Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej igen, alla spelberoende pokertomtar där ute! =)

Ni kanske läste om mitt fina torskande i Resultat, där jag gick från samanlagt 103 till 71 dollar på 1 dag :) Supertorsk på, enligt mig, plussande spelande.

Nu är det såhär att jag idag lirade 3 sngs där jag vann en av dom. Det resulterade i plus 0.10 dollar :) För övrigt så satte jag mig ner vid ett Fixed Limit bord igen efter allt No Limit spelande. Det jag har märkt är att det är mycket mer fisk med ungefär lika stora potter. Stämmer det så man ska hålla sig till Fixed Limit eller?

Lirade NL6 eller NLT-multi, 2-4 bord.

Fixed lirade jag FL6.

Är det så att Fixed Limit har mer fisk eller? =O

Postad

inte är de väl mer fisk vet jag inte direkt.. men du ser mer showdowns mer folk i potterna.. men anser fortfarande att No limit är de man ska spela.

får spunk i skallen av fixed pga man kan inte höja ut folk ur potterna..

iofs så kan man de inte heller på low limit NL heller dom följer med på tamefan allt.. och de är upp till 0.5/1 då börjar dom förstå litegrann..

Postad
Vad menar du med FL6?

Det är min egna förkortning för Fixed Limit 6-manna :D

Du uppfattade det som FL-Fullring med ett maxinköp på 6 dollar eller? =)

Förstod faktiskt ingenting :D Maxinköp på $6 uppfattade jag det definitivt inte som med tanke på att det inte finns något maxinköp när man spelar FL ;)

Postad
Vad menar du med FL6?

Det är min egna förkortning för Fixed Limit 6-manna :D

Du uppfattade det som FL-Fullring med ett maxinköp på 6 dollar eller? =)

Förstod faktiskt ingenting :D Maxinköp på $6 uppfattade jag det definitivt inte som med tanke på att det inte finns något maxinköp när man spelar FL ;)

Måste bara lägga in en rolig sak, jag tror det var everstpoker som har/hade maxintag på fixed med 25BB :P

Postad

Är det så att Fixed Limit har mer fisk eller? =O

både ja o nej.. mer tomtar ja.. men som nån annan skrev, fler ser potterna pga bättre pottodds osv i limit jämfört med NL.. så det blir mer "tomtigt spel" i FL mot NL... (enligt mig)

(spelar 2/4$ i limit, och 0,25/0,5$ i No Limit)

//Santa Klås