bossbaver Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Låt säga att ni plockar upp tex 89s, och rejsar pre flop, får en syn, som rejsar dig på floppen som visar: KQ9 (utan färgdrag), DU? syna? reraisa? folda? med floppen utan varken träff eller rimligt steg/färgdrag? fortsätta rejsa om du är först ut? och check/fold eller check/raise om du är sist ut? Hur spelar ni? nyfiken, för mitt nuvarande spel är nog påtok för muppigt med dessa kort, att jag inte vill spela dom över huvud taget.... Citera
Jonasson Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag vet inte men en fold låter inte som nåt dumt alternativ. Citera
Ruterkung Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Från vilken position höjde du preflop? Eftersom det verkar som fi har position på dig så borde det vara SB vs BB. Jag tror det är bäst att syna ner då floppen verkar ganska draglös. Sen beror det ju på vem d möter, jag kan tänka mig att trebeta om det är en aggro snubbe. Om det inte var från SB du höjde utan från UTG och t.ex CO kallsynar och sedan höjer hade jag foldat, men då spelar du fel preflop om du höjer i tidig position med 89s. Du får berätta mer vilken position osv du sitter i annars är det ganska omöjligt att svara på. Citera
bossbaver Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Du får berätta mer vilken position osv du sitter i annars är det ganska omöjligt att svara på. låt säga att jag sitter innan knappen o knappen o BB synar.... Citera
Ruterkung Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Du får berätta mer vilken position osv du sitter i annars är det ganska omöjligt att svara på. låt säga att jag sitter innan knappen o knappen o BB synar.... Jag gillar att trebeta då. Om fi sedan checkar till dig på turn så betar du och viker mot höjning. Synar han bara beten på turn så checkar du ner. Men det finns många olika faktorer som kan spela in. Jag har cappat både flop och turn med en sån träff mot en galning men kan tänka mig vika mot raisen direkt mot en som bara höjer med bra, så det beror lite på Citera
Recommended Posts