Bjorn_ Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 5 players Converter Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with J:heart: 9:heart: Hero raises, CO calls, Button 3-bets, SB folds, BB calls, Hero calls, CO calls. Standardraise först in två steg från knappen med J9s men tyvär får jag trebet tillbaka. Knappast en hand man gärna ser floppen fyrhänt för tre bets var men fold finns ju ej på kartan. Flop: 7:club: 9:diamond: 5:spade: (12.5SB, 4 players) BB checks, Hero ??? Jaha, hur hanterar man denna situation? Floppar topparet med överkortskicker vilket ju är spelbart men knappast ett monster. Hur spelar du här? /Bjorn Citera
brut Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Button kommer väl att betta här och du har säkert bäst hand. Checksyn på floppen. Om ett A kommer på turn eller river checkfold. Betta om handen förstärks annars syna ned? Beror ju lite på hur ex button spelar 2 överkort. Och blir det action från flera spelare att någon höjer button så bör det vara läge för en fold Citera
Hjort Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Jag betar ut så det blir lite överkortsrensning och maximalt tryck på CO som måste vara rädd för att knappen ska höja. Blir ungefär samma leverage som checkraise, men med fördelen att man inte exponerar tre bet rätt av. Sen är jag van vid rätt vida trebetsdistributioner så jag synar i stort sett ned no-matter what HU. Jag foldar definitivt inte mot en checkraise i första taget, eftersom många har det som standardspel med pockets och mellan- bottenpar när knappen kör ett CB. Citera
morberg Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Vete tusan om det är standardraise där för mig. Definivit JTs, och så även en position senare. Kanske lite för tight... Bara att beta ut floppen, låt knappen höja och syna ner. Citera
Bjorn_ Postad 13 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2006 Vete tusan om det är standardraise där för mig. Definivit JTs, och så även en position senare. Kanske lite för tight... Bara att beta ut floppen, låt knappen höja och syna ner. Trode du var en "rättrogen" Abdul Jalibspelare och han rekomenderar att öppna med J9s upp till tre steg från knappen. /Bjorn Citera
Bjorn_ Postad 13 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2006 Resten av handen... Flop: 7:club: 9:diamond: 5:spade: (12.5SB, 4 players) BB checks, Hero bets, CO calls, Button calls, BB calls. Turn: 9:club: (8.25BB, 4 players) BB checks, Hero bets, CO folds, Button calls, BB calls. River: 2:diamond: (11.25BB, 3 players) BB checks, Hero bets Resten av handen. Med top trips känns det bara som att värdebetta hela vägen till banken. /Bjorn Citera
morberg Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Trode du var en "rättrogen" Abdul Jalibspelare och han rekomenderar att öppna med J9s upp till tre steg från knappen. Det trodde jag också. Tror att jag har värderat ner färgade händer och upp höga kort efter att ha spelat SH (vilket inte borde ha någon betydelse eftersom Abdul utgår från positioner från knappen). T.ex. öppnar jag ofta med A5o eller K9o från CO men aldrig med K6s. Kanske kan jag hitta lite fler händer att spela i sena positioner om jag letar lite. Citera
Recommended Posts