jimisola Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Behöver lite hjälp här..tror inte jag spelade handen rätt egentligen, men hur fel är det? Känns som att jag ofta tar ett liknande beslut på turn som jag gör här - kanske ngt att jobba bort. Fi verkar vara en stabil lirare som inte bluffar hejvilt och spelar rätt abc Game # 367401441 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Tibro" Game ended 2006-07-02 02:31:57 GMT+01:00 Players: spelare1 (EUR 33,57 in seat 1) fi (EUR 46,22 in seat 2) hjälten (EUR 17,45 in seat 3) spelare2 (EUR 13,83 in seat 4) spelare3 (EUR 18,56 in seat 5) spelare4 (EUR 23,15 in seat 6) Dealer: spelare4 Small Blind: spelare1 (0,10) Big Blind: fi (0,20) hjälten was dealt: Jd - Ad hjälten Raise (0,55) spelare2 Fold spelare3 Fold spelare4 Fold spelare1 Fold fi Raise (1,50) hjälten Call (1,15) Flop 9s - Qd - Td fi Check hjälten Bet (1,90) fi Raise (3,80) hjälten Call (1,90) Turn 9s - Qd - Td - 4s fi Bet (9,75) hjälten All-In (11,95) <------ är väl färg o stegdrag som ska rättfärdiga detta fi Call (2,20) är första hh:n jag postar så vet inte om den är kanonpedagogisk Citera
P_kungen Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Tryck in degen på flop, varför bara syna där?? Turnen är efter en snabbcheck marginell. Citera
ulaf Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Höj honom rejält på floppen! Din hand är ett riktigt monster. Citera
brut Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 På floppen efter checkraisen är det push. Det ska till en fruktansvärt dålig fi för att syn där ska vara bättre. På turnen med snabb överslagsräkning är det egalt fold/syn. Att raisa in de sista $2 på turn är dåligt men spelar knappast någon roll i det här fallet då du nog blir tvungen att syna för dem på river även om du har missat ditt drag då A-hög bör stå sig 1 av ca 15. Tänk på att spara dina pengar nästa gång. Det är helt meningslöst att frivilligt öka på potten när du är underdog och foldchansen är minimal(här =0). Edit:OT finns det någon expert här som kan säga hur stor potten ska vara i förhållande till stacken i själva pushögonblicket för att EV för syn ska bli ungefär lika stort som EV för fold? Under förutsättning att fi inte ändrar sin fold% pga detta? Kan någon utveckla detta resonemang? Självklart vill man ju att fi helst ska förlora så mycket som möjligt när han synar eftersom fold alternativet kommer att vara sämre för honom om potten är något så när stor i själva pushögonblicket. Citera
Recommended Posts