Jerry_ Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Förmodar att detta passar bra bland nybörjarfrågor. Jag har sett att i en del HH där folk sitter på draghänder efter floppen att folk tycker de ska höja/köra all in när någon annan höjt och sånt. Personligen om jag spelar vidare på det och inte tror jag har riktigt stor chans o plocka hem den så brukar jag syna om det är hyffsat billigt, men då försvinner ju iofs vinsterna från de gånger man lyckas bluffa bort motståndaren och det ger förmodligen bättre betalt om man spelar aggresivt på dragen också eftersom motståndaren kanske sätter en på fel hand då. Men är det verkligen ev+ att re-raisa på ex. öppet stegdrag, flushdraget och linknande och sätter motståndaren på ett par som är högre än dina kort så du måste träffa stegen/flushen för att vinna? I de situationerna är man väll i bästa fall 50/50 om motståndaren sitter på ett par eller liknande? Så hur ska man göra i sånna här situationer för att få bästa ev? Folda, syna eller raisa? Citera
vetgirig Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Det beror helt och hållet på antalet outs. Dvs hur många kort som gör att man får bäst hand. Har man 15 outs så är man favorit och vinna - därför är det ofta folk tycker man skall gå all in. Man vinner mer än 50 % av gångerna helt enkelt och då skall degen in. Citera
Baloos Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 googla upp "pokerstove" eller besök http://twodimes.net/poker/ och lek lite, det är enda sättet att lära sig. Det finns så många olika faktorer som spelar in, hur många som är i potten, hur ofta dina motståndare kan tänkas folda, vad du tror att dom sitter på etc, så du får helt enkelt tänka själv och leka med sagda verktyg för att lära dig. Rent allmänt så är ett öppet stegdrag inte av så jättemycket värde medans olika typer av färgdrag är desto bättre. Citera
rilleg Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 ju högre upp ju aggressivare spelas händerna.... regel 1 Citera
delaury Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Sen är det en semibluff som heter duga... Citera
Jerry_ Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 Ok då vet jag det. En annan situation som folk gnäller på en när man slår ut dem om att man är fisk och har tur osv. är följande: Man spelar en SNG, och det är jag och en till kvar, resten har foldat. Jag sitter på kanske 3-4gånger mer än motståndaren och har ett lågt PP, ex. 22 eller 33 och motståndaren höjer lite och försöker sno blindsen. Borde det inte vara ev+ då att köra all in såvida jag inte sätter motståndaren på ett pp? Både för att motståndaren i de flesta fallen kommer folda, och även om han synar så är jag oftast någon % favorit, ex. 22 vs ako är jag väll typ 5% favorit? I den situationen har man blivit kallad för fisk och liknande när man slagit ut någon. Så är det rätt eller fel att ställa i det läget? Citera
vetgirig Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Ok då vet jag det. En annan situation som folk gnäller på en när man slår ut dem om att man är fisk och har tur osv. är följande: Man spelar en SNG, och det är jag och en till kvar, resten har foldat. Jag sitter på kanske 3-4gånger mer än motståndaren och har ett lågt PP, ex. 22 eller 33 och motståndaren höjer lite och försöker sno blindsen. Borde det inte vara ev+ då att köra all in såvida jag inte sätter motståndaren på ett pp? Både för att motståndaren i de flesta fallen kommer folda, och även om han synar så är jag oftast någon % favorit, ex. 22 vs ako är jag väll typ 5% favorit? I den situationen har man blivit kallad för fisk och liknande när man slagit ut någon. Så är det rätt eller fel att ställa i det läget? Det är rätt och spela aggressivt i det läget ja. Dock är det inte så trevligt de gånger Fi har ett högre pocketpar en än själv. Citera
baller Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 dock behvöer man inte ha lågt pocketpar för att göra det, i princip kan du ha vad som helst på handen får blir du callad är du ändå troligen i ett 30-70 Citera
gdaily Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Många gånger när du ser någon gå all-in på ett lågt färgdrag, så hade han något mer samtidigt... exempelvis färgdrag + hålstegdrag (12 outs) eller färgdrag + lägsta paret (upp till 14 outs) och dessa till synes små extra tilläggen gör att du förbättarr din vinstchans med 40% (från 36 procentenheter till upp emot 50 procentenheter). Kombinerat med möjligheten att motståndaren lägger en hand som slår dig nu men som råkar vara en slantsingling gör att aggressivt spel med dessa händer lönar sig i längden. Citera
Recommended Posts