MacDaddy Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Handen är tagen från en NL SNG. Vi är ITM med 3 spelare kvar. PokerStars Game #5468169807: Tournament #27618472, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level VII (100/200) - 2006/07/05 - 23:54:09 (ET) Table '27618472 1' 9-max Seat #9 is the button Seat 2: need7175 (7242 in chips) Seat 5: HERO (2915 in chips) Seat 9: genokorny (3343 in chips) need7175: posts the ante 25 HERO: posts the ante 25 genokorny: posts the ante 25 need7175: posts small blind 100 HERO: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [Qh Kc] genokorny: folds need7175: calls 100 HERO: raises 400 to 600 need7175: calls 400 *** FLOP *** [6h 2s 7c] need7175: bets 400 || Jag har raisat han tidigare men han har visat sig calla stora betts på draws. Jag sätter han på 7an här faktiskt men kan förstås ha vad som helst men känns inte som en steal med det bettet. Och raisar jag så är jag potcommitted då jag trots allt har 25% chans o träffa till rivern. Tanken med callen är att om jag träffar K lr Q så kommer jag få bra betalt men framförallt, kommer det ett överkort på turn vilket ju är mkt troligt då bordet är 7-high, så går jag All-in då han kommer va orolig över det kortet. HERO: calls 400 *** TURN *** [6h 2s 7c] [Tc] || får mitt överkort, han bettar nervöst o jag går all-in. need7175: bets 400 HERO: raises 1490 to 1890 and is all-in -Vad tycker ni är bäst spel på floppen? Citera
Skadast Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Hur kan du ha 25% av träffa K eller Q fram till river? Träff på turn ca 12,8% chans Om du bommar på turn har du 13% chans att träffa på river. Detta ger inte 25% att träffa turn eller river. Annars är jag helt med på ditt tänk. Citera
MacDaddy Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Hur kan du ha 25% av träffa K eller Q fram till river?Träff på turn ca 12,8% chans Om du bommar på turn har du 13% chans att träffa på river. Detta ger inte 25% att träffa turn eller river. Annars är jag helt med på ditt tänk. jaså, du får nog ta o räkna igen, 12+13 är 25. Citera
AAisking Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Hur kan du ha 25% av träffa K eller Q fram till river?Träff på turn ca 12,8% chans Om du bommar på turn har du 13% chans att träffa på river. Detta ger inte 25% att träffa turn eller river. Annars är jag helt med på ditt tänk. Citera
Macallan Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Du kan inte ha kvar kakan och samtidigt äta upp den. Betalar han på turn när du träffar så kommer han ju också att betala även då du missar. All in eller fold på floppen, jag föredrar all in. Är han någorlunda vettig kommer han, på turn, att syna med nästan alla händer som slår din (du kanske kan få bort några A-hög) och ge upp alla gånger du leder (väldigt sällan). Citera
Myssion Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Du kan inte ha kvar kakan och samtidigt äta upp den. Betalar han på turn när du träffar så kommer han ju också att betala även då du missar. Precis vad jag tänkte... "Om det kommer K eller Q så kommer han att betala av, andra överkort så kan jag bluffa då han kommer att vika" Ställ eller fåld på flåppen beroende på read på fi. Om man sätter honom på träff med hans bet och han är synvillig så är nog fåld bättre. Citera
Supertequila Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Om man sätter Fi på 7an, så är inte All in lämpligt på floppen. Med tanke på hans chiplead så kan det tänkas att han tar en syn då han misstänker bluff, draghand, eller just överkort. Däremot om man väntar på turn och ett överkort dyker upp så kan man spela på att man har träffat sitt överkort. Skillnaden är väl att på floppen så är Fi ganska säker på att ha bästa handen med en sjua, men inte alls lika säker på turn. Så all in på floppen känns som ett sämre alternativ. Jag skulle faktiskt välja att folda på floppen när Fi tar inititativet och bettar in mot dig när du faktiskt har rejsat preflopp. Han sätter förmodligen dig just på överkort och misstänker att du inte har träffat på den låga floppen. Du har inte så mycket chips i potten heller så det är bara att ge upp det till chipleadern o invänta bättre sits. Läget är ju inte heller desperat med tanke på blinden. Citera
MacDaddy Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 400 är inte så farligt, han ger mig 4/1 i odds. Som jag ser det så är alla överkort outs oxå då jag redan bestämt mig på floppen vilket spel jag kommer göra och då har jag odds o calla flop. Detta ä inget spel jag gjort ofta men tror ändå det kan appliceras på en låg flop som denna då o då. Citera
Skadast Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 jaså, du får nog ta o räkna igen, 12+13 är 25. Påpekade bara en sjukt liten petitess under ett allmänt tiltande Citera
Recommended Posts