Gå till innehåll

När är det dags och lämna bordet?


Jerry_

Recommended Posts

Hur brukar ni spelar och vunnit en del, sitter ni kvar och spelare vidare tills ni inte ska spela mer för den dagen eller tar ni vinster och går vidare till ett annat bord då för att inte riskera det ni vunnit?

 

Ex. spelade igår på $0.50/1 bord, satte mig med typ $30 och spelade upp det till $160 eller nåt. Men sen springer man ju självklart på händer där man förlorar massvis, ex. satt med ett öppet straightflushdrag mot två moståndare (som missar både turn o river, och motståndaren träffar fyrtal), och sen handen efter så träffar jag kåken och sitter då mot samma kille som satte fyrtalet direkt, går all in då eftersom det känns grymt osannolikt att han satt fyrtalet på två händer i rad och räknar med att det förmodligen blir split pot. Men där satt han med fyrtalet igen och där rök väll typ $100 eller nåt.

 

Så sitter ni kvar och spelare vidare fast ni har mer än tillräckligt på bordet (en bit över maxinköpet då alltså) eller går ni från bordet och sätter er på annat för att säkra vinsten ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar FL, 6-max, och där tycker jag ofta att det är en eller två personer som bidrar till vinsterna. Då brukar jag stanna kvar så länge dom stannar, om inte stämningen på bordet förändras. Men om man tycker att man inte är bekväm med mycket pengar på bordet, eller om man börjar spela löst och dåligt, tycker jag att man med all rätt kan byta bord. Sen är det väl bra att lära sej med stor stack också, det fínns mycket pengar att hämta på att vara en så kallad "bully" vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar byta bord så fort jag märker att motståndet är för bra. Då drar jag vidare till nåt bord med fler fiskar.

 

Avsluta sessionen gör jag av två anledningar.

1. Jag känner mig nöjd med min vinst. Även om jag vet att det sitter dåliga spelare vid bordet så tycker jag om att plocka hem en fin vinst och gå och göra nåt annat.

 

2. Det går dåligt, tilt, omotivation, tycker det är tråkigt, känner för att göra nåt meningsfullare än att lira poker.

 

Rådet som många ger att man inte ska sluta så länge man vinner är ju en bra tanke men lite paradoxal. Det blir ju svårt att vinna särskilt stort om man alltid slutar när man förlorat.

Sen tror jag att många har väldigt svårt att inse när dom faktiskt inte har något övertag på de andra vid bordet, och sitter kvar alldeles för länge och spelar mot jämnstarka eller bättre spelare. Man måste kunna erkänna för sig själv inte är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför sitta med 30% buyin????????????????????????????

 

Känns lättare o ställa in med händer som man är typ 60-70% favorit med så lite och så blir man lättare synad också ju.

 

Så sålänge man spelar tight och går inte som favorit så tycker jag det fungerar bra med så liten buyin.

 

Beror på om du förlorar pga av bad beats, motståndet är bättre eller om du spelar skitdåligt (tilit/trött). De 2 senare = lämna bordet

 

Tror det är lite av varje, typ bad beats ibland, men även att jag typ tycker jag har råd att ta lite mer coinflips och sånt.

 

Så personligen tror jag att jag hade tjänat på att lämna bordet när man typ 3-5 dubblat sin buyin eftersom jag spelar förmodligen bättre med mindre pengar, tar det mer seriöst då osv.

Men samtidigt så kan det kanske va bra o stanna kvar så man lär sig att spela tightare även om man har mer pengar på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv gillar jag att dubbla upp på ett bord och sen börja dominera bordet genom att raisa potter preflop med en större HD. Det är vansinnigt vilken respekt folk får för en bara för att man sitter med en större stack än alla andra. Säg sen att du sitter med 3-4 inköp på ett bord så ska du se att folk inte gärna muckar med dina raises/reraises. Psykologiskt övertag är ett extremt övertag.

 

Om du inte kan mobba runt dom andra så kanske du ska byta bord och fortsätta med din shortstack strategi dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan mobba runt dom andra så kanske du ska byta bord och fortsätta med din shortstack strategi dock.

 

Mobba runt folk brukar funka fint jo, men om man spelar tillräckligt länge så kommer man åka på stryk för eller senare och då kanske förlora en stor del av det man har på bordet. Kan ju räcka med en bad beat för o förlora allt man har på bordet som man jobbat upp under några timmar, men samtidigt kan man ju vinna mycket mer om man har stor stack själv.

 

Men känns som de flesta alltså stannar kvar och helt enkelt tar bad beatsen och i utbyta kan vinna större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går all in då eftersom det känns grymt osannolikt att han satt fyrtalet på två händer i rad och räknar med att det förmodligen blir split pot. Men där satt han med fyrtalet igen och där rök väll typ $100 eller nåt.

 

Nu var det säkert väldigt osannolikt att han skulle dra in fyrtalet andra gången, men det blev förstås inte mindre sannolikt på grund av att han hade fyrtal handen innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...