Gå till innehåll

NLT - AQ off med massa limpare, bra pos, göra?


Mr.Tony

Recommended Posts

Funderade lite på såna här spel. AQoff på knappen när så många har limpat, antingen raisa MKT eller folda? Skulle nog höjjt lite mer preflop.

 

Men vad gör man på floppen? Snubben bettar 1BB, måste slå om oavsett mina kort. Men jag får syn. Vad är nästa steg då? samma visa där han bettar 1BB synar hoppas på gutshoten eller A...

 

Är detta kasst spel av mig?

 

Seat 1: TheNiteFlyer ($99 in chips)

Seat 2: LoDuque ($155.40 in chips)

Seat 3: Dblebull3 ($200 in chips)

Seat 4: Mind2Break ($111.70 in chips)

Seat 5: urz ($97.50 in chips)

Seat 6: daaaaavid ($109.50 in chips)

Seat 7: PokerRush ($86.50 in chips)

Seat 8: Henkebo74 ($99 in chips)

Seat 9: Doers ($90 in chips)

Seat 10: sutravortex ($97.50 in chips)

 

Mind2break was dealt AcQh

 

ANTES/BLINDS

urz posts blind ($0.50), daaaaavid posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

PokerRush folds, Henkebo74 folds, Doers calls $1, sutravortex folds, TheNiteFlyer folds, LoDuque folds, Dblebull3 calls $1, Mind2Break bets $6, urz folds, daaaaavid folds, Doers folds, Dblebull3 calls $5.

 

FLOP [board cards JC,3D,KS ]

Dblebull3 bets $1, Mind2Break bets $10, Dblebull3 calls $9.

 

TURN [board cards JC,3D,KS,6C ]

Dblebull3 bets $1, Mind2Break calls $1.

 

RIVER [board cards JC,3D,KS,6C,8D ]

Dblebull3 bets $10, Mind2Break ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hatar sånna minibettar på floppen när man har höjt rejält preflop, det brukar betyda "höj mig" så bästa är nog att syna och få en billig turn med nått drag. (beror på vad fi har för HD

Tror han har dålig kicker, han skulle bettat hårdare med AK på turn annars, hursomhelst är det nog bäst att lägga på river för du är säkert upp emot J6 nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hatar sånna minibettar på floppen när man har höjt rejält preflop, det brukar betyda "höj mig" så bästa är att syna och få en billig turn med nått drag.

Tror han har dålig kicker, han skulle bettat hårdare med AK på turn annars, hursomhelst är det nog bäst att lägga på river för du är säkert upp emot J6 nu

 

Hehe japp J6 är fan inte omöjligt! MEN ofta när dom bettar så otroligt lite

jämfört med potten på floppen funkar oftast en re raise oavsett kort.

 

Men du tycker inte jag spelade den fel lr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe japp J6 är fan inte omöjligt! MEN ofta när dom bettar så otroligt lite

jämfört med potten på floppen funkar oftast en re raise oavsett kort.

 

Men du tycker inte jag spelade den fel lr?

nej inte om fi är en vanlig spelare, synstationer ska man passa sig för dock :evil: Men egentligen ska du inte lyssna på mina råd, har backat 5inköp idag på riktigt idiotspel heh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den ganska bra, eftersom fi onekligen inte verkar vilja släppa sin K med svag/medel kicker. Tror inte du hade fått fold från hans sida även om du dunkat på turn... känner igen denna situation ruskigt mkt

 

Nej precis, turn är ingen ide att betta tror jag. Bara att syna och hoppas!

Men ok, bra att ni tycker ja spelade den OK .

 

Kan inte ha gjort på så många andra sätt? Fold pre finns väl inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den helt ok. Du har position ett överkort och gutshot. Fi bettar ut svagt vilket brukar betyda monster eller svag hand så jag gillar din raise här.

 

Fi synar och turn kommer blank, är nog ingen idé att höja här igen. Läget är oförändrat och har han ett monster så höjer han tillbaka, verkar som han har en halvsvag hand som han antagligen synar med ändå. Tror inte han bettar ut lågt igen med monster, vilket annars kan vara ett fint spel om man har en stark hand mot en aggressiv spelare. Du har fina odds för att dra och synar bara.

 

På riv bettar han ut svagt igen, läget är fortfarande oförändrat och jag tror inte direkt att han varit på något drag och att du leder med ess högt. Tror fortfarande inte han har en särskilt bra hand i och med att han bettat vekt på tre gator men antagligen kommer han syna en raise så det är bara att folda här.

 

Folda preflop finns inte, du sitter i bästa position på bordet och två stycken har limpat utan att visa någon styrka. Så länge dom inte gett dig info om något annat så har dom inga starka händer och du leder, straffa deras limpande med en höjning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den helt ok. Du har position ett överkort och gutshot. Fi bettar ut svagt vilket brukar betyda monster eller svag hand så jag gillar din raise här.

 

Fi synar och turn kommer blank, är nog ingen idé att höja här igen. Läget är oförändrat och har han ett monster så höjer han tillbaka, verkar som han har en halvsvag hand som han antagligen synar med ändå. Tror inte han bettar ut lågt igen med monster, vilket annars kan vara ett fint spel om man har en stark hand mot en aggressiv spelare. Du har fina odds för att dra och synar bara.

 

På riv bettar han ut svagt igen, läget är fortfarande oförändrat och jag tror inte direkt att han varit på något drag och att du leder med ess högt. Tror fortfarande inte han har en särskilt bra hand i och med att han bettat vekt på tre gator men antagligen kommer han syna en raise så det är bara att folda här.

 

Folda preflop finns inte, du sitter i bästa position på bordet och två stycken har limpat utan att visa någon styrka. Så länge dom inte gett dig info om något annat så har dom inga starka händer och du leder, straffa deras limpande med en höjning!

 

 

Tackar för en rejäl analys! Tyvärr är AQ en problem hand tycker jag...

Ofta såna här sitsar... Men bara att gå till nästa hand

 

tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...