Gå till innehåll

NLT - AK möter allin på flop


serenity

Recommended Posts

Handkonverteraren ville inte vara med, men det går ju att läsa ändå...

 

Ganska vanlig situation, vad gör man utan read?

Read på hela bordet (eller alla borden jag spelade) var att det var riktigt galet spel dock...

 

***** Hand History for Game 4712994312 *****

$50 NL Texas Holdem - Wednesday, July 12, 14:32:34 ET 2006

Table Table 109777 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: tlatoani_ ( $63.90 )

Seat 3: oJOHNSIP ( $47.80 )

Seat 4: dajagerman ( $35.71 )

Seat 5: Lance_David ( $61.10 )

Seat 6: Aeluwas ( $48 )

Lance_David posts small blind [$0.25].

Aeluwas posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Aeluwas [ Ad Kd ]

tlatoani_ folds.

oJOHNSIP raises [$1.70].

Lance_David calls [$1.45].

Aeluwas raises [$3.50].

oJOHNSIP calls [$2.30].

Lance_David calls [$2.30].

** Dealing Flop ** [ 6c, Ac, 5s ]

Lance_David checks.

Aeluwas bets [$8].

oJOHNSIP is all-In [$43.80]

Lance_David folds.

Aeluwas ....? (sist att agera)

 

Raisen preflop var för klen, det behöver inte analyseras. I övrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handkonverteraren ville inte vara med, men det går ju att läsa ändå...

 

Ganska vanlig situation, vad gör man utan read?

Read på hela bordet (eller alla borden jag spelade) var att det var riktigt galet spel dock...

 

***** Hand History for Game 4712994312 *****

$50 NL Texas Holdem - Wednesday, July 12, 14:32:34 ET 2006

Table Table 109777 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: tlatoani_ ( $63.90 )

Seat 3: oJOHNSIP ( $47.80 )

Seat 4: dajagerman ( $35.71 )

Seat 5: Lance_David ( $61.10 )

Seat 6: Aeluwas ( $48 )

Lance_David posts small blind [$0.25].

Aeluwas posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Aeluwas [ Ad Kd ]

tlatoani_ folds.

oJOHNSIP raises [$1.70].

Lance_David calls [$1.45].

Aeluwas raises [$3.50].

oJOHNSIP calls [$2.30].

Lance_David calls [$2.30].

** Dealing Flop ** [ 6c, Ac, 5s ]

Lance_David checks.

Aeluwas bets [$8].

oJOHNSIP is all-In [$43.80]

Lance_David folds.

Aeluwas ....? (sist att agera)

 

Raisen preflop var för klen, det behöver inte analyseras. I övrigt?

 

Antagligen skulle jag sätta honom på 66 eller 55 och bita ihop och foldat.

Men visst skulle det svida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skulle en normal NL50spelare lira ett set på det viset? Sen att investera så mycket preflop med ett lågt pp är väl ingen hit heller? Jag tycker nästan att det luktar färgdrag om det där spelet, av någon anledning. Kanske även ett svagare ess.

 

Hur var din image vid bordet? Några reads på FI?

 

Eventuellt skulle jag kunna tänka mig att ta en syn i det där läget. Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du borde ha varit mer observant mot denna spelaren, raisen han gör är ganska mysko, så det första man ska analysera tycker jag är hans raise; jag lirar själv nl 50 och jag tycker det är sällan man ser nån raisea 1,70 från andra position. Jag känner att han trycker för att han hoppas på att du prickat A med en bra kicker och ifall du har färgdraget så tvingas du ju lägga.

 

Aa jag tror set iaf. för som han ser det ifall du har Ak så ser brädan relativt orfarlig ut.

 

Fast jag kanske ångrar mig, han kanske sätter dig på KK eller QQ preflop efter din reraise .Och när han prickar top pair med sin Ak-Aj och du continue bettar ut så ställer han eftersom han inte vill att du ska dra.

 

Nån får gärna kommentera min analys tänker jag helt snett eller? (vill lära mig nåt jag med:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oJOHNSIP raises [$1.70].

Lance_David calls [$1.45].

Aeluwas raises [$3.50].

oJOHNSIP calls [$2.30].

 

...

 

Aeluwas bets [$8].

oJOHNSIP is all-In [$43.80]

 

Set finns inte på kartan. Han kan ha Axs. Iaf rätt enkel syn.

 

Du skojar?

 

Naj! Varför? Fi utg+1, inte varje dag man ser spelare på nl50 höja upp low pp... Ok, förvisso kan höja för att han är först in men den vanliga spelaren på nl50 tänker inte på det viset..

 

Trådskaparen reraisar med AK och det kommer A på flop. Fi kan mycket väl ha AQ AJ och tro att trådskapren sitter på KK...

 

Sedan brukar en all in från ingenstans vanligtvis betyda drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med romansista. utan read hade jag nog tagit syn och sedan slagit sönder skärmen om det visar sig att han hade set, men det är ju bara att ta, en ny skärm kostar ju inte mer än 10 inköp ;)

Hahaha, skön inställning. :D

 

Såhär blev det iaf.

Jag räknade med att han hade färgdrag, och synade.

Han hade inte färgdrag, men jag vann ändå. ;)

ATo visade han upp och potten gick till mig.

 

Det kanske inte är en så dum taktik att spela set såhär mot vissa (<- obs, vissa) motståndare, eftersom många tänker som jag (och de flesta i tråden) och därför synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag kanske ångrar mig, han kanske sätter dig på KK eller QQ preflop efter din reraise .Och när han prickar top pair med sin Ak-Aj och du continue bettar ut så ställer han eftersom han inte vill att du ska dra.

 

Han ställer för att han inte vill att vi ska dra till en eventuell två-outare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en någorlunda mentalt sansad människa leder man antingen mer eller mindre marginellt (t.ex. mot flushdrag, fldrag + stegdrag, fldrag + par, stegdrag + par) eller också ligger man efter rejält (mot tvåpar + triss).

 

Är spelaren dock en dåre och ställer med A-8 eller någon annan obskyr hand gör vi givetvis ett misstag med en fold.

 

Gil Grissom 2 skulle blixtsyna, men jag tror nog att det är mest sannolikt att man är uppe mot ett starkt drag/hand än att vi har att göra med en dåre.

 

En syn här är väl dock aldrig helt fel, men utan någon kunskap om Fi skulle jag nog folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte A5s eller A6s någorlunda möjliga händer han kan göra en sån grej med?

 

Han kanske tycker att det är "da shit" att höja med från CO och det trillar därefter in en syn följd av en skapligt fjuttig reraise som det antagligen är rätt lugnt för honom att syna, särskilt som det luktar som att den tredje liraren också vill se en flop.

 

Jag tror inte att han beter sig så med ett set, däremot om han har A5 / A6 och tror att du har träffat A med schysst kicker, så kanske han inte är så sugen på att leka gissningslekar om det kommer ett högt kort på turn etc.

 

EDIT:// Jaha, såg hur den verkliga handen utspelade sig nu, men hursom, vad tror/tycker ni om en A5s eller A6s i läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en någorlunda mentalt sansad människa leder man antingen mer eller mindre marginellt (t.ex. mot flushdrag, fldrag + stegdrag, fldrag + par, stegdrag + par) eller också ligger man efter rejält (mot tvåpar + triss).

 

Är spelaren dock en dåre och ställer med A-8 eller någon annan obskyr hand gör vi givetvis ett misstag med en fold.

 

Gil Grissom 2 skulle blixtsyna, men jag tror nog att det är mest sannolikt att man är uppe mot ett starkt drag/hand än att vi har att göra med en dåre.

 

En syn här är väl dock aldrig helt fel, men utan någon kunskap om Fi skulle jag nog folda.

 

 

gil grissom 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...