Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Näe, sant det kanske. Men tycker ändå det funkar hyffsat som motiverings-tal. Vi är ju liks körda, kommer att dö vilket som... då är det lika jäkla bra att vi "går ut" med en smäll. :)

Postad

Mel Gibson säger väl rätt liknande saker i de flesta av sina filmer, även om några av dem är helt okej.

Var en sak när han höll talet i början av We Were Soldiers, kommer dock inte ihåg vad han sa.

Postad
Godfellas - " I always wanted to be a gangster"

Jag är rätt säker på att du menar maffiafilmen Goodfellas och inte Futuramaavsnittet Godfellas. Men med Bender är det ju inte så lätt att vara helt säker.

Postad
Med risk för att felcitera så måste jag säga att "Why didn´t you just put the bunny back in the box" är rätt löjlig, fälld av Nicholas Cage i Con Air

Helt klart en av de töntigaste :)

Tycker faktiskt att många av de som finns på den där listan är rätt sköna.

När kommentarer som "Hasta la visa - baby" av Arnold utses som en av de bästa genom tiderna, undrar jag verkligen om de inte lyckats vända på listan på nått sätt.

• 1 year later...
Postad

Jag gör en megabump på den här tråden! :D

Bästa filmrepliken (eller replikväxlingen):

(Från The Big Lebowski 1998)

Jesus Quintana: You ready to be fucked, man? I see you rolled your way into the semis. Dios mio, man. Liam and me, we're gonna fuck you up.

The Dude: Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Jesus Quintana: Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."

The Dude: Jesus...

Jesus Quintana: You said it, man. Nobody fucks with the Jesus.

Walter Sobchak: Eight-year-olds, Dude...

Sämsta repliken:

(Från Rounders 1998)

Allt som Malkovich häver ur sig med sin taffliga (mil ifrån trovärdiga) ryska brytning.

Postad

Jag gör en megabump på den här tråden! :D

Bästa filmrepliken (eller replikväxlingen):

(Från The Big Lebowski 1998)

Jesus Quintana: You ready to be fucked, man? I see you rolled your way into the semis. Dios mio, man. Liam and me, we're gonna fuck you up.

The Dude: Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Jesus Quintana: Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."

The Dude: Jesus...

Jesus Quintana: You said it, man. Nobody fucks with the Jesus.

Walter Sobchak: Eight-year-olds, Dude...

Sämsta repliken:

(Från Rounders 1998)

Allt som Malkovich häver ur sig med sin taffliga (mil ifrån trovärdiga) ryska brytning.