Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hm nja jag tror jag avstår... däremot funderar jag på Visine (möjligen felstavat). Gick reklam om det för ett tag sen, ögondropp som tydligen ska pigga upp. Nån som har testat och vill rekommendera?

Postad

En av mina polare höll på att bli blind av cleareyes, iofs en helt annan produkt men ändå, läkaren sa att hade han nickat en boll (vi lirar fotboll) så hade hornhinnan lossnat och han hade blivit blind. Läkaren skyllde allt på cleareyes som killen köpte på dominikanska när han var där...

Postad
jag köpte cleareye i Thailand för nåt år sen, funkade skitbra mot röda ögon. Men det finns nog en anledning till att det ej är tillåtet i sverige...

Samma sak tyckte han, perfekt när du går på krog ett antal dagar i veckan, men när sen ögat var på väg att lossa fick han acceptera de röda ögonen...

för er som är oroliga så mår han för tillfället bra, han lades in direkt för operation och har nu inga bestående men...

Postad
för er som är oroliga så mår han för tillfället bra, han lades in direkt för operation och har nu inga bestående men...

Sorry om jag försökte skoja till det lite...

Ögon är jobbiga, svårt att ersätta liksom. Återkommande "mardrömmar" för mig är att tänderna lossnar eller att synen försämras/ögonen skadas/trillar ut etc. Lika läskigt varje gång.

Postad
För ett par hundar är det väl bara att beställa... :D

Är hundarna renrasiga kan det bli riktigt dyrt :lol:

Jag brukar plocka med mig ett par stycken när jag är i rumänien för att jaga vampyrer så för mig är det ingen större kostbad ;)

Postad

Visine funkar jäkligt bra då du sitter mycket vid datorn eftersom det återfuktar ögonen.

Då du sitter vid datorn så blinkar du inte lika ofta som du borde göra utan du får en lite stirrig blick. Kan tänka mig att nätpokern räknas in eftersom du sitter på helspänn och bara fokuserar på det som pågår på borden.

Funkar även skitbra då du har supit någon dag i sträck/dagen efter och har blodsprängda ögon. Slipper du skrämma bruden på morgonen också. :P

Postad

Hejsan igen !

Förutom fittsaften mot rinnande och trötta ögon kan man bota solbränna och sår med vanligt piss. Det är ammoniak i pisset som lugnar och verkar antibakteriellt. Så be nån polare snabbt pinka på såret om du river upp ett sår när du är ute. Detta har jag sett på Brainac, så allt är sant.

Lycka till killar!

Postad
En av mina polare höll på att bli blind av cleareyes, iofs en helt annan produkt men ändå, läkaren sa att hade han nickat en boll (vi lirar fotboll) så hade hornhinnan lossnat och han hade blivit blind. Läkaren skyllde allt på cleareyes som killen köpte på dominikanska när han var där...

Är det så jäkla farligt ??..har det själv hemma och har säkert använt det ett par ggr i månaden i snitt under några år. Nu blev man ju ganska skraj.

Postad

Ja fasen ögonen är inte att leka med. Har nu i alla fall köpt en liten flarra Visine Trötta Ögon och den verkar funka bra. Men det var så många varningar och regler för hur man ska använda den (och öppnad förpackning äldre än 30 dagar måste genast kastas!) så det var inte utan att jag blev lite skakig om händerna och nästan körde in pipen i ögat första gången. Men nu går det bra!

Betyg: 3+ av 5