Gå till innehåll

Bara jag som hatar B2B?


PokerFreddie

Recommended Posts

Hördu, jag tror inte b2b är riggat... Jag har faktiskt lyckats med sämre utgångsläge än du, ställde all in 5 ggr i rad med skitkort o träffade floppen i en 100€ turnering, slutade 3:a, så det kan ju inte vara riggat eftersom jag träffade...

 

Men det kanske är riggat mot vissa....

 

Tex de som har efternamn som börjar på R, G, eller B eller är från "stockholm" eller "Mora", lyckas man suga ut dessa spelare så blir ju raken högre..., eller inte.

 

Nä lägg ner riggsnacket, det leder ingenstans...

 

Jo då, det leder förhoppningsvis till att fler slutar spela på skitklienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan orkar ni? Lägg av med pokern då om allt är så orättvist mot er.

 

Det är inget svårt att orka gnälla när man vet att man har rätt. På alla andra klienter jag spelat så har jag inte upplevt samma sak som på B2B.

 

Jag har slutat spela på B2B. Var det något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte handla saker av folk jag är säker på blåser mig, tycker det verkar osedvanligt puckat att spendera sina pengar.

Om jag känner mig blåst av någon går jag inte tillbaka dit igen, kanske gnäller jag hos nära och kära, men så puckad att jag handlar där igen är jag inte.

Men men, det är bra att inte alla är lika, blir lite roligare så, oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte handla saker av folk jag är säker på blåser mig, tycker det verkar osedvanligt puckat att spendera sina pengar.

Om jag känner mig blåst av någon går jag inte tillbaka dit igen, kanske gnäller jag hos nära och kära, men så puckad att jag handlar där igen är jag inte.

Men men, det är bra att inte alla är lika, blir lite roligare så, oftast.

 

Hur puckat är det då att inte förstå att bla jag inte spelar där längre pga att de lurar av mig mina slantar? Har du svårt med läsförståelsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan orkar ni? Lägg av med pokern då om allt är så orättvist mot er.

 

Det är inget svårt att orka gnälla när man vet att man har rätt. På alla andra klienter jag spelat så har jag inte upplevt samma sak som på B2B.

 

Jag har slutat spela på B2B. Var det något annat?

 

Ja faktiskt: håll riggsnacket i riggtråden tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan orkar ni? Lägg av med pokern då om allt är så orättvist mot er.

 

Det är inget svårt att orka gnälla när man vet att man har rätt. På alla andra klienter jag spelat så har jag inte upplevt samma sak som på B2B.

 

Jag har slutat spela på B2B. Var det något annat?

 

Ja faktiskt: håll riggsnacket i riggtråden tack.

 

Ja pappa. Nu vet vi var vi skall sköta snackat. Tack för påpekandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att det känns illa att spela på b2b ibland. Det bästa (värsta) exemplet jag har är när jag spelade 1/2$ limit hold em och fick dessa fem händer (I RAD!): KK AA KK AA AK AJ och förlorade alla utom AJ handen. Jag har för mig att jag torskade 4 av händerna mot samma spelare som vann med 59 och liknande händer på riverstege. Jag bettade givetvis från preflop till rivern. Jag tycker det är väldigt konstigt att ens få händerna KK AA KK AA AK AJ i rad.. jag kanske är tjurskallig men nee,,, jag gillar inte b2b heller.

 

 

ok så du tror alltså att det ej kan hända liksom? på vilket sätt är det konstigare än att få 7T, JQ, 28, 37, 48?

 

Scenariot är något konstigare eftersom han förlorar med KK, AA, KK, AA på rad, något som inte är speciellt konstigt med 7T, JQ, 28 och 37 :D. Fast det är kanske svårt att se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också tänkt på det där och därför ändrat taktik. Så fort jag är shortstack ställer jag in med any two eftersom riggen i det läget jobbar med mig. Som en konsekvens synar jag givetvis sällan som storstack eftersom riggen då jobbar mot mig. Har inte gått så bra hittills, men det statisktiska underlaget är fortfarande för litet. Spelar dessutom sällan på B2B, men det spelar ingen roll eftersom alla sajter är riggade.

 

Skämt åsido. Tycker inte alls det är konstigt att shortstackarna vinner oftare. Om det nu är så tight nära bubblan som beskrivs har ju förmodligen lillstacken en bra hand när han väl går in. Storstacken som synar har ofta mer liberala starthandskrav vilket gör att lillstacken således oftast är favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

VARFÖR I HELVETE FÅR SHORTSTACKARNA (samtliga som har mindre än halva snittstacken) VINNA 25-30 ALL-IN PRE I RAD????

 

OCH VARFÖR I SAMMA JÄVLA HELVETE SKA JAG FÅ 2 HÄNDER PÅ EN TIMME, OCH VARA UPPE MOT AA & KK?

 

Tycker jag känner igen händelseschemat sen senast och näst senast jag var på B2B. Det gör ju inte direkt att jag känner att jag vill tillbaka till B2B. Vet inte om det bara är jag som upplever det så här?

 

 

Detta är intressant. I den ljuvliga rigg-tråden skriver BoboSweden följande:

Jag har spelat ca 18 månader på en sajt med B2B plattformen och i början reagerade jag inte särskilt mycket men efter hand tyckte jag mig se ett mönster och har på senare tid räknat och gjort noteringar

 

Varför vinner chip-leader, oavsett vilka kort han har, i snitt 85% av alla preflop all-ins?

 

Jag vet inte hur många gånger jag sett pockets som A-A, K-K, A-K suit, som loosat mot offsuited kort i storlek 2-7 hos chip-leader."

 

Två spelare på samma nätverk upplever precis motsatt effekt av turneringsriggen. Min enda slutsats är att antingen Pokerfreddie eller BoboSweden är riggade själva och anställda av B2B för att dölja den mystiska riggen.

 

Rena rama Lost detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vinner alltid shortstacken?

 

Jo, för att han inte ska kunna åka ut ur turneringen och sätta sprätt på nya pengar på andra bord. Det är den nya riggen där sajterna värnar som sina kunders välbefinnande, introduceras på Svenska Spel snart efter beslut i riksdagen. Allt för att skydda kunderna och deras pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vinner alltid shortstacken?

 

Jo, för att han inte ska kunna åka ut ur turneringen och sätta sprätt på nya pengar på andra bord. Det är den nya riggen där sajterna värnar som sina kunders välbefinnande, introduceras på Svenska Spel snart efter beslut i riksdagen. Allt för att skydda kunderna och deras pengar.

 

Det är väl den riggen som heter Never ending tourney?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vinner alltid shortstacken?

 

Jo, för att han inte ska kunna åka ut ur turneringen och sätta sprätt på nya pengar på andra bord. Det är den nya riggen där sajterna värnar som sina kunders välbefinnande, introduceras på Svenska Spel snart efter beslut i riksdagen. Allt för att skydda kunderna och deras pengar.

 

Sluta! Jag orkar inte mer :) lol

Stor humor i denna tråd.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...