thorin Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Tjena, Jag har lite funderingar kring denna handen, jag tycker själv att jag spelar svagt shortstacked, men vill gärna ha lite konstruktiv kritik Satte jag honom på rätt hand, eller var det bara önsketänkande. - Jag trodde pga av hans miniraise och vetskapen om att många på denna nivån överskattar sina Axo. Jag har en känsla av att detta var lite tomtigt spelat, men jag vill ha kommentarer om det. -- • Hålkort thor1n: A , 10 chasino: 6 , A • Preflop Rinjo : Posts small blind 75.00 thor1n : Posts big blind 150.00 mondacoin : Calls for 150.00 Showtime01 : Calls for 150.00 chasino : Raises for 300.00 sundown100 : Folds howlin_piere : Folds ps104 : Folds (Dealer) Rinjo : Calls for 225.00 thor1n : Calls for 150.00 mondacoin : Calls for 150.00 Showtime01 : Calls for 150.00 • Flop [ A K 4 ] Rinjo : Checks thor1n : Bets 400.00 mondacoin : Calls for 400.00 Showtime01 : Folds chasino : Raises for 1345.00 Rinjo : Folds thor1n : Went all-in 2321.03 * Jag satte honom som sagt på äss med dålig kicker mondacoin : Folds chasino : Calls for 1376.03 • Turn [ 5 ] • River [ K ] • Showdown chasino: A A K K 6 - Two Pair thor1n: A A K K 10 - Two Pair * Resultat var ju i och för sig bra ,) • Resultat thor1n: Showed Cards (Winning) 7342.06 Citera
Hjort Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Satte jag honom på rätt hand, eller var det bara önsketänkande. - Jag trodde pga av hans miniraise och vetskapen om att många på denna nivån överskattar sina Axo. Nästan säkert önsketänkande, man sätter någon på en radda olika händer som är konsekventa med betandet. Dessutom gäller det ju att det väldigt sällan går att utesluta stora händer när någon väl väljer att spela en hand på annat sätt en fold. Om man lärt känna spelaren så kan det gå, men i turneringar är det rätt sällan fallet. Nu är du ju inte heller i närheten av att vara short-stack i turneringssammanhang eftersom du har 20bb till att börja med. När floppen väl kommit och du betat ut så får du ju monsterodds mot chasino, även om jag inte kan se något i hans betande som är inkonsekvent mot AK-AJ, AA-KK eller 44 så kan han ju ha en del andra händer också. Men med informationen som jag har tillgänglig så kan jag ju inte säga att han med stor sannolikhet har ett kasst ess, snarare tror jag du oftare är dominerad än tvärtom. Inte för att det spelar så stor roll eftersom du genom betandet ändå är fastlåst i potten när det väl är dags att trycka. Det jag är tveksam till i den här handen är om det verkligen är värt att syna pre (jag trycker antagligen oftare än jag synar i den situationen) och om det är bäst att beta ut (här är mitt förstahandsalternativ snarare check-raise eller check-fold). Du säger heller inget om stackstorlekarna på de inblandade spelarna i potten, om det inte finns någon som kan knäcka dig med i handen kan det göra spelet väldigt annorlunda jämfört med om alla dina motståndare mer än väl täcker dig. Citera
Trolldeg Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Vad var det som fick dig att tro att han satt på ett svagt ess? Felet som vi ofta gör (läs vi tomtar.) är att vi sätter motståndaren på en allt för snäv handdistrubition och har därför ofta fel. Men om du nu anser att sannolikheten för att han sitter med ett svagare ess än dig är relativt stor så antar jag att det bara är att köra. Preflop skulle jag nog tendera att trycka rätt ofta om jag tror att han sitter på en svagare hand antingen för att få spela själv mot killen eller få bort allihop från potten direkt. Fold ligger nog ganska nära till hands om jag inte trycker preflop. *Edit. Jaha... jag som tyckte att jag var snabb med ett svar. Men vad ser man? Jo, Johan Hjort har skrivit tre A4. Citera
Fadeh Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Jag skulle aldrig våga lira AT sådär. Men sen har jag aldrig kommit bra till i turneringar heller. Jag hade troligtvis foldat för omslaget på floppen. Hade aldrig trott att min kicker hade räckt. Citera
Elvis Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Pre-flop tycker jag att det är ok att syna som du gjorde, förutsatt att du är ganska säker på att mondacoin och Showtime01 inte kommer att höja. När någon gör minihöjningar på NL-bord kan man syna med nästan vad som helst som BB. Post-flop tycker jag att du gör fel som bettar direkt på floppen. Du råkade ha bästa handen den här gången, men jag tror att du oftast kommer att ha högst tre outs. Genom att betta blir det mycket svårt för dig att skiljas från handen. Checka och se vad som händer. Mitt förstahandsalternativ är check-fold, men även check-raise är bättre än att spela som du gjorde. Citera
hnat Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Har väl inget konstruktivt egentligen att komma med. hade nog spelat som du förutom pre-flop då jag antagligen ställt in om jag var short-stacked. Sen så sitter jag och lirar skjortan (nåja ) av dig på expekt i denna stund! Citera
Nusseman Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Thorin: Använd postningsmallen nästa gång. Du har bl a glömt att skriva ut stackstorlekar vid handens början och pottstorlek på varje gata. Fö hade jag troligen check/foldat floppen, men det beror på motståndet och betstorleken. Citera
Hjort Postad 17 December , 2004 Rapport Postad 17 December , 2004 Pre-flop tycker jag att det är ok att syna som du gjorde, förutsatt att du är ganska säker på att mondacoin och Showtime01 inte kommer att höja. När någon gör minihöjningar på NL-bord kan man syna med nästan vad som helst som BB. En orsak till att folda här är ju att man har stora osuitade kort mot en höjare. Då gäller ju följande oftast: Höjaren är tight och då är man ofta dominerad. Höjaren är otight och höjer ofta. Då vet troligen de tidiga limparna det och sannolikheten för en limp-re-raise ökar dramatiskt. Det finns tidiga limpare vilket ofta leder till att man är dominerad. Jag tror att det kan vara rätt ordentligt knepigt att få value här, trots de utmärkta synoddsen. Överlag kommer det ju vara jättesvårt att veta riktigt vilken situation som gäller och vart man står på olika floppar, vidare så kommer höjare ofta driva in en i starka händer eftersom han betar genom en själv innan det blir de andras tur. Citera
Recommended Posts