AA Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Hej, Om man i en turnering helt plötsligt sitter med mindre pengar än blindsen kostar, vad händer då? Är det skillnad på reglerna om det är jag som har för lite skall betala blindsen eller om jag sitter på knappen? /AA Citera
Nusseman Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Den som har för lite att posta hamnar all-in, resten spelar som vanligt och det byggs en sidopott. Citera
Papa Kubo Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Det som händer är att du blir all-in för det du har kvar. Ett exempel: Mörkarna är 1000/2000. Du har 1500 då det blir din tur att posta BB. En spelare i tidig position limpar in, knappen höjer till 6000, SB synar - du har inget val eftersom du är all-in - och limparen lägger sig. Nu kommer det att uppstå två potter: Huvudpotten som består av din stack + motsvarande summa från motståndarna, alltså 4x1500 - samt en sidopott på 9500. Om du har den bästa handen vinner du huvudpotten, medan den näst bästa handen vinner sidopotten. Det fungerar precis likadant om du exempelvis kommer in från knappen med mindre än stora mörken. (Någon får gärna rätta mig om jag räknat eller tänkt fel.) Citera
Morbo Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Man måste även tänka på att om mörkarna är 1000/2000 och bb bara har säg, 150 kvar, så kostar det ändå 2000 att syna. (Jag har stött på folk som tror att man bara behöver syna lilla mörken eftersom det är det största betet av de två). Citera
AA Postad 16 December , 2004 Författare Rapport Postad 16 December , 2004 Jag tackar för förklaringarna! Ha en goo jul! /AA Citera
Nidson Postad 16 December , 2004 Rapport Postad 16 December , 2004 Man måste även tänka på att om mörkarna är 1000/2000 och bb bara har säg, 150 kvar, så kostar det ändå 2000 att syna. (Jag har stött på folk som tror att man bara behöver syna lilla mörken eftersom det är det största betet av de två). Beror nog på att det ju faktiskt funkar så på expekt i alla fall. Fast det är ju inte mer rätt för det. Citera
Recommended Posts