Gå till innehåll

"I No limit kan man betta bort dragen"


Gyre

Recommended Posts

Är det inte i NL man inte ska bli utdragen? Fast det kanske bara är när man bettar bort dragen, inte när de ställer in själva?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($25.12)

BB ($97.46)a

UTG ($51.30)

Hero ($69.25)

Button ($54.95)

 

Preflop: Hero is MP with 2heart.gif, 2diamond.gif. SB posts a blind of $0.25.

1 fold, Hero raises to $2, Button raises to $6, 1 fold, BB calls $5.50, Hero calls $4.

 

Flop: ($18.25) 4diamond.gif, 2club.gif, 7club.gif(3 players)

BB goes all-in, Hero calls all-in, Button calls all-in.

 

Turn: ($219) 6club.gif(3 players)

 

River: ($219) Kdiamond.gif(3 players)

 

Final Pot: $219

 

Results in white below:

BB has Jc Kc (flush, king high).

Hero has 2h 2d (three of a kind, twos).

Button has Qc Qs (one pair, queens).

Outcome: BB wins $219.

 

EDIT: equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 69.4352 % 69.44% 00.00% { 2d2h }

Hand 2: 08.0842 % 08.08% 00.00% { QcQs }

Hand 3: 22.4806 % 22.48% 00.00% { KcJc }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ca 1/3 kommer du losa.

Det hände nu.

Bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag.

Jag vet precis hur ofta jag kommer förlora, men måste det ske i en pott på över 4 inköp och när jag testar på NL för att inte bli utdragen så ofta om i FL? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en skala 1-10... hur smart anser du dig själv vara?

Jag är inte helt säker på vem du menar men antar är det är riktat till mig...

 

Om jag anser mig själv vara smart eller inte har inte med saken att göra och jag ser inte vad i min post som är så dumt att du behöver påpeka det. Jag var irriterad över handen och postade den i en forumsdel där man få posta sånt här gnäll och passade på att "förlöjliga" alla som säger att man blir bara utdragen i FL inte NL.

Men att syna med 22 i det läget, ja, vad förväntar man sig lixom.

Jag ska syna 4$ till med ett PP mot ett förmodat överpar där jag hyffsat ofta tar hela han stack som jag floppar settet. I min värld är det en no-brainer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du försöker åstadkomma preflop. höjer 8xBB med skit, sen synar kraftig reraise. Ok, om man vet att man kommer att träffa så blir ju settet väl dolt naturligtvis. Normalt sett går det liksom inte att syna 24BB preflop för att hoppas träffa triss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du försöker åstadkomma preflop. höjer 8xBB med skit, sen synar kraftig reraise. Ok, om man vet att man kommer att träffa så blir ju settet väl dolt naturligtvis. Normalt sett går det liksom inte att syna 24BB preflop för att hoppas träffa triss.

BB är 0.5 så han höjer med 4xBB. Dessutom är 22 inte skit i MP på ett SH bord. Synen på reraisen är ju en no-brainer. Tycker du han spelar fel kan du inte spela NL SH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du försöker åstadkomma preflop. höjer 8xBB med skit, sen synar kraftig reraise. Ok, om man vet att man kommer att träffa så blir ju settet väl dolt naturligtvis. Normalt sett går det liksom inte att syna 24BB preflop för att hoppas träffa triss.

 

Men lolla mig...

 

4bb om jag inte ser fel (sb är nämligen 0,25). Det är väl ganska basic att höja alla par först in SH och då särskilt på CO och knappen. Sedan blir han höjd av knappen och då får man bita ihop och ta synen. Floppen är ju helt ok och det är autosyn allin naturligtvis. Folk är ju sjukt dåliga på denna nivå och deras händer understryker bara detta. Bra spelat synd att du hade otur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...