Gå till innehåll

SS Poker: Stor skillnad på nivå.


Wall80

Recommended Posts

Hur mycke högre bör man gå för att få mer positions spel och mer genuin poker?
Det här är lite "dom är för dåliga på denna nivån, så jag måste spela högre för att kunna spela mot folk som kan lira"-typ av kommentar, iaf nära nog...

 

Desot sämre folk är desto bättre... fattar de inget om positionsspel och inte kan spela poker för 5 öre, jippie jätte bra, anpassa din taktik och dra in storkovan (i bb räknat)... ju mer sånt de kan desto sämre för dig ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På svenska spel har jag fått uppfattningen om att alla nivåer upp till 5/10 förkommer dom mest störda idioter du någonsin mött vid ett pokerbord..

 

sen tycker jag inte de är nån skillnad på spelet utan att de handlar bara om mer pengar..

Håller med dig där. det jag uppfattar är att folk ställer in så fort dom har topp par... väldigt enkelt att dubbla upp i vissa lägen.. men störande när dom inte respekterar en stark bet och fiskar in något bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På svenska spel har jag fått uppfattningen om att alla nivåer upp till 5/10 förkommer dom mest störda idioter du någonsin mött vid ett pokerbord..

 

sen tycker jag inte de är nån skillnad på spelet utan att de handlar bara om mer pengar..

Håller med dig där. det jag uppfattar är att folk ställer in så fort dom har topp par... väldigt enkelt att dubbla upp i vissa lägen.. men störande när dom inte respekterar en stark bet och fiskar in något bättre...

 

men att de ej respekterar starka bett är ju det du är ute efter. FISK alltså.

 

du kan inte vinna varje pott. vill du vinna alltid, spela schak. är man 9 mot 1 favorit betyder det att man torksar 1 på 10ggr inte att man har en gudagiven rätt att vinna potten.

 

många som på fullt allvar verkligen inte verkar inse det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

''har de mkt FL bord på SS och hur e standarn på spelarna där?''

 

Njaa, upp till 5/10 är det väl hyfsat många, på 10/20-20/40 lite mindre, men spelarna är lika dåliga på alla nivåer, verkar som skillnaden på 20/40 och 5/10 är hur många gånger man har råd att gula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
har de mkt FL bord på SS och hur e standarn på spelarna där?

Jag spelar nästan bara FL på SS, och jag tycker nog att motståndet på FL 1/2 är aningen bättre än på FL 2/4 på SS. Håller man sig till Hilgers starthands tabeller (dvs rätt tight spel) så lär man vinna en så där 5-10 BB/h i genomsnitt.

 

FL 5/10 har jag inte b-rulle till än...

 

Just det, det är alltid många FL 1/2 bord, av alla storlekar. På 2/4 är det lite svårt att hitta 10 manna bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har de mkt FL bord på SS och hur e standarn på spelarna där?

Jag spelar nästan bara FL på SS, och jag tycker nog att motståndet på FL 1/2 är aningen bättre än på FL 2/4 på SS. Håller man sig till Hilgers starthands tabeller (dvs rätt tight spel) så lär man vinna en så där 5-10 BB/h i genomsnitt.

 

FL 5/10 har jag inte b-rulle till än...

 

Just det, det är alltid många FL 1/2 bord, av alla storlekar. På 2/4 är det lite svårt att hitta 10 manna bord.

 

Brukar inte vara många 10 manna bord över huvudtaget.

 

1/2 nivån någonstans mellan 3 och 10 bord beroende på trafik. 2/4 nivån 1-2 bord.

 

Det är det sämsta med SS man kan inte välja bord. Man får liksom ta det som blir tillgängligt och hoppas det inte sitter 3 "proffs" vid bordet och sänker din förväntan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...