Beef__Cake Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 ***** Hand History for Game 4697202131 ***** $50 NL Texas Holdem - Monday, July 10, 08:49:28 ET 2006 Table Table 107949 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 1: black83 ( $51.95 ) Seat 2: The_Psychologist ( $50 ) Seat 3: dirkmvp ( $76.78 ) Seat 5: Ra7enDK ( $83.38 ) Seat 6: juhana111 ( $0 ) Seat 4: Beef__Cake_ ( $50 ) Ra7enDK posts small blind [$0.25]. black83 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Beef__Cake_ [ 2h 2s ] juhana111 has left the table. The_Psychologist folds. dirkmvp raises [$2]. Beef__Cake_ calls [$2]. Ra7enDK folds. >You have options at Table 108088 Table!. >You have options at Table 109795 Table!. black83 calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ As, 3s, Ad ] black83 checks. dirkmvp checks. Beef__Cake_ checks. ** Dealing Turn ** [ 2d ] black83 bets [$3]. >You have options at Table 109850 Table!. dirkmvp raises [$10]. Beef__Cake_ raises [$25]. >You have options at Table 109795 Table!. black83 calls [$22]. dirkmvp calls [$15]. ** Dealing River ** [ Ks ] black83 checks. >You have options at Table 109850 Table!. dirkmvp checks. >You have options at Table 108088 Table!. TheDandy_68 has joined the table. Beef__Cake_ checks. black83 shows [ Ac, Js ] three of a kind, aces. dirkmvp doesnt show [ Ah, 6h ] three of a kind, aces. Beef__Cake_ shows [ 2h, 2s ] a full house, Twos full of aces. Beef__Cake_ wins $79.25 from the main pot with a full house, Twos full of aces. >You have options at Table 109850 Table!. Har inte suttit så länge vid bordet så har dålig koll på spelarna. Dettar var dock dirkmvp's första hand jag sett han spela på en handfull händer. Checken på floppen säger mig att han inte har ett A men på turn förstår jag att han slöspelar sin AK, AQ, eller har typ KK QQ han inte kan släppa. black83 sätter jag på ett svagt A, kanske 45 för stege då han kall synar min re-rais. På rivern får jag kalla fötter men att de båda checkar stör mig. Bettar dåliga spelare i regel ut sin kåk här? eller vill de check raisa då jag visat mkt styrka på turn och de tror jag kommer betta river? Jag har upplevt både och skall jag säga, så blev rädd att få syna med näst bästa handen mot ett omslag här. Jag var riktigt nära att betta ut river då spelat på turn inte alls stämmer med säg AK....tycker att jag borde fått en rais tillbaka mot mig där i så fall. Skulle va fint med lite tips hur jag bör tänka, agera i handen? Citera
zeb Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Eftersom de checkar till dig på rivern så tror jag inte att de slöspelar AK. De sitter just på A-x, bör inte vara A-3 eftersom potten var höjd pre. Släng in det sista du har i potten på river så får du minst en syn. Hade någon haft 33 hade denna gett svar på turn (som du då tyvärr fått betala av till). Har du reads på att båda är superpassiva och inte synar ner till river utan stål så hade möjligtvis en check varit rätt - men som du säger du har ingen direkt read på dem så släng in det sista och gratulera dig själv till minst 25$ till! Citera
Nidson Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Som du själv säger, du borde ha ställt in på rivern eftersom turnspelet och riverspelet tyder på max dåliga triss hos motståndarna. Dessutom är det ingen normalt funtad människa som försöker checkraisa river när du har $23 kvar i stacken och det ligger ~$80 i potten. Förresten, ta bort resultatet, det ska inte vara med i handanalyserna. Citera
spinner Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Det finns ju alternativet att någon av fi har färg också, och om de är passiva vågar vissa inte beta med färg på parad bräda. Däremot har dåliga spelare ofta väldigt svårt att inte syna med en färg/färgdrag där, så det är bara att beta... Citera
Beef__Cake Postad 17 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2006 Jo skulle ju bettat helt klart, inget tyder ju på ett hus för någon av dem, fick bara en sån känsla -vafan nu drog han kåken. Men men man lär av sina misstag. Citera
cOP Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Med 3 spelare i potten slöspelar inte många kåken på river. Citera
Recommended Posts