Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag blir helt galen snart, antingen är jag sämst eller så är turneringar online dåligt uppbyggda.

Jag tycker oftast det är rätt kul att lira turneringar, men det känns som att den enda rätta stilen är att spela maniac i början för att dubbla upp, jag föredrar dock att spela på det motsatta sättet.

Om man börjar med 1500 marker, så är man efter 20 minuter körd om man inte vunnit en pott, jag har inte alltid så tur med att få bra kort. Vad gör jag? Om jag ska höja preflop en bit in i turneringen utan att ha vunnit några stora stackar (utan att gå all-in och offra allt) måste jag satsa nästan en tredjedel av min stack. Och stjäla blinds senare ska vi inte prata om, alltid nån storstack som synar dig.

Jag pallar inte att lira 10 turneringar och inte komma ITM på någon, och sedan sitta och lira cashgames och gå plus hela tiden. Turneringar är mycket roligare. Min styrka är att jag har bra spel preflop och även på flopen, är även rätt bra på att folda om jag tror jag e slagen. Detta kan jag ju inte använda mig av om det kostar nästan 1/3 att höja preflop och sen i princip hela min stack för att betta ut på floppen.

Vore tacksam för lite guidning i mörkret.

* RP - QoS *

Postad

Vilken site lirar du på? Jag spelar en del MTT på expekt och att spela tight tidigt funkar bra för mig.

Man börjar med 1500 chip och blinds på 10/20 tror jag som ökas var 12:e minut. Tror det blir nått sånt här med blindsen fram till pausen efter första timmen

Level1: 10/20 12 min spelade

Level2: 15/30 24 min spelade

Level3: 25/50 36 min spelade

Level4: 50/100 48 min spelade

Level5: 75/150 60 min spelade

Visst öker blindsen ganska fort, det kan jag hålla med om. Men man kan utan störra problem folda det mest fram till level 4:a nästan. Och då ska man ha haft riktigt oflyt med korten om man inte har fått en bra hand.

Men oftast om man spelar bara premium händer första 30-40 min brukar man ha dubblat upp på de som spelar löst i början eftersom det är så "billigt" att se floppen. Detta gäller iaf för mig.

Oftast räcker det med att ha dubblat på nån stackare för att ligga runt average-stacken vid pausen, vilket inte är ett helt dåligt utgångsläge.

Efter det börjar blindsen lätt bli stora så då gäller det att få lite shyssta kort så man kan dubbla eller snatta lite blinds för att inte halka efter för mycket.

Tänkte skriva mer man har inte tid nu, kanske återkommer senare.