Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har stött på ett ganska rejält roblem med min dator (sitter nu på systers).

Det är nämligen så att den helt enkelt vägrar starta. Först trodde jag att det hela berodde på skärmen, då knappen på datorn börjar lysa, medan att den på skärmen bara blinkar när man sätter igång båda. Testade dock att byta skärm- vilket gav samma resultat.

Har googlat lite och verkar inte vara den enda som har eller haft detta problem, men svaren har oftast varit lite väl nördigt formulerade och ingen som haft problemet har svarat hur dom tillslut löste det.

Jag har för övirgt haft samma problem med samma burk förut, men då har jag bara behövt vänta nåra timmar så har den funkat fint sen igen. Nu har det snart gått 2 dygn.

Mycket tacksam för eventuella svar. Det e tiltfaktor jättehög på det här.

Postad

Hon fungerade som en klocka innan. Och har som sagt haft problemet förut, men då har det löst sig när hon fått vila lite.

Och därför verkar d skummt att det skulle vara graffekortet eftersom det funkat perfekt innan.

Postad

Jag har för övirgt haft samma problem med samma burk förut, men då har jag bara behövt vänta nåra timmar så har den funkat fint sen igen. Nu har det snart gått 2 dygn.

Mycket tacksam för eventuella svar. Det e tiltfaktor jättehög på det här.

Jag har likadan problem, men det har alltid fungerat. Och för övrigt en dator som behöver vila är inte en fungerande dator.

Ta ut all PCI kort och grrafikortet , koppla ut HD och CD strömkablar .

Om fläkten till processor fungerar då du startar datorn så är det en ut av de här ovan grejer som inte fungerar eller så har inte agregatet tillräckligt med ström för alla delar. (köp starkare agregat eller ta ut PCI kort som du inte behöver eller ta bort cd/dvd spelarens strömkabel)

Om det här inte fungerar kan du kolla om säkrigen i agregatet har gått. (agregatet måste öppnas).

Fel hos mig: BIOS (köpte ett nytt moderkort) 300 :-

Postad

Det här är det viktigaste, beskriv vad som händer när du startar datorn. Händer det ingenting? Får du ett startljud av fläktar etc? Piper det senare? Hur låter pipet?

Beskriv vad som händer i ljud, blink och sånt så är det lättare att ge råd.

Får du något startuppljud på datorn, dvs fläktarna börjar låta osv.. när du sätter på den?
Postad
keyword
innan
hur relavant känns det? Om något pajat så hjälper det inte att det funkat "innan"

Självklart inte. Det vara bara det att jag som sagt haft problemet tidigare och då har det löst sig perfekt, utan minsta ansträgning.