Gå till innehåll

NLT - AQ in action


Skumdum

Recommended Posts

den här vet jag inte riktigt vad jag tycker om..

Motståndare: kompetent TAG, inte spelat så jättemycket mot honom.

 

Game # 378722817 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Polack"

Game ended 2006-07-17 16:50:28 GMT+01:00

 

Players:

M_JUNKER (EUR 801,00 in seat 1)

fluuk (EUR 506,00 in seat 2)

SuperAnt (EUR 2 142,25 in seat 3)

bronk_ (EUR 905,00 in seat 4)

acc15 (EUR 1 246,00 in seat 5)

 

Dealer: fluuk

Small Blind: SuperAnt (5,00)

Big Blind: bronk_ (10,00)

 

fluuk was dealt: Qh - Ac

 

acc15 Raise (40,00)

M_JUNKER Fold

fluuk Raise (120,00)

SuperAnt Fold

bronk_ Fold

acc15 Call (80,00)

 

Flop As - Ks - 9s

 

acc15 Check

fluuk Check

 

Turn As - Ks - 9s - 6d

 

acc15 Bet (155,00)

fluuk Call (155,00)

 

River As - Ks - 9s - 6d - 4h

 

acc15 Check

fluuk Check

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du ska trycka på river. Vad är du rädd för?

 

vad tjänar jag på det?

 

synar han med något jag slår?

inte bara rivern jag är tveksam till för övrigt.

Han kommer förmodligen lägga sig 9 ggr av 10, men han kan ju få för sig att syna med en sämre hand. Jag ser egentligen ingen hand som han kan ha som slår dig efter det sättet han spelar handen på, därför tycker jag att du ska trycka. Han kanske har QQ och får för sig att du har JxJs eller nåt, vad vet jag.

 

AA eller KK har han knappast, inte AK eller A9 heller. Spelar en solid TAG-spelare en floppad färg på det sättet när han vet att chansen är ganska stor att du har floppat ett set? Jag tror inte det...

 

Visst, han synar förmodligen inte med många (om ens nån) händer som slår dig, men hur många händer är du slagna av? Om du trycker kanske han visar lite mer respekt nästa gång du slår om preflop... Ge honom ingen gratis showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kommer förmodligen lägga sig 9 ggr av 10, men han kan ju få för sig att syna med en sämre hand. Jag ser egentligen ingen hand som han kan ha som slår dig efter det sättet han spelar handen på, därför tycker jag att du ska trycka. Han kanske har QQ och får för sig att du har JxJs eller nåt, vad vet jag.

 

AA eller KK har han knappast, inte AK eller A9 heller. Spelar en solid TAG-spelare en floppad färg på det sättet när han vet att chansen är ganska stor att du har floppat ett set? Jag tror inte det...

 

Visst, han synar förmodligen inte med många (om ens nån) händer som slår dig, men hur många händer är du slagna av? Om du trycker kanske han visar lite mer respekt nästa gång du slår om preflop... Ge honom ingen gratis showdown.

 

Problemet är att jag tror att det väldigt mycket oftare kommer vara ett slowspelat monster än att han väljer att syna med en sämre hand.

 

Vi kan ju försöka lista ut en HD för UTG-raise och syn på reraise.

 

AA, KK, QQ, JJ, AK, AQ är väl inte allt för orimligt för en TAG? Varför ska jag då betta river när jag som bäst kan få syn av en split?

 

Och vad är problemet med gratis showdown? Jag får ju veta vad han lika mycket som han får se min hand. Bettar jag kommer jag troligtvis inte få det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, men vad sägs om en patetisk valuebet då? En bet som han måste syna, om inte annat för att få se vad du har för något. Om han slår om då måste du självklart syna, så om du är rädd för att du är slagen är självklart en check bättre. Men som sagt; "ett slowspelat monster" på den brädan från en solid TAG-spelare, mnjaaeee.

 

Båda vet att du har den bästa handen (om han nu inte har spelat väldigt konstigt), men båda vill också se den andres hans, så låt han betala lite för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser ingen anledning till att han skulle checksyna ett monster på turn och sen checka igen på river när du har så lite kvar i förhållande till potten.

 

tycker heller inte din check på floppen är särskilt nödvändig när du har så pass lite kvar, förstår om man har stor stack och vill hålla nere potten och få bättre värde i sin hand, men nu har du lagom till ett potbet sen om han vill spela checkraisar han väl all in på flop vilket han borde kunna göra med ett par händer som e sämre. du lär ju ändå få betala av givet hur handen är spelad så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser ingen anledning till att han skulle checksyna ett monster på turn och sen checka igen på river när du har så lite kvar i förhållande till potten.

 

tycker heller inte din check på floppen är särskilt nödvändig när du har så pass lite kvar, förstår om man har stor stack och vill hålla nere potten och få bättre värde i sin hand, men nu har du lagom till ett potbet sen om han vill spela checkraisar han väl all in på flop vilket han borde kunna göra med ett par händer som e sämre. du lär ju ändå få betala av givet hur handen är spelad så.

 

om jag inte är så sugen på att bli checksynad all-in på flop då? det är ju inte direkt säkert att jag leder. Och leder jag behöver jag mest hålla utkik efter fler spader, annars äre ju rätt lugnt.

 

På floppen har jag ju nästan 400€ kvar. Det är väl inte sådär sjukt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...