Gå till innehåll

Tackla en förlust?


Apelsinjuice

Recommended Posts

Du har ju tiodubblat din instättning och förlorar typ 5% av din nuvarande rulle. Vad är problemet?

 

Kan du inte tackla sådana enormt små swings så tror jag att du antingen måste byta spel eller så måste du stålsätta dig för downswings. De är oundvikliga och hör till spelet.

 

Jag lirar 100$ NL (vilket är en låg nivå för de flesta) och jag börjar lacka efter jag backat 2-3 inköp (dvs 2-300 dollar). Känner jag en annalkande tilt så sätter jag mig och railbirdar (observerar) högre bord och när då de spelare förlorar typ 1500$ på en hand så känns det bättre. Då känns min förlust rätt liten i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Jag har som ni kanske vet, fast mest troligt inte vet, så sätter jag in 100 kronor i månaden på nån spelsida för att lira för. Jag brukar hålla pengarna i ett par veckor sen gå ner till noll och vänta till nästa månad. Men inte denna månaden. Nu har jag nämligen tightat till mig rejält och spelat vinnande i princip hela tiden, fram tills idag.

Jag spelade upp dom 100 kronorna (ca 14.3 dollar) till 103 dollar, vilket är rekord. Jag har nu bestämt mig för att lira upp dessa till 250 dollar och sen upp till 500 dollar för att ta ut 100 dollar och sen bonushora lite, men det är en annan historia!

Idag satte jag mig ner vid två stycken 0.05/0.10 NLT bord och lirade snabbt upp till 17 dollar på det ena bordet, fick bra kort med träff nästan varje gång. På det andra bordet gick jag ner till 8.30 dollar pga att jag inte träffade floppen när jag hade bra kort. Men det är sånt som händer antar jag. Det är bara köra samma stil så vänder det sedan.

Dock så kom det en han: 55, jag limpar in med alla par upp till TT. Jag träffade på en flopp som kom: 5c, 8c, Q? så jag bestämde mig för att göra oddsen ofördelaktiga för eventuella flushdrag. Två pers synar, turn kommer en lanka i spader. Jag betar ännu kraftigare för att hålla nere oddsen, en snubbe synar och en lägger sig (den senare tror jag hade ett flushdrag... tji fick han! =)). Rivern kommer med ett lite högre klöver kort, Tc tror jag. Han checkar, antingen har han en flush nu eller något annat, jag sätter han på 2 par. Jag går all in och synar. han visar 88... och jag ligger massa back nu. Då gick jag in med 10 dollar till och fortsatte, fast jag öppna två nya bord =) Jag spelade sådär rent ut sagt. Ska nog hålla mig till två stycken och byta när det går dåligt. Det tog ett tag innan jag slutade spela, jag gick från 102 dollar till 98 dollar. Jag spelade en sng och förlorade den, så jag har nu 96 dollar.

 

Det jag undrar är, hur tar ni sånna förluster? Bara fortsätter ni som vanligt eller tar ni en dags paus eller vad?

Nu när jag tänker efter så är det inte en så jättestor förlust men det känns lite. Jag skulle verkligen uppskatta svar på frågan...

 

Förstår verkligen vad du menar. det är så himla irriterande när man förlorar såna bad beats. Han sitter o tomtar med 88, han borde förstås folda. Sen dessutom att förlora den mängden pengar i förhållande till sin rulle, helt ofattbart. Om jag hade åkt på en sån förlust hade min åtgärd varit mycket drastiskt. Kanske hade jag bara haft sönder fönster rutan eller kastat tv-dosan i väggen. Men det skulle kunna hända att jag hoppar från fönstret (1 m över marken) eller ännu värre, HAR SÖNDER DATORN. JAg tycker inte att poker är rolig när man förlorar pengar. Förhoppningsvis kommer du aldrig mer råka ut för nåt liknande. HELT OFATTBART.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har utarbetat ett system som visat sig fungerar mycket bra. Jag tar en halv dags paus för varje dollar jag förlorar. I ditt fall blir det alltså tre dagars paus.

 

Hoho, skulle jag behövt ta en livslång paus efter april månad i år då, men nöjde mig me några veckor...kul och se va folk har för små trix :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är seriös borde du verkligen tänka över om du ska spela poker eller byta site och lira lägre.

 

Starta en tråd för ½ inköp back och flippa för 2 inköp back.

Så ska det inte vara om man spelar på "rätt" nivå för sin rulle/är bekväm på nivån man spelar på.

 

Vad händer om du får en downswing på 3-4 veckor och backar varje dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter vad ni har sagt har jag funderat över situationen och utvärderat, eller ialla fall suttit och spelat starcraft medans jag tänkte ut hur jag ska göra.

Det jag har kommit fram till är att:

* Jag ska ta en paus till nästa måndag, vilket blir 6 dagar. Då hinner jag sänka förlusten och börja om med nya tag då.

* Jag ska försöka byta sida till någon med nån deposit bonus som man kan klirr på även de lägsta nivåerna.

* Läsa lite mer pokerböcker för att bli lite bättre.

 

Japp... det är nog det jag ska göra tror jag. Låter det bra eller finns det något annat jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när det är sommar är det varmt ute. Således finns det mycket pengar i form av pantburkar i stadens olika soptunnor. Du skulle lätt kunna ta igen den förlust du genomled genom att samla upp dessa och panta, på samma tid som det tog att skriva din inledande post. Se det som ett alternativ nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när det är sommar är det varmt ute. Således finns det mycket pengar i form av pantburkar i stadens olika soptunnor. Du skulle lätt kunna ta igen den förlust du genomled genom att samla upp dessa och panta, på samma tid som det tog att skriva din inledande post. Se det som ett alternativ nästa gång.

 

Avdelning: Givande inlägg i diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avdelning: Givande inlägg i diskussionen.

 

Nej, du har rätt, det var inget givande inlägg och jag borde låtit bli att skriva.

 

Förstår dock inte hur en givande diskussion kan skapas från en inledande post av stilen:

 

"Hej,

 

jag har nyligen ökat min rulle med 750% men igår gick det åt helvete och jag losade 3.5% av hela rullen!!OMGZErskates!!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog ett tag innan jag slutade spela, jag gick från 102 dollar till 98 dollar. Jag spelade en sng och förlorade den, så jag har nu 96 dollar.

 

Det jag undrar är, hur tar ni sånna förluster? Bara fortsätter ni som vanligt eller tar ni en dags paus eller vad?

 

Jag har utarbetat ett system som visat sig fungerar mycket bra. Jag tar en halv dags paus för varje dollar jag förlorar. I ditt fall blir det alltså tre dagars paus.

 

Så killen ovan dig skall alltså pausa i mer än 2 1/2 år enligt ditt system? :lol:

 

Nja, systemet är inte så enkelt som det kan verka vid första anblicken. Det är nämligen så att när man kommer upp i 10 dollars förlust så får man tjugo procents kortare ledighet. Man behöver alltså inte pausa lika länge. Dessutom får man automatiskt dra av en vecka för varje 100-dollars förlust.

 

Och det är precis det här som gör systemet så framgångsrikt. Pausen blir alltså kortare när du exempelvis förlorar 9 dollar jämfört när du förlorar 10. Eftersom detta är helt ologiskt är det absolut OMÖJLIGT för riggen att hänga med i svängarna, vilket gör att dina chanser att börja plussa igen ökar exponentiellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...