serenity Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Handkonverteraren ville inte vara med, men det går ju att läsa ändå... Ganska vanlig situation, vad gör man utan read? Read på hela bordet (eller alla borden jag spelade) var att det var riktigt galet spel dock... ***** Hand History for Game 4712994312 ***** $50 NL Texas Holdem - Wednesday, July 12, 14:32:34 ET 2006 Table Table 109777 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: tlatoani_ ( $63.90 ) Seat 3: oJOHNSIP ( $47.80 ) Seat 4: dajagerman ( $35.71 ) Seat 5: Lance_David ( $61.10 ) Seat 6: Aeluwas ( $48 ) Lance_David posts small blind [$0.25]. Aeluwas posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aeluwas [ Ad Kd ] tlatoani_ folds. oJOHNSIP raises [$1.70]. Lance_David calls [$1.45]. Aeluwas raises [$3.50]. oJOHNSIP calls [$2.30]. Lance_David calls [$2.30]. ** Dealing Flop ** [ 6c, Ac, 5s ] Lance_David checks. Aeluwas bets [$8]. oJOHNSIP is all-In [$43.80] Lance_David folds. Aeluwas ....? (sist att agera) Raisen preflop var för klen, det behöver inte analyseras. I övrigt? Citera
elit3n- Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Handkonverteraren ville inte vara med, men det går ju att läsa ändå... Ganska vanlig situation, vad gör man utan read? Read på hela bordet (eller alla borden jag spelade) var att det var riktigt galet spel dock... ***** Hand History for Game 4712994312 ***** $50 NL Texas Holdem - Wednesday, July 12, 14:32:34 ET 2006 Table Table 109777 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: tlatoani_ ( $63.90 ) Seat 3: oJOHNSIP ( $47.80 ) Seat 4: dajagerman ( $35.71 ) Seat 5: Lance_David ( $61.10 ) Seat 6: Aeluwas ( $48 ) Lance_David posts small blind [$0.25]. Aeluwas posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aeluwas [ Ad Kd ] tlatoani_ folds. oJOHNSIP raises [$1.70]. Lance_David calls [$1.45]. Aeluwas raises [$3.50]. oJOHNSIP calls [$2.30]. Lance_David calls [$2.30]. ** Dealing Flop ** [ 6c, Ac, 5s ] Lance_David checks. Aeluwas bets [$8]. oJOHNSIP is all-In [$43.80] Lance_David folds. Aeluwas ....? (sist att agera) Raisen preflop var för klen, det behöver inte analyseras. I övrigt? Antagligen skulle jag sätta honom på 66 eller 55 och bita ihop och foldat. Men visst skulle det svida. Citera
Luap Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Men skulle en normal NL50spelare lira ett set på det viset? Sen att investera så mycket preflop med ett lågt pp är väl ingen hit heller? Jag tycker nästan att det luktar färgdrag om det där spelet, av någon anledning. Kanske även ett svagare ess. Hur var din image vid bordet? Några reads på FI? Eventuellt skulle jag kunna tänka mig att ta en syn i det där läget. Bra eller anus? Citera
FeelingThis Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Varför skulle han ställa rakt ut om han hade set? Isåfall måste han vara förbannat rädd för färgdrag. Känns mer som han har färgdraget själv med ett sånt överbet. Det är som sagt väldigt svårt när man vet nada om Fi. Citera
svint0 Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Inte för att jag är så jätteduktig på cashgame, och tar väldigt många "kassa" syner. Men de där känns typiskt spel för en idiot med 2par(så gör vissa iaf på svenska spel), som inte vill att du ska se mer kort med din AK! Citera
Snaso Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Jag tror att du borde ha varit mer observant mot denna spelaren, raisen han gör är ganska mysko, så det första man ska analysera tycker jag är hans raise; jag lirar själv nl 50 och jag tycker det är sällan man ser nån raisea 1,70 från andra position. Jag känner att han trycker för att han hoppas på att du prickat A med en bra kicker och ifall du har färgdraget så tvingas du ju lägga. Aa jag tror set iaf. för som han ser det ifall du har Ak så ser brädan relativt orfarlig ut. Fast jag kanske ångrar mig, han kanske sätter dig på KK eller QQ preflop efter din reraise .Och när han prickar top pair med sin Ak-Aj och du continue bettar ut så ställer han eftersom han inte vill att du ska dra. Nån får gärna kommentera min analys tänker jag helt snett eller? (vill lära mig nåt jag med:) Citera
romanista85 Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 oJOHNSIP raises [$1.70]. Lance_David calls [$1.45]. Aeluwas raises [$3.50]. oJOHNSIP calls [$2.30]. ... Aeluwas bets [$8]. oJOHNSIP is all-In [$43.80] Set finns inte på kartan. Han kan ha Axs. Iaf rätt enkel syn. Citera
Staahla Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 oJOHNSIP raises [$1.70].Lance_David calls [$1.45]. Aeluwas raises [$3.50]. oJOHNSIP calls [$2.30]. ... Aeluwas bets [$8]. oJOHNSIP is all-In [$43.80] Set finns inte på kartan. Han kan ha Axs. Iaf rätt enkel syn. Du skojar? Citera
romanista85 Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 oJOHNSIP raises [$1.70].Lance_David calls [$1.45]. Aeluwas raises [$3.50]. oJOHNSIP calls [$2.30]. ... Aeluwas bets [$8]. oJOHNSIP is all-In [$43.80] Set finns inte på kartan. Han kan ha Axs. Iaf rätt enkel syn. Du skojar? Naj! Varför? Fi utg+1, inte varje dag man ser spelare på nl50 höja upp low pp... Ok, förvisso kan höja för att han är först in men den vanliga spelaren på nl50 tänker inte på det viset.. Trådskaparen reraisar med AK och det kommer A på flop. Fi kan mycket väl ha AQ AJ och tro att trådskapren sitter på KK... Sedan brukar en all in från ingenstans vanligtvis betyda drag. Citera
Dionysos Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 håller med romansista. utan read hade jag nog tagit syn och sedan slagit sönder skärmen om det visar sig att han hade set, men det är ju bara att ta, en ny skärm kostar ju inte mer än 10 inköp Citera
ESeaYour Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Set finns på kartan, men det är en syn i vilket fall. Citera
serenity Postad 16 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2006 håller med romansista. utan read hade jag nog tagit syn och sedan slagit sönder skärmen om det visar sig att han hade set, men det är ju bara att ta, en ny skärm kostar ju inte mer än 10 inköp Hahaha, skön inställning. Såhär blev det iaf. Jag räknade med att han hade färgdrag, och synade. Han hade inte färgdrag, men jag vann ändå. ATo visade han upp och potten gick till mig. Det kanske inte är en så dum taktik att spela set såhär mot vissa (<- obs, vissa) motståndare, eftersom många tänker som jag (och de flesta i tråden) och därför synar. Citera
variance_beta Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Fast jag kanske ångrar mig, han kanske sätter dig på KK eller QQ preflop efter din reraise .Och när han prickar top pair med sin Ak-Aj och du continue bettar ut så ställer han eftersom han inte vill att du ska dra. Han ställer för att han inte vill att vi ska dra till en eventuell två-outare? Citera
variance_beta Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Mot en någorlunda mentalt sansad människa leder man antingen mer eller mindre marginellt (t.ex. mot flushdrag, fldrag + stegdrag, fldrag + par, stegdrag + par) eller också ligger man efter rejält (mot tvåpar + triss). Är spelaren dock en dåre och ställer med A-8 eller någon annan obskyr hand gör vi givetvis ett misstag med en fold. Gil Grissom 2 skulle blixtsyna, men jag tror nog att det är mest sannolikt att man är uppe mot ett starkt drag/hand än att vi har att göra med en dåre. En syn här är väl dock aldrig helt fel, men utan någon kunskap om Fi skulle jag nog folda. Citera
Lupus123 Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Är inte A5s eller A6s någorlunda möjliga händer han kan göra en sån grej med? Han kanske tycker att det är "da shit" att höja med från CO och det trillar därefter in en syn följd av en skapligt fjuttig reraise som det antagligen är rätt lugnt för honom att syna, särskilt som det luktar som att den tredje liraren också vill se en flop. Jag tror inte att han beter sig så med ett set, däremot om han har A5 / A6 och tror att du har träffat A med schysst kicker, så kanske han inte är så sugen på att leka gissningslekar om det kommer ett högt kort på turn etc. EDIT:// Jaha, såg hur den verkliga handen utspelade sig nu, men hursom, vad tror/tycker ni om en A5s eller A6s i läget? Citera
jaha Postad 16 Juli , 2006 Rapport Postad 16 Juli , 2006 Mot en någorlunda mentalt sansad människa leder man antingen mer eller mindre marginellt (t.ex. mot flushdrag, fldrag + stegdrag, fldrag + par, stegdrag + par) eller också ligger man efter rejält (mot tvåpar + triss). Är spelaren dock en dåre och ställer med A-8 eller någon annan obskyr hand gör vi givetvis ett misstag med en fold. Gil Grissom 2 skulle blixtsyna, men jag tror nog att det är mest sannolikt att man är uppe mot ett starkt drag/hand än att vi har att göra med en dåre. En syn här är väl dock aldrig helt fel, men utan någon kunskap om Fi skulle jag nog folda. gil grissom 2? Citera
elit3n- Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 A-10 ? wtf ? Jag hoppas du skrev upp namnet? Citera
richardd Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Du ligger efter mot hans HD om du inte har någon read, här får du nog se set/2par/hyffsat drag väldigt mycket oftasre en det han hade. Spelar inte på party poker iofs... Citera
dlinder Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 På en så dragvänlig flopp är det väldigt svårt att folda där mot ett floppställ. Citera
variance_beta Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 gil grissom 2? = jacobmal Citera
Recommended Posts