psykologen Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Inte ovanligt att man möter fi som försöker ta potten när man visar svaghet men jag tycker det är lite att ta i med en lätt överbet. Vad har ni för erfarenheter i dylika händer? Träffar fi färgen eller vad kan han ha? Försöker han använda omvänd psykologi för att jag skall syna? Rent spontant känns det ju som en "bluff". Jag kände inte för att blockbeta av någon anledning. Tänkte väl att det enda han kunde syna mitt hyvsade bet på floppen var antinget ett set eller färgdrag alt k*. Ingen read men bordet är ganska tight och spelarna är inte dåliga. Bara halvdåliga. Typ ABC spelare och några ganska bra. Seat 0 (playing): Lord_Percy (159868), amount $615.70, amount bet $0.00, penalty (None) Seat 2 (playing): madelon (148946), amount $384.70, amount bet $0.00, penalty (None) Seat 3 (playing): Go_Raiders (175754), amount $307.30, amount bet $0.00, penalty (None) HERO(playing): (149581), amount $394.00, amount bet $0.00, penalty (None) Seat 5 (playing): korben (70860), amount $503.90, amount bet $0.00, penalty (Big Blind) Seat 6 (playing): WAY_MORE_GAYER (162052), amount $400.00, amount bet $0.00, penalty (None) Seat 7 (playing): IronChefPoo (174619), amount $366.00, amount bet $0.00, penalty (None) Seat 8 (playing): Fish_Bot (170814), amount $852.10, amount bet $0.00, penalty (None) Seat 9 (playing): pai_mei (118874), amount $274.20, amount bet $0.00, penalty (None) Go_Raiders: Small Blind ($2.00) HERO: Big Blind ($4.00) korben: Wait Blind ($0.00) ** Dealing Down Cards ** Dealt to HERO: [ Ks Qd ] WAY_MORE_GAYER: Fold ($0.00) IronChefPoo: Fold ($0.00) Fish_Bot: Fold ($0.00) pai_mei: Fold ($0.00) Lord_Percy: Call ($4.00) madelon: Call ($4.00) Go_Raiders: Call ($2.00) HERO: Raise ($12.00) Lord_Percy: Call ($8.00) madelon: Call ($8.00) Go_Raiders: Call ($8.00) ** Dealing Flop ** Community cards: [ 2c 4c Kh ] Go_Raiders: Check ($0.00) HERO: Bet ($30.00) Lord_Percy: Call ($30.00) madelon: Fold ($0.00) Go_Raiders: Fold ($0.00) ** Dealing Turn ** Community cards: [ 9c ] HERO: Check ($0.00) Lord_Percy: Bet ($119.00) Vad göra? Vad har fi egentligen? Citera
brut Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Fold. -Det var många som såg floppen så chansen att någon hade bättre än dig eller ett färgdrag som gick in är ganska stor. En sämre K är osannolik här. -Det finns ingen vettig plan att följa upp med på river. Det går inte att syna bet där pga implicerade odds. Eftersom det kommer att kosta så mycket att se en showdown mot starka händer så behöver chansen att du har bäst hand på turn vara så stor och det är den inte. Citera
dlinder Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Din hand är alldeles för svag för att bygga pott ur pos preflop. Checka eller höj ordentligt så att någon kan tänkas folda. Citera
vetgirig Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Solklar fold. Vad skall FI ha som du slår typ ? Citera
psykologen Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2006 Din hand är alldeles för svag för att bygga pott ur pos preflop. Checka eller höj ordentligt så att någon kan tänkas folda. Att inte alla typ foldade var nog ganska ovanligt. Tight som sagt. Med det bettet räknade jag med att isolera mot en fi. Det som även är underligt är att Lord Perzy limpar från sen position. Har aldrig riktigt förstått det movet. Citera
vetgirig Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Din hand är alldeles för svag för att bygga pott ur pos preflop. Checka eller höj ordentligt så att någon kan tänkas folda. Att inte alla typ foldade var nog ganska ovanligt. Tight som sagt. Med det bettet räknade jag med att isolera mot en fi.. Du ger dem jättebra pottodds - syna en pott på 20 för endast 8 - det är svårt att inte göra det och när den första följer med så får de andra bra odds. Det som även är underligt är att Lord Perzy limpar från sen position. Har aldrig riktigt förstått det movet. Limpa från sen position är standardmove med Suited Connectors som hoppas vinna en stor pott med stege /färg. OBS Lorden satt i tidig position med kanske Axs eller PP och hoppas floppa bra och vinna mycket. Citera
psykologen Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2006 Limpa från sen position är standardmove med Suited Connectors som hoppas vinna en stor pott med stege /färg. OBS Lorden satt i tidig position med kanske Axs eller PP och hoppas floppa bra och vinna mycket. Jo när några fler har limpat alt höjt något på fullbort, det är bara 8 manna nu. Det är garanteras EV- från sen postion då han bara ger mig gratiskort. Lorden satt inte tidigt. Han satt tre stolar bort. Sen angående oddsen. Vadå ger dem odds? Jag kan lika gärna sitta mer ett monster och vilja representera det genom att inte försöka skrämma fienden. Syftet med handen är att få någon att syna och sedan ta potten på floppen. Det brukade inte vara något problem då som sagt än en gång folk var tighta. Men strunt samma. Jag är inte intresserad av mitt postflopspel. Hade jag velat ta potten på floppen hade jag höjt 4-5 BB. Risken då är bara om lorden sitter med ett monster som han mörkar. Citera
brut Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Det är ju just om du har ett monster som fi kan räkna med ordentligt betalt så att synen rättfärdigas pre. Citera
psykologen Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2006 Det är ju just om du har ett monster som fi kan räkna med ordentligt betalt så att synen rättfärdigas pre. Knappast mot endast mig. Sannolikheten för bra träff är för låg. Grejen här är ju just att fi inte har någon clue. Jag kan ha vad som helst. Ett monster, hyvsatt bra kort som det nu var eller bara försöka stjäla från limparna. Men jag överanalyserar nog utifrån fis perspektiv. Citera
psykologen Postad 13 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2006 Jag foldade i alla fall efter att ha stekt ett tag. Frågan jag var mer intresserad av vad fi hade men det verkar ingen ha ett riktigt svar på. Jag tror han hade träffat färgen och bara spelar handen skitdåligt. Hur ofta får han syn där? Hade han mjölkat hade jag kanske synat. Precis som alla säger så går det ju nästan inte att syna med den handen jag har. Citera
Ignatius Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Jag foldade i alla fall efter att ha stekt ett tag. nf Citera
Recommended Posts