Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

6 players

Converter

BB är passiv och aningen lurig, något av en trapper.

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 3:diamond: A:heart:

4 folds, Hero raises, BB calls.

Väljer att höja först in från SB vilket oftast är rätt om fi inte är allt för kompetent. Mot en fi som denna så kanske jag dock borde limpat för att hålla potten nere då man ju ändå nästan alldrig får fold preflop. Tycker överhuvud taget det är sällsynt att man ser folk folda mot SB steal numera, antar att positionen kan få nästan vem som helst att vilja spela skräp... Känns som att både höjning, syn eller t.o.m. fold är möjliga alternativ beroende på read och image.

Flop: 9:heart: 7:diamond: J:spade: (3SB, 2 players)

Hero checks, BB checks.

Efterssom fi är något av en trapper väljer jag att checka och hoppas på att få ett frikort. Vet ärligt talat inte vad jag gjort om fi bettat, antagligen bör man folda AHNK här mot en passiv spelare? Eller vad tycker ni?

Turn: 3:heart: (1.5BB, 2 players)

Hero bets, BB calls.

Träffar lägsta paret och väljer att betta ut men är beredd att bet-folda då fi mycket väl kan ha checkat bakom med en träff på floppen.

River: 5:club: (3.5BB, 2 players)

Hero checks

Väljer att checka i hopp om att fi skall bluffa bort ett bet, dvs jag tänker checksyna. Oftast är jag väl slagen här men jag måste väl rimligtvis syna till 4½-1 odds.

Hatar att spela svaga offsuit ess i detta läge. En hand som ser väldigt mycket bättre ut än vad den är, visserligen bra preflop equity men dess massiva omvända implicerade odds är rätt sunkiga.

Tror alldrig jag kommer bli så bra på att läsa motståndaren och spelet att jag blir riktigt bekväm med att spela AHNK out-of-position till rivern i rätt lägen. Någon som har några tips på hur man blir det?

/Bjorn

Postad
Känns som att både höjning, syn eller t.o.m. fold är möjliga alternativ beroende på read och image.

Fold kan inte vara rätt. Du spelar 6-max och A-hög har showdown-värde.

Flop: 9:heart: 7:diamond: J:spade: (3SB, 2 players)

Hero checks, BB checks.

Efterssom fi är något av en trapper väljer jag att checka och hoppas på att få ett frikort. Vet ärligt talat inte vad jag gjort om fi bettat, antagligen bör man folda AHNK här mot en passiv spelare? Eller vad tycker ni?

Mot passiv spelare, ja (fast knappt). Mot aggro som klarar av att lägga ner händer kan du överväga en CR. Mycket read-beroende.

Turn: 3:heart: (1.5BB, 2 players)

Hero bets, BB calls.

Träffar lägsta paret och väljer att betta ut men är beredd att bet-folda då fi mycket väl kan ha checkat bakom med en träff på floppen.

Det ska till en himla read för att bet-folda där. Det är väl typiskt 1/3 av händerna som verkligen träffar en flop. Chansen är stor att du leder.

River: 5:club: (3.5BB, 2 players)

Hero checks

Väljer att checka i hopp om att fi skall bluffa bort ett bet, dvs jag tänker checksyna. Oftast är jag väl slagen här men jag måste väl rimligtvis syna till 4½-1 odds.

Varför skulle du vara slagen? Gjuten check-syn.

Tror alldrig jag kommer bli så bra på att läsa motståndaren och spelet att jag blir riktigt bekväm med att spela AHNK out-of-position till rivern i rätt lägen. Någon som har några tips på hur man blir det?

Spela, spela, spela.