Gå till innehåll

Uttag från Betway ingen dans på rosor!


Recommended Posts

*varning för lite gnäll*

 

Inför VM i fotboll gjorde jag liten minicomback på sportsbetting och satte in pengar på 4 olika sajter, hade lite tur och vann en del.. på tre av dessa sajter flöt allt väldigt smidigt och pengarna kom in utan krångel.

 

Sen har vi detta betway.com, Jag gjorde först ett uttag på 1850kr för att kolla så allt var ok. 11 dagar senare damp det in 1369sek på mitt konto.. jag mailade då och frågade vilka avgifter de egentligen hade och fick till svar att något växlingsfel uppstått.. rest, krediterades in på mitt sportsbettingkonto och inte till mitt bankkonto.. nåväl, ingen är felfri och glad i hågen bettade jag vidare och efter semifinaler tog jag ut ytterligare 2000sek och efter finalen 3000sek.. för att unvika samma misstag igen så mailade jag kopior på mitt tidigare uttag med önskemål om att inte samma misstag skulle ske igen, MEN! nu har jag fått betala ca 600kr i avgifter IGEN. När jag lite halvirriterad men ändå artigt frågade supporten hur detta kunde ske fick jag ett standardsvar att de ville ha kopia på min utbetalning och skulle än en gång kreditera mitt spelkonto.. :roll:

inte ens en ursäkt.. det enda jag ångrar är att jag tog resterande vinst och öppnade pokerkonto hos betway.. bäva den dagen ifall jag skulle råka vinna och vill ta ut några pengar..

 

Det må hända att allt kanske inte är så himla farligt men detta mailande 4-5 ggr varje gång man ska göra ett uttag börjar bli smått irriterande och det känns som om man bara får goddag yxskaft-svar som vanligt. Inte ens en ursäkt.. ytterst svagt..

nu återstår väl bara och se vad de tar för avgift på de 600 som jag än en gång måste ta ut..

Fast iof.. jag måste medge att det är en smart affärstaktik.. du har en kund som gör uttag, betala bara ut 75% och sätt tillbaka resterande på kontot så kanske han/hon spelar bort det istället.. hur många orkar krångla med massa mail igen för att få ut 600kr.. i sämsta fall får de ju mer omsättning iaf.. 8-)

 

Usch fy tummen ner för betways support!!!

 

/Neo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med vill jag bara säga att ingen skugga över dig Jens, jag vet att du har hjälpt många av oss här på pf, inkl. mig.

jag gjorde en snabbkoll och kom fram till att sammanlagt har jag skickat 19 mail för tre uttag men droppen var när jag skickade det sista mailet och ville bara reda ut problemen och fick ett meningslöst standardsvar tillbaka..

Allt är nu löst efter ytterligare ett par mail ;)

 

jag var bara riktigt trött på att ett så enkelt problem inte kunde lösas med ETT mail utan flera st. Sen kanske man inte borde skriva gnällinlägg när man är bakfull.. :roll:

 

Jag kanske borde tillägga att annars har jag trivts finfint hos betway och har inga planer på att avsluta mitt konto eller ngt sånt drastiskt.. ibland bli man trött på supporten bara.. :?

 

P.s Om jag inte räknar fel så tror jag att "mimmi" gav mig en bonus på ca 200kr som plåster på såren.. D.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med vill jag bara säga att ingen skugga över dig Jens, jag vet att du har hjälpt många av oss här på pf, inkl. mig.

jag gjorde en snabbkoll och kom fram till att sammanlagt har jag skickat 19 mail för tre uttag men droppen var när jag skickade det sista mailet och ville bara reda ut problemen och fick ett meningslöst standardsvar tillbaka..

Allt är nu löst efter ytterligare ett par mail ;)

 

jag var bara riktigt trött på att ett så enkelt problem inte kunde lösas med ETT mail utan flera st. Sen kanske man inte borde skriva gnällinlägg när man är bakfull.. :roll:

 

Jag kanske borde tillägga att annars har jag trivts finfint hos betway och har inga planer på att avsluta mitt konto eller ngt sånt drastiskt.. ibland bli man trött på supporten bara.. :?

 

P.s Om jag inte räknar fel så tror jag att "mimmi" gav mig en bonus på ca 200kr som plåster på såren.. D.s

 

 

 

 

 

Tagga ner o sug en vinare med Knåd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha..

förlåt nu Jens men detta är bara för roligt.. Som sagt så krediterades mitt bettingkonto med de pengar som felade och jag fick ta ut alla pengar igen..

Idag fick jag detta svar när frågade efter mitt uttag:

 

Hejsan Per,

 

Jag kan tyvärr meddela att dina pengar inte har gått iväg som de ska. Jag har heller ingen god förklaring till varför de inte har gjort det, då allt ser bra ut med dina bank uppgifter. Jag har satt tillbaka ditt uttag på ditt Betway konto och ber dig på nytt göra ett uttag. Tyvärr kommer helgen emellan och ditt uttag kommer att behandlas först på måndag morgon. Som plåster på såren för detta sätter jag in 150 kr till dig.

 

Ha en Trevlig helg,

 

Med Vänliga Hälsningar

 

Tina

Betway.com

 

Förmodligen är jag bara ruggigt otursförföljd på betway men jag tar ut dom igen och hoppas på 5:e ggn gillt.. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...