsäkring är bäst för det här ändamålet? Några generella tips? Sanningen är att jag aldrig satt min fot på en sgelbåt tidigare så det kan ju bli ett ritkigt spektakel. Vem pillade på min rubrik från "Ska ut på seglats - vad bör jag tänka på?"? Citera
Jennez Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Sjosjuketabletter och flytvast kan vara en ide! Verkar vara en sjukt kul resa att gora iaf. Hade inte bangat sjalv! Citera
Katt3n Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Solskyddsfaktor och skor med ljusa sulor. Citera
Matteprof Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Solskyddsfaktor med hög siffra är ett måste... Sen glöm inte att det finns en toa ombord... luta dig inte över relingen Ha det så skoj, blir lite avis. Citera
Albert Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Sjosjuketabletter och flytvast kan vara en ide! Har varit och fiskat svärdfisk i 11 timmar i en halvstor båt i Indiskaoceanen för nått år sedan och då mådde jag mer än pyton, så man får se hur detta går, men det ska inhandlas. Verkar vara en sjukt kul resa att gora iaf. Hade inte bangat sjalv! Ja, jag hoppas att det kommer bli en helsikes kul resa Citera
Albert Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Solskyddsfaktor och skor med ljusa sulor. Har det i mina gömmor redan och ett par riktigt bekväma seglarskor som jag nästan aldrig tar av mig. Citera
TotalFarsa Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Många tänker inte på att solskyddsfaktorn de inhandlat har ett bäst-före-datum och så grinar de när de har brännt sig till oigenkännlighet! Du vill inte vara fast ute på havet med en solskyddsfaktor som är verkningslös /TF Citera
Albert Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Någon som vet hur det är med försäkringar? Är det normalt att ha en reseförsäkring? När jag åkte till Israel hade jag ingen, kanske man borde haft. Känns som en resa på havet är mer riskablare. Citera
froggy Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Via vem/vilka kan man göra sånna resor? Citera
crillux Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Någon som vet hur det är med försäkringar? Är det normalt att ha en reseförsäkring? När jag åkte till Israel hade jag ingen, kanske man borde haft. Känns som en resa på havet är mer riskablare.Har du bokat via någon byrå/agent? I så fall kan du säkert greja en försäkring. Om inte, så kolla med det bolag där du har din hemförsäkring. En försäkring bör du förstås ha. Citera
Katt3n Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Min seglarinstruktör (när jag var liten) rekommenderade alltid att man skulle ha en kalle anka-tidning innanför flytvästen så att man hade nåt att läsa om man trillade överbord för att undvika panik. Fast det är klart, mitt på atlanten kanske du behöver nåt stadigare än en kalletidning. Typ Brott och Straff eller nåt Citera
Albert Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Via vem/vilka kan man göra sånna resor? Jag registrerade mig på http://crewfile.com/ och det är aldeles gratis. Sedan får du ett mail varje gång någon lagt in en ansökan. Hade först tänkt att jobba för en lön, men i det här fallet så jobbar jag för mat och logi. Mannen jag ska ut med verkar vara riktigt trevlig: byggt upp en förmögenhet på diamanthandel och nu lever han livets halvljusa dagar. Hans fru dog nämligen och han har seglat sedan dess och det var för ca 9 år sedan. Citera
Albert Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Fast det är klart, mitt på atlanten kanske du behöver nåt stadigare än en kalletidning. Typ Brott och Straff eller nåt Hahahaa Citera
Svinto Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Hmm, ut på havet med en "riktigt trevlig" diamanthandlare du hittat på nätet låter ganska äventyrligt. Men det blir säkert bra. Citera
Albert Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Hmm, ut på havet med en "riktigt trevlig" diamanthandlare du hittat på nätet låter ganska äventyrligt. Men det blir säkert bra. Ja, det är ju en smula vågat måste jag själv erkänna. (hahaha "vågat ) Har mailat honom en hel del samt ringt till honom då hans yatch var belägen vid Trapani och jag är en blåögd idiot som tror att jag kan höra på hans röst och veta vilken människa han är och jag tycker han verkar vara en kanonsnubbe bara genom att lyssna till hans röst och hans berättelser om sitt liv. Citera
The Grand Bark Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 1. Använd flytväst 2. Pissa eller spy aldrig i lovart, om så sker utlovas nya upplevelser 3. Var aldrig berusad till sjöss 4. Om du uppmanas att mata kölsvinet så är du utsatt för en bluff 5. Fan vad avundsjuk jag blir Citera
Recommended Posts