PokerFreddie Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Har suttit nu och spelat i 4 timmar och blivit konstant utdragen, inledde med max 6 och sen gick jag över till full table, då jag tänkte att "Om min agrostil inte kommer rätt till, så kan jag ju lugna ner mig och metodnöta med bättre händer..." spelar 3/6 på båda SÅ Efter ett riktigt skitpass på max 6 byter jag (rätt eller fel?) till fulltable, där jag åker på godbit efter godbit, och jag blir mer och mer frustrerad. se KK osa mot Ax med river A, stege och massa annan dynga (idioten drar mig på $100 och förlorar 150 till resten av bordet och sen skall samma ritual upprepas) men nu till frågan/tanken, vad göra nu? och när? mata vidare? satt förbi ett antal smärtsamma hundringar som försvann innan jag till slut gav upp, kom stege vs färg, färg vs r-r kåk och de blev inte billiga, slutade med förlust på nästan 100 BigBets. skulle jag stannat tidigare? Bankat vidare enligt teorin, det måste vända? ta en paus (ska jobba imorron så därav kan inte 2 timmars promenaden inträffa och sen på skiten igen) Jag vet att dessa pass händer alla, och att det inte är ett JÄTTEDÅLIGT pass, men hur tacklar ni det? jag har gått igenom händerna och även haft en polare som opartiskt läst igenom, han skrattade så han grät vid vissa underbara spel. ska man bara slå av datorn och gå och gråta ut hos närmast jourhavande jävel? Hur långt ska man gå med att "statistiken vänder" tankar, bigbets/% av rullen?? Mvh Freddie Citera
vetgirig Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Sluta spela när slumpgeneratorn är emot dig och spela i morgon i stället. Citera
Oskarsson Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 slumpen är stor i poker. antar att du spelar nåra år när du ligger på 3/6. då vet du väl att om du forsätter spela bra starthänder och spelar bra så vinner du i längden. kämpa! Citera
Opteron Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 några år behöver han väl inte ha spelat för att spela 3/6 fixed. Självklart finns det dagar när du har ren otur precis som det finns dagar då du vinner 100BB och klonkar allt. om du känner att det verkligen går så där extremt dåligt så du börjar räkna med att bli utdragen i varje hand och känner dig väldigt upprörd så är det nog EV- att spela mer den dan och gå ut i solen för att ta en öl istället och begrunda ordet varians. Citera
heltok Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 tja, -$2000 på en session är väl inte omöjligt på 3/6. låter inte som att din svacka var så stor. går det riktigt illa för mig brukar jag gå ner i nivå och harva ihop pengarna jag förlorade och bygga självförtroende. har man hyfsat bra edge på den lägre nivån(3BB/100händer) så tar man de 300BB på den högre nivån på 20k händer vilket går på några dagar. så kan man fortsätta där man var innan downswingen med endast några dagar förlorade och lite kunskap vunnen. Citera
PokerFreddie Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 -2K på 3/6 limit??? då ligger man i.... har haft såna dagar förr, men de är påfrestande, det stora problemet är ju att dagarna är verkligen allt mot mitt favvoexempel var min värsta dag, avslutade med att gå mer på 2 BigBets i rullen, 2 händer kvar, jag vill gå och gråta eller spy eller nåt, reloadar, ifall jag får nåt.... AA, losar mot 24 eller nåt.... btw, heltok, spelar på party?? tror jag träffat på dig isf, om du använder samma nick..... undrar ska det uttalas som Helt OK eller Hel-Tok?? ska sova och ta nya tag, om inte imorron så kanske torsdag, efter tandutdragning och fotbolls-semifinaler Freddie Citera
OrkarInte Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Jag är inne i samma period som har inget annat anr r-r för att dra ut men klart dom träffar. vet inte vad jag ska göra loosat 1000€ i juni har ej vänt i börjar på juli. Jag tacklar det genom att intala mig att jag är bra och andra som spelar kasst. har jag slutat minus slutar det att jag tränar för att få ut aggretionen jag har (är exkremt dålig förlorare). Har dock börjat lära mig att poker har en varians som man måste acceptera. Citera
QoS Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Flytt till gruppen Resultat. Enjoy! - QoS Citera
FordPrefect Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Har hamnat i en liknande trend de senaste dagarna, känns verkligen som alla drar ut en. Hela tiden går jag in mest bäst hand men FI klonkar på turn eller river. Det är riktigt jobbigt och man vet inte vad man gör för fel. Man blir t.o.m sugen på att ta ut hela rullen o shoppa upp den Citera
Opteron Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Ta 3 dagar ledigt och läs om din bästa pokerbok om du känner att du förlorar längre perioder och det känns som du har otur och alla andra tur... Citera
PokerFreddie Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 jag hade en bra period i förra veckan, så det är ju inte så jag funderar på att skjuta mig på grund av detta, men det är frustrerande, och frågan är ju, ska man sätta upp "mål" 100 bb ner och slut för passet 200bb ner slut för dan?? sen spelar det ju, har jag lagt märke till på sistone, kommit in i ett nytt tänk, stor roll hur borden är. jag hatar tillexempel passiva bord. många säger att ju fler preflop och löst, desto luckrativare. min spelstil är inte sån, jag föredrar agro bord, maniavs är jobbiga, men jag har börjat lära mig (många av de som maniavspelar på låga bord är ju bara idioter med för mycket pegar under en kortare period), där får man betalt av en person, behöver inte oroa sig för att nån ska smyga in en sneakytriss på bottengröl..... sen att man gärna skulle köpa en 42 plasmaTV och en flickvän.... Citera
Recommended Posts