Gå till innehåll

NLT - AA med par på flop


Fadeh

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

Sitter på ett expekt 2/4 bord efter att ha krossat borden senaste dagarna. 3500$+ på kanske 15 timmars spel i helgen och jag skiner av självförtroende. Hur som helst, jag är lite trött på kvällen när följande hand utspelar sig.

 

Bordsstämning

Sitter på ett nytt bord men känner till majoriteten av spelarna. Dock har jag aldrig sett personen jag spelar mot i denna hand.

 

Spelet

Table: Nightshift

Normal Table No Limit 2/4

 

Seat 1: fi1

Seat 2: f2

Seat 3: f3

Seat 4: f4

Seat 5: f5

Seat 6: f6

Seat 7: f7 (Button) (~400$)

Seat 8: f8 (Small blind)

Seat 9: f9 (Big blind) (256$)

Seat 10: Fadeh (~360$)

Fadeh was dealt: [ A , A ]

 

OpeningBetRound

f8: Posts small blind 2

f9: Posts big blind 4

Fadeh: Calls for 4

Att jag slöspelar essen hör inte till vanligheterna. Men denna gång får jag en känsla av att det ska jag prova. Finns 2-3 personer på bordet jag vill ska raisa för jag vet att de kommer följa upp på både flop/turn och eventuellt river. Och att sitta i UTG och höja blint med AA(dvs postflop) är inte min favoritsysselsättning.

 

f1: Folds

f2: Folds

f3: Folds

f4: Folds

f5: Folds

f6: Folds

f7: Calls for 4

f8: Folds

f9: Checks

Detta var ju inte direkt vad jag hade hoppats på.

 

Flop

Dealing Flop: [ 6 , 6 , Q ]

(Pot = 14.00 $)

Lågt par på bordet mot 1 limpare och en BB med AA är ju ingen drömflopp direkt.

 

f9: Bets 4

Att snubben från big blind skulle sitta med en 6:a är absolut ingen omöjlighet. Men då jag inte direkt kommer slänga mina ess direkt så höjer jag honom för att se var jag står. Behöver inte höja så mycket. 12 tycker jag blir lagom.

 

Fadeh: Raises for 12

f7: Folds

f9: Calls

Jaha, han har en 6:a eller möjligtvis en dam. Men 6:an är mer trolig och då han inte kan tro att jag sitter med en 6:a så synar han bara. Han vill väl att jag ska fortsätta skjuta in bets på följande gator.

 

Turn

Dealing Turn: [ A ]

(Pot = 38.00 $)

Tack för nötkåken expekt. Och som den aggresiva spelare jag är följer jag upp mitt flop bet här. ;)

 

f9: Checks

Fadeh: Bets 28

f9: Calls for 28

Nu är jag rättså säker på att han har en 6:a. Sen hoppas jag ju givetvis på att han har kåk.

 

River

Dealing River: [ 9 ]

(Pot = 92.00 $)

f9: Bets 20

Jaha, nu ville han vara säker på att få ut någonting för sin lilla 6:a och bettar ut direkt lite fegt. Jag tänker då hur mycket jag ska höja. Med 112$ i potten tror jag att jag kan få ut en del av honom. Han sitter med 192$ kvar. Garanterat synar han all in med kåk och eventuellt med triss. Bestämmer mig för att köra in stacken.

 

Fadeh: Raises for 220$

Det där hade han inte räknat med. Han sitter och steker tiden ut men synar i sista sekunden.

f9: Calls 192

Fadeh: Receives returned betting money 8

 

Showdown

f9 [ 6 , 6 , 6 , A , Q - Three of a kind ]

Fadeh [ A , A , A , 6 , 6 - Full house ]

 

Result

Fadeh wins 516$ with a full house.

 

Avslutning

Jag kan meddela att motståndaren satt med en 4 som kicker. Var mitt bet för stort på rivern? Motståndaren slår ju vad han tror i princip allt utom en floppad kåk för mig. Och att jag skulle limpa med både QQ och AA är ytterst osannolikt. Därmed tyckte jag att det var läge för ett överbet av potten. Men samtidigt kan jag tänka mig att vissa spelare hade foldat för mitt bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pga av ett A och ett Q är på bordet så tror jag nog mer personer som har triss synar ett sånt överbet pga att dom inte kommer tro att du har en kåk (666AA mest troliga kåken, med A6s) och dom är inte särskilt oroliga för dåliga kickers pga att dom spelar A och Q på bordet i sin 5-korts hand. Så jag tycker inte ditt överbet var dåligt, och i det här fallet var det rätt: han synade trots att han var lite skraj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en fråga:

 

När du höjer honom på floppen, vad gör du om han re-raisar dig rejält i det läget?

 

Tycker att du spelade handen bra - att få in hela stacken med nästnötterna på river är alltid bra. Snyggt spelat! Däremot tycker jag att din motspelare spelade handen lite konstigt... vad av dina tänkbara händer slår han egentligen på river? Jo - bara en bluff, mer eller mindre, eller en hand som t.ex. AQ som du överspelar eller så... Men jag tyckte du spelade handen jättebra postflop och hade rätt om att din motståndare skulle syna ditt bet med en triss, så bra spelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du höjer honom på floppen, vad gör du om han re-raisar dig rejält i det läget?

Då foldar jag. Chansen att han har en 6:a i det läget är väldigt höga. Visst skulle han kunna bluffa men jag hade nog tyckt att det var för lite pengar att bråka om för att backa potten med hela min stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...