jaha Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 hur spelar ni AA med djupa stackar, 200bb eller mer? tycker det är en svår hand i cashgame med djupa stackar. i turnering är det ju drömhanden eftersom när man höjt har fi oftast ej implicerade odds att syna med ett litet par eller SC och eftersom det ofta är framtvingad action så är toppar med bra kicker en stark hand så man kan då få action av en sämre hand. men med 200bb i stacken kan ju fi syna upp till 10bb preflop med säg 66. hur spelar ni AA i sådana situationer, om fi är kompetent vill han ju inte gärna stoppa in hela stacken med TPTK om han inte har AK på en bräda med typ 2-6-A eller K kanske men även då är det tveksamt, vad ska hero ha frågar sig fi, ett sämre ess eller kung och dunka in med det? krävs ganska extrema situationer för att man ska leda om pengarna åker in och man är favorit med AA. typ AA mot KK på en låg flopp eller AA mot AK på A-K-4 eller något i den stilen. blir oftast kraftig reraise eller raise preflop och sen samma på floppen, men om fi vill trycka på turn leder man oftast ej? eller är det för att man är för tight och förutsägbar och får bara action när man är slagen? jag spelar shorthanded NL 100 och brukar raisa de flesat händer jag spelar. kan raisa 22 preflop tex. vilket gav en finfin pott tidigare när fi syna allin på bräde 2-8-6-9 med 89 för han trodde jag hade AA-QQ. men ändånär man väl har AA så är det svårt, när har fi drag och när har han set och när har han toppar? Citera
hnat Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Vet inte riktigt vad man ska svara på tråden egentligen förutom att förmågan att manipulera pottstorleken blir allt viktigare ju djupare stack du har, för ett par är ju sällan en hand du vill backa med 200bb, även om det är nötparet. Citera
jaha Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 men trebettar i floppen om ni bettar ut floppen och blir höjda? eller är det dumt för att det då blir en stor pott och man får bara action av en bättre hand då? men bara syna flopp och sen vad? checka turn och få ett stort bett av fi om han anar svaghet? kanske bara jag som är paranoid, vet jag gjorde ett dåligt lägg idag med AA. men ur position med djupa stackar är det en jobbig hand tycker jag. eftersom man inte kan raisa bort implicita odds preflop kanske man inte ska ta i överjävligt och annonsera ut sin hand? och limpreraisa kräver ju att man sitter vid ett riktigt aggro bord så man kan få enr aise och en reraise framför, då kan man ju få in mycket prelop, frågan är väl då om någon orkar syna. Citera
ulaf Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Det man får tänka på är att ingen har sagt att man ska stoppa in hela stacken eller vinna en jättepot med AA. För vem vill som sagt stoppa in med ett endaste toppar. Med AA vinner du stora poter när det är stor action preflop eller när du träffar set. Ju senare pengarna åker in med AA desto risigare är den, om den inte förbättrar. AA är nöten preflop, då ska man stoppa in. Kanske kan man försöka hålla potten nere med AA och vinna små potter istället för att förlora stora. Citera
Loveless Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Finns inget bättre än att veta att när fi betar ovanligt mycket, (6-7 BB eller mer) istället för deras vanliga 3-4BB bet, och veta att de har AA,KK eller som sämst QQ. Har jag position på dessa synar jag med alla connectors lägre än 89 (vill ju inte att min eventuella stege kryper in i fi's träffområde). Om jag träffar hårt, som triss eller tvåpar så betalas det oftast av. Däremot kan det vara svårare med draghänder om de inte är väl dolda. Problemet de flesta verkar ha är att förtså att ett par, oavsett storlek är rätt värdelöst, speciellt om man sitter ur position. När man spelar ess ur position så vill du antingen träffa setet, eller om du missar, ta hem potten på floppen. sitter man med position så blir det givetvis enklare och man kan mixtra lite även på turn/river. Citera
Smokey_McPot Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Spela den för vad den är helt enkelt, nöterna preflop, ett par därefter om den inte förbättrar. Citera
Recommended Posts