Gå till innehåll

NL - Konsten att få spelare att lägga sina drag?


flarke

Recommended Posts

hur gör man för att spelare på microlimit short handed NTH CG ska välja att INTE spela hela vägen till showdown? Detta dilemma har plågat mig en lång tid nu och mitt spel är lidande. så jag måste ta tag i detta NU!

 

Kom gärna med vettiga tips!

 

MVH // flarke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du inte ger dem odds till sina drag så vill du att de ska dra mot dem, eftersom du då tjäner pengar eftersom de gör ett felaktigt spel. Skulle alla tomtar få för sig att lägga sitt 7-höga färgdrag på turn mot ett pottbett skulle det genast vara väldigt mycket sämre värde i spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bra koll på odds å liknande, och jag spelar så att de inte har odds att syna. Men när de sedan får in dragen så förlorar jag mycket pengar. Det är just dessa pengar som (enligt mig) gör mig till en förlorande spelare. När spelarna inte får in dragen vinner jag, men jag vinner inte så mycket som jag skulle förlora om dragen gick in..... hmmm.... självklart, men förstå mig rätt.

Kan felet vara nergrävt i någon annan stans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bra koll på odds å liknande, och jag spelar så att de inte har odds att syna. Men när de sedan får in dragen så förlorar jag mycket pengar. Det är just dessa pengar som (enligt mig) gör mig till en förlorande spelare. När spelarna inte får in dragen vinner jag, men jag vinner inte så mycket som jag skulle förlora om dragen gick in..... hmmm.... självklart, men förstå mig rätt.

Kan felet vara nergrävt i någon annan stans?

 

Lägg handen om du tror dom träffat sitt drag. Då blir deras spel ännu sämre, först betalar dom för mycket för att dra, sedan när dom träffar så försvann alla implicita odds dom trodde dom hade. Lite av ditt förlorande spel återfinns nog i att du tydligen betalar av dom när dom träffar (om jag tolkar ditt inlägg rätt). Gör du det så finns det ju odds i att dra mot dig. Någonstans känner du nog på dig om dom träffar och har dig slagen. Micro limit drag brukar se ut så här; flopp,check-syn, turn, check-syn, river, all-in alternativt check-all-in.

 

FOLD, det mest underskattade "movet" på micro limit...

 

Kämpa på, du är på rätt väg genom att ifrågasätta ditt eget (och motståndarnas) spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bra koll på odds å liknande, och jag spelar så att de inte har odds att syna. Men när de sedan får in dragen så förlorar jag mycket pengar. Det är just dessa pengar som (enligt mig) gör mig till en förlorande spelare. När spelarna inte får in dragen vinner jag, men jag vinner inte så mycket som jag skulle förlora om dragen gick in..... hmmm.... självklart, men förstå mig rätt.

Kan felet vara nergrävt i någon annan stans?

 

Lägg handen om du tror dom träffat sitt drag. Då blir deras spel ännu sämre, först betalar dom för mycket för att dra, sedan när dom träffar så försvann alla implicita odds dom trodde dom hade. Lite av ditt förlorande spel återfinns nog i att du tydligen betalar av dom när dom träffar (om jag tolkar ditt inlägg rätt). Gör du det så finns det ju odds i att dra mot dig. Någonstans känner du nog på dig om dom träffar och har dig slagen. Micro limit drag brukar se ut så här; flopp,check-syn, turn, check-syn, river, all-in alternativt check-all-in.

 

FOLD, det mest underskattade "movet" på micro limit...

 

Kämpa på, du är på rätt väg genom att ifrågasätta ditt eget (och motståndarnas) spel...

Bra inlägg, på pricken rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bettar man mkt o de ändå callar så blir man ju mer o mer potcommitted när de träffar.

 

beta mindre eller bygg pott så du kan smaska in allt på turn då.

med tex TPTK är man knappast så himla pot comitted att man skas syna vad som helst när den tredje hjärtern landar på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För varje skrämselkort(som kan ge fi en bättre hand en din) så sjunker din hands relativa värde gentimot fis HD. Detta ger en sämre vinstchans och därmed blir det mer rätt att folda handen. Och de gånger du inte foldar handen så kommer det att bli ett mer marginellt spel med större varians, detta kräver en bättre läsförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bla bla bla

Bra inlägg, på pricken rätt!

 

TACK, vad glad jag blir... :D

 

MacDaddy skrev:

Men bettar man mkt o de ändå callar så blir man ju mer o mer potcommitted när de träffar.

 

Jag förstår hur du tänker... Men, om du vet att du är slagen, då finns det inget som heter "potcomittad" (svengelska). Någon skrev; Don't throw good money after bad money. Eller nå't liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

har du satt dem på ett drag ska du ju först försöka beta bort dem..är de med och sätter det drag du satt dem på är det "bara" att lägga sig...Allt handlar om att sätta spelaren på en hand och sen gå på det och inte vela..men det är fan svårt jag vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att det finns så många som vill att de sämre händerna ska lägga sig :?

 

har man bäst hand är det ens egna pengar som ligger i potten..varför ska man då ge andra chansen att ta ens pengar..nä ta pengarna och dra tycker jag..om man inte har nåt oslagbart då förstås

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bra koll på odds å liknande, och jag spelar så att de inte har odds att syna. Men när de sedan får in dragen så förlorar jag mycket pengar. Det är just dessa pengar som (enligt mig) gör mig till en förlorande spelare. När spelarna inte får in dragen vinner jag, men jag vinner inte så mycket som jag skulle förlora om dragen gick in..... hmmm.... självklart, men förstå mig rätt.

Kan felet vara nergrävt i någon annan stans?

 

Uppenbarligen har du inte helt koll på odds och liknande då du hade velat att dom skulle syna med dragen... Men ok du kanske har rätt och betalar av som någon annan föreslog. i vilket fall. till baka till grunden och böckerna och studera.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså i NL så duger det ju definitivt inte bara att "förstöra" de direkta pottoddsen för dragen utan du måste även "förstöra" de implicerade oddsen.

 

Detta kan göras genom att betta mer, inte betala av då de sätter sina drag och genom att vara shortstacked eller genom en kombination.

 

Om du rutinmässigt synar all in (med t.ex. överpar eller TPTK) när färgdraget sitter och dessutom är djupstackad så har ju fi ofta med god marginal odds för en syn även mot pottbet eller t.o.m. överbet.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...