jackbalsam Postad 8 Juli , 2006 Rapport Postad 8 Juli , 2006 ** Game ID 853597351 starting - 2006-07-08 20:24:50 ** Dolly In Chains [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money - jackbalsam sitting in seat 1 with $97.00 [Dealer] - celia sitting in seat 2 with $61.35 - davso sitting in seat 3 with $163.29 - vinc sitting in seat 4 with $36.13 - timbermad sitting in seat 5 with $75.06 celia posted the small blind - $0.50 davso posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to jackbalsam: , , , vinc folded timbermad raised - $3.50 jackbalsam called - $3.50 Synar bara med mina dåliga sidokort. celia called - $3.50 davso raised - $17.50 Här är jag nästan säker på att davso har AAxx. timbermad called - $17.50 Första höjaren synar och vad gör jag? Är det alltid rätt att ställa in med AAxx preflop? Hur ser värdet för min hand ut mot ett till AAxx och en annan hand? Kommer jag och davso dela på den andra killens pengar eller kommer hans hand rent av att vara favorit? Kort sagt, ska jag potta om? Citera
Ekenstar Postad 8 Juli , 2006 Rapport Postad 8 Juli , 2006 Hur ser värdet för min hand ut mot ett till AAxx och en annan hand? Kommer jag och davso dela på den andra killens pengar eller kommer hans hand rent av att vara favorit? Kort sagt, ska jag potta om? Om det inte vore för att du hade A8 i hjärter skulle du nog ha mindre bra equity i en trevägs all-in där en av de andra också har AAxx. Beror nog rätt mycket på sidokorten och vad den tredje killen har. Troligtvis (eller oftast) är det den tredje killen som har bäst equity i handen. Om han har en hand som 9875s kan han ha ett EV på 0.40, blir 0.6 kvar för dig och davso att dela på då. Skulle gissa på att du har ett EV nånstans i trakterna av 0.27-0.36. Även den tredje killen som har minst stack, så det blir en sidopott mellan dig och davso, lär bli ungefär en coinflipp där om han också har AAxx. Citera
FeelingThis Postad 8 Juli , 2006 Rapport Postad 8 Juli , 2006 Den handen är ingen hand jag skulle vilja ta någon större fight med. Skulle vilja ha connector och spader i sidokorten isåfall. Citera
DanLar75 Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Som en moståndare till mig sa HU på Pokerroom. "If you fold aces preflop Heads up you need to go home" sen är ju efter flop en helt annan sak, hade dock pottat järnet preflop. Jag menar vad är oddsen att ni båda sitter på AAxx? rätt kassa.. Citera
eurythmech Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Han kanske sa det för att ni satt HU? Citera
riosatiy Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 både det, och eftersom att det här inte är headsup så ja.... Citera
NewYork Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Efter en syn av dig så har ni så mycket av era stackar i mitten att det garanterat tar slut på floppen. Så om du med 100% sätter antingen raisaren eller synaren på AAxx, och den andra av dem på någon bra connector typ 6789ds, så är det kast direkt. Men hur ofta kan man göra det i low stakes PLO? Jag har spelat många sådana här händer där raisaren har KKxx och synaren har typ 4469ss. Citera
dlinder Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Efter en syn av dig så har ni så mycket av era stackar i mitten att det garanterat tar slut på floppen. Så om du med 100% sätter antingen raisaren eller synaren på AAxx, och den andra av dem på någon bra connector typ 6789ds, så är det kast direkt. Men hur ofta kan man göra det i low stakes PLO? Jag har spelat många sådana här händer där raisaren har KKxx och synaren har typ 4469ss. Håller helt med. Här är det ett ställ tycker jag. Citera
Recommended Posts