Bjorn_ Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 7 players Converter Pre-flop: (7 players) Hero is BB with 7:club: Q:spade: UTG (poster) checks, UTG+1 calls, MP1 folds, CO calls, Button calls, SB calls, Hero (poster) checks. Ganska så automatisk check. Flop: 7:heart: Q:diamond: T:spade: (6SB, 6 players) SB checks, Hero bets, UTG calls, UTG+1 calls, 2 folds, SB calls. Ibland brukar jag prova en checkhöjning för att skydda handen med ett floppat tvåpar i sådana här situationer. Här sitter dock de mer aggresiva av mina motståndare (inte för att någon av dem är direkt jätteaggresiv) till vänster varför jag hellre bettar ut. Turn: 9:heart: (5BB, 4 players) SB checks, Hero bets, UTG folds, UTG+1 calls, SB folds. Visserligen ett kort jag inte riktigt gillar men jag ser inte att det finns något bättre alternativ än att betta ut igen. Checkar jag kommer någon ovillkorligt att betta och då känns det som att jag ändå måste syna. River: 5:heart: (7BB, 2 players) Hero ??? Är det värt att värdebetta här med både möjlig färg (visserligen runner-runner) och stege ute här? Känner inte att jag har tillräckligt bra read för att bet-folda mot denna fi utan alternativen är bet-syn eller check-syn. /Bjorn Citera
omduvoresomjag Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Jag hade betsynat, du förlorar för mkt värde genom att checka här, vill personligen inte riskera roundcheck. Citera
heltok Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 given valuebet, finns massor av andra händer än färgdraget han kan ha haft. Citera
Recommended Posts